Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös Logitech-mus hackar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

USB-mottagaren sitter ca 40 centimeter från min trådlösa nya Logitech-mus, ändå hackar den och helt plötsligt sticker muspekaren iväg till andra sidan skärmen. Det verkar vara svårt att få saker att fungera. Går inte att köra den via Bluetooth heller, kan inte paras med datorn som är en Mac Pro 5.1 från 2012. Systemet är MacOS 10.14.6. Datorn är väl för gammal.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-02-14 19:25
Ursprungligen av norda72:

USB-mottagaren sitter ca 40 centimeter från min trådlösa nya Logitech-mus, ändå hackar den och helt plötsligt sticker muspekaren iväg till andra sidan skärmen. Det verkar vara svårt att få saker att fungera. Går inte att köra den via Bluetooth heller, kan inte paras med datorn som är en Mac Pro 5.1 från 2012. Systemet är MacOS 10.14.6. Datorn är väl för gammal.

Har du en förlängningssladd till din USB-mottagare? Det hjälpte min Logitechmus att få mottagaren en bit från datorn.

När mottagaren sitter direkt i datorn kan jag råka ut för att det hackar ibland.

  • Medlem
  • 2020-02-14 21:26

Sitter mottagaren direkt i datorn eller i någon hubb? Jag satte min mottagare i min Thunderbolt Display (USB 2) och muspekaren hoppade fram på skärmen likt en gravid känguru. Efter att jag flyttat mottagaren till en hubb (USB 3) Så flyter det på fint.

(BT fungerar tyvärr inte alls om man vill ha kontroll på muspekaren)
Logitech MX Master

Ursprungligen av joakimo:

Har du en förlängningssladd till din USB-mottagare? Det hjälpte min Logitechmus att få mottagaren en bit från datorn.

När mottagaren sitter direkt i datorn kan jag råka ut för att det hackar ibland.

Nej jag har inte det. Det är en dongel/USB-adapter som sitter i en av frontportarna på datorn.

Ursprungligen av Dalle:

Sitter mottagaren direkt i datorn eller i någon hubb? Jag satte min mottagare i min Thunderbolt Display (USB 2) och muspekaren hoppade fram på skärmen likt en gravid känguru. Efter att jag flyttat mottagaren till en hubb (USB 3) Så flyter det på fint.

(BT fungerar tyvärr inte alls om man vill ha kontroll på muspekaren)
Logitech MX Master

Sitter direkt i datorna frontport men den har bara USB 2.0, tio år gammal teknik.

  • Medlem
  • 2020-05-30 14:32
Ursprungligen av norda72:

bara USB 2.0, tio år gammal teknik.

Snarare 20 då USB 2 kom år 2000. Du har ingen USB 3 på baksidan?

Ursprungligen av Dalle:

Snarare 20 då USB 2 kom år 2000. Du har ingen USB 3 på baksidan?

Vad för gott skulle det göra att plugga in den i en USB 3-port? Genuint intresserad eftersom Logitechs unifying mottagare är USB 2.

  • Medlem
  • 2020-05-30 16:49
Ursprungligen av suddgummi:

Vad för gott skulle det göra att plugga in den i en USB 3-port? Genuint intresserad eftersom Logitechs unifying mottagare är USB 2.

Okok. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag problem tills jag kollade den direkt i datorn. Ska erkänna att jag inte googlade vad dongeln kör för standard.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-30 18:31

Det låter som en störning på frekvensen som musen använder. Så att testa med en USBkabel för att flytta dongeln ett par dm från datorn är ett bra först försök.
Om det inte hjälper skulle jag ta datorn till en annan plats ifall något i huset stör (smartahemprylar?).

1
Bevaka tråden