Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Vi slår upp grindarna och provar jailbreak

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undertecknad använde jailbreak på den gamla goda tiden, men med åren har iOS blivit allt mer kompetent så frågan är om det ens behövs 2020?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-05-27 17:59

Äntligen...

Tänkte starta filmen nu när jag diskar, men ändrade mig... Denna kommer avnjutas när barnen och sambon har gått och lagt sig..

Ursprungligen av Jeo:

Äntligen...

Tänkte starta filmen nu när jag diskar, men ändrade mig... Denna kommer avnjutas när barnen och sambon har gått och lagt sig..

Kul!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-05-28 08:40

Tack Marcus för genomgången! När man har sett filmen så inser man hur mycket mer Apple skulle kunna förfina iOS. Stör mig också på att hela skärmen kapas när någon ringer mitt i en Youtube-film och man inte orkar svara just då. Sjysst idé att också kunna sätta Face-ID på sina appar ?

Ursprungligen av Jedih:

Tack Marcus för genomgången! När man har sett filmen så inser man hur mycket mer Apple skulle kunna förfina iOS. Stör mig också på att hela skärmen kapas när någon ringer mitt i en Youtube-film och man inte orkar svara just då. Sjysst idé att också kunna sätta Face-ID på sina appar ?

Kul att du gillade den! Ja det finns verkligen förbättringspotential i iOS och jag hoppas verkligen just ringskärmen är en sak som försvinner i iOS 14, den har fått följa med alldeles för länge

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-28 10:42

Testade JB min Xs Max men det bara försämrade hela upplevelsen. Springboard laggade och den blev varmare. Så jag tog bort det.

Intressant och lärorik videogenomgång. ??

Ursprungligen av Zeugma:

Intressant och lärorik videogenomgång. ??

Tack!

Ursprungligen av Innis:

Testade JB min Xs Max men det bara försämrade hela upplevelsen. Springboard laggade och den blev varmare. Så jag tog bort det.

Japp iPhone X som jag använde i videon blev också varm stundtals och mikrolagg lite då och då. Helt klart kul att hålla på med men inte värt det på samma sätt som det var på iPhone 4-tiden när väldigt mycket saker saknades.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-05-31 06:55

Kort reflektion av 2 dagar med JB. Checkra1n är enkelt att få igång, sen tog det lixom tvärstopp. Vad skall man installera, och när man väl hittar något så måste man lägga till repot. Så det är lite segt i början. Värt att nämna, en del kostar någon dollar – vilket är helt rätt, man ska ha rätt att ta betalt för sitt arbete.
Cydia och JB scenen känns lite som om den stått och stampat sedan tidigt 2010-tal, jag skulle tro att det hela får ett enormt uppsving iom hur enkelt det är idag? tweakCompatible gör det enkelt att direkt se om ett jailbreak fungerar med din version av iOS.
Med JB blir det mycket hoppa in i Systeminställningar och scrolla ner till inställningarna för varje JB. Skaffa på Shuffle som lägger dessa överst. Därutöver vill du gärna ha en "respringer", tex PullToRespring för att snabbt se ändringar.

Videon nedan visar många av de JB som jag gillar, har installerat ca 1/3 och de fungerar fint.

Har mycket svårt att se mig använda iOS utan JB framöver.

EDIT: Jag ler lite när jag köper JB med hjälp av ApplePay.

Senast redigerat 2020-05-31 07:23
1
Bevaka tråden