Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbjudan till elbolaget Tibber

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klicka på denna:

Här

så får vi bägge 500:- att handla prylar för det smarta hemmet för.

Läs lite om Tibber: Här

Senast redigerat 2020-05-28 13:44
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 13:09
Ursprungligen av CekariYH:

Klicka på denna:

Här

så får vi bägge 500:- att handla prylar för det smarta hemmet för.

Vilka prylar är det?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-05-28 13:09

Helt utan motkrav? Du får nog beskriva din länk lite bättre om du vill locka någon att trycka på den.

Ursprungligen av zinned:

Vilka prylar är det?

Massor av märken, se svar nedan.

Ursprungligen av Gäddnos:

Helt utan motkrav? Du får nog beskriva din länk lite bättre om du vill locka någon att trycka på den.

Klicka på länken, hämta appen läs lite om vad det handlar om och vad som erbjuds för märken och prylar, och bestäm dig sen om du vill byta elbolag...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-05-28 13:27

Så man ska behöva hämta en app också och installera innan man får reda på vad det handlar om, låter vettigt.

Ursprungligen av Gäddnos:

Så man ska behöva hämta en app också och installera innan man får reda på vad det handlar om, låter vettigt.

Sök på nätet om Tibber.
Så svårt är det inte att hämta en iOS app och sedan läsa lite och avinstallera om det inte är vad du vill ha.

Tibber är ett digitalt elbolag som ger dig bästa elpriset från leverantörerna.
Tibber

Sorry, ändrat inlägget, va inte meningen att ta ut min frustration på dig Gäddnos

Senast redigerat 2020-05-28 14:24
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 13:38
Ursprungligen av CekariYH:

Massor av märken, se svar nedan.

Klicka på länken, hämta appen läs lite om vad det handlar om och vad som erbjuds för märken och prylar, och bestäm dig sen om du vill byta elbolag...

Här håller jag faktiskt lite med Gäddnos, behöva installera en app för att se det...meh. Men, jag laddade ner den ändå men man kommer ju ingenstans i appen om man inte först skapar ett konto. Jag tänker ju inte skapa ett konto och dela med mig av mina uppgifter till dem innan jag vet om det är intressant.

Eller missar jag var man i appen kan se vilka prylar det handlar om?

Ursprungligen av zinned:

Här håller jag faktiskt lite med Gäddnos, behöva installera en app för att se det...meh. Men, jag laddade ner den ändå men man kommer ju ingenstans i appen om man inte först skapar ett konto. Jag tänker ju inte skapa ett konto och dela med mig av mina uppgifter till dem innan jag vet om det är intressant.

Eller missar jag var man i appen kan se vilka prylar det handlar om?

Under Power-ups, se även mitt svar till Gäddnos...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 14:45
Ursprungligen av CekariYH:

Under Power-ups, se även mitt svar till Gäddnos...

Jag har läst det svaret.

Var menar du att ”Power-ups” finns? Se bild.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 17:36

@CekariYH ?

Ursprungligen av zinned:

@CekariYH ?

Eh nå vadå?

Oops den förra såg jag inte... Gå hit och bläddra ner en bit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 18:05
Ursprungligen av CekariYH:

Eh nå vadå?

Oops den förra såg jag inte... Gå hit och bläddra ner en bit.

Tackar, nu såg jag produkterna.

Inte många produkter eller speciellt billigt alls, kostar ungefär samma i vanlig butik.

Ursprungligen av zinned:

Tackar, nu såg jag produkterna.

Inte många produkter eller speciellt billigt alls, kostar ungefär samma i vanlig butik.

Nja, något billigare och om du gör du går med via min länk i första inägget så få du 500 att handla för, och bjuder du in nån själv så har du en länk att posta i forum etc och får 500 för varje som följer din länk och byter till dom.

Kommer helt klart att att utökas vartefter tror jag.

Nu när jag läser om det jag skriver så blir det lite av ett pyramid-spel om ett tag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 18:22
Ursprungligen av CekariYH:

Nja, något billigare och om du gör du går med via min länk i första inägget så få du 500 att handla för, och bjuder du in nån själv så har du en länk att posta i forum etc och får 500 för varje som följer din länk och byter till dom.

Kommer helt klart att att utökas vartefter tror jag.

Nu när jag läser om det jag skriver så blir det lite av ett pyramid-spel om ett tag

Precis, man måste bli kund för att kunna nyttja de 500 kr. För dessa får man typ en E27-lampa och en dimmer Nja, jag hoppar nog pyramidspelet för stunden.

Ursprungligen av zinned:

Precis, man måste bli kund för att kunna nyttja de 500 kr. För dessa får man typ en E27-lampa och en dimmer Nja, jag hoppar nog pyramidspelet för stunden.

Ja, om du redan har en billig bra elleverantör och inte lyckas bjuda in några vänner/ovänner så...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-05-29 00:28

Man behöver inte bråka med appen, de har en hemsida om man vill läsa mer.

Bytte till dem nyligen, men valde att teckna via elskling istället för tipslänk, då får man rabatt på elpriset istället för pengar till prylar man kanske inte vill köpa.

Ursprungligen av Json_81:

Man behöver inte bråka med appen, de har en hemsida om man vill läsa mer.

Bytte till dem nyligen, men valde att teckna via elskling istället för tipslänk, då får man rabatt på elpriset istället för pengar till prylar man kanske inte vill köpa.

Har redan tipsat om hemsidan... via elskling funkar också, men gillar att få lite stålar för det är mycket där jag vill köpa

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-29 08:54
Ursprungligen av CekariYH:

Har redan tipsat om hemsidan... via elskling funkar också, men gillar att få lite stålar för det är mycket där jag vill köpa

Så mycket kan det ju inte vara, det var ju ytterst få produkter de hade där. Endast 14 st närmare bestämt, varav sex st endast kan vara aktuella för de som inte bor i lägenhet.

Ursprungligen av zinned:

Så mycket kan det ju inte vara, det var ju ytterst få produkter de hade där. Endast 14 st närmare bestämt, varav sex st endast kan vara aktuella för de som inte bor i lägenhet.

Det är 4 huvudgrupper: Smarta hem = 29, elbilsladning=10, Värmestyrning =14, Belysning=33

Lite mer än 14 alltså

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-29 14:10
Ursprungligen av CekariYH:

Det är 4 huvudgrupper: Smarta hem = 29, elbilsladning=10, Värmestyrning =14, Belysning=33

Lite mer än 14 alltså

Ah, nu såg jag det

Ja, det var lite mer än 14...21 st. Homey Pro den enda som skulle kunna vara tänkbart aktuell för mig. Dock slänger jag inte ut de pengarna där utan köper någon annanstans när det ges mer rabatt

Ursprungligen av zinned:

Ah, nu såg jag det

Ja, det var lite mer än 14...21 st. Homey Pro den enda som skulle kunna vara tänkbart aktuell för mig. Dock slänger jag inte ut de pengarna där utan köper någon annanstans när det ges mer rabatt

86 totalt blir det ju?
Vet ej, ska fråga...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-29 20:53
Ursprungligen av CekariYH:

86 totalt blir det ju?
Vet ej, ska fråga...

Hur får du det till 86 inom hemautomation?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-05-29 21:06
Ursprungligen av CekariYH:

Har redan tipsat om hemsidan... via elskling funkar också, men gillar att få lite stålar för det är mycket där jag vill köpa

Givetvis, när du redan är kund
Men för andra intresserade så kanske det är mer värt att veta att man kan spara en slant på elkostnaden istället.

Ursprungligen av zinned:

Hur får du det till 86 inom hemautomation?

Smarta hem = 29, elbilsladning=10, Värmestyrning =14, Belysning=33

Räkna alla men bara hemaouto... blir det 29+33=62 om man räknar in lampor etc.

Ursprungligen av Json_81:

Givetvis, när du redan är kund
Men för andra intresserade så kanske det är mer värt att veta att man kan spara en slant på elkostnaden istället.

Blev kund igår
Jo, det är vad Tibber påstår att man ska spara in på elkostnaden då dom om jag fattat rätt väljer det billigaste för tillfället eller om det är under en period. Sedan är det grön el (så man ser när det läcker ut ur uttagen), fast jag fattar inte hur den gröna elen ska räcka till alla

Hur mycket är nätavgiften?

Ursprungligen av hummel:

Hur mycket är nätavgiften?

Vet ej då:
1. Jag inte hittar just nu var det står, se punkt 2..
2. Fick veta i appen att jag måste vara kvar i Vattenfall till 20220101 då jag 2018 tydligen teckna ett treårigt avtal med början 20190101 :-/ så kanske därför jag inte hittar nätavgifts uppgifterna?

Ska kolla med Vattenfall om det går att häva, haft dom sedan 1979, och jobbat hos dom i 31 år.... så hoppas kan man ju alltid.

  • Medlem
  • 2020-05-30 07:37
Ursprungligen av hummel:

Hur mycket är nätavgiften?

Tibber är väl bara ett elhandelsbolag. Någon annan är nätägare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-30 16:18

Undrar hur de gör med oss som har solceller och säljer el. De kanske inte vill ha oss som kunder....

Bevaka tråden