Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Catalina får bättre koll på din MacBooks batterihälsa

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns Catalina 10.15.5 ute och kommer med förbättrad koll på batterihälsa i din MacBook.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-05-27 14:06

Jag har haft "Service Battery" på min jobbdator (Macbook early 2015) ganska länge men inte haft möjlighet att vara av med datorn och nu när man jobbar hemifrån går det tveklöst inte.

Den laddar ur snabbt men i övrigt inga problem. Tror ni det blir sämre eller bättre om jag kör in 10.15.5?

Jag har en cell i batteri som har svällt på min Macbook Pro Early 2016 men säger ändå att skicket är normalt, så frågan är ju hur bra det fungerar egentligen

Jag har en 2014 MacBook retina där batteriet håller 170min enligt Battery health. Batterihälsan står på 81%. Tänkte kolla denna funktion men hittar inte menyn ni screenshottar under min strömsparar meny. Har uppdaterat till Catalina 10.15.5

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-27 20:16
Ursprungligen av JoelBurman:

Jag har en 2014 MacBook retina där batteriet håller 170min enligt Battery health. Batterihälsan står på 81%. Tänkte kolla denna funktion men hittar inte menyn ni screenshottar under min strömsparar meny. Har uppdaterat till Catalina 10.15.5

Du har för gammal dator. Fungerar bara från 2016 och nyare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-27 20:17
Ursprungligen av SvenUrkel:

Jag har en cell i batteri som har svällt på min Macbook Pro Early 2016 men säger ändå att skicket är normalt, så frågan är ju hur bra det fungerar egentligen

Den här funktionen har inget med ditt problem att göra utan är optimerad laddning precis som på iPhone.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-27 20:18
Ursprungligen av Gurra:

Jag har haft "Service Battery" på min jobbdator (Macbook early 2015) ganska länge men inte haft möjlighet att vara av med datorn och nu när man jobbar hemifrån går det tveklöst inte.

Den laddar ur snabbt men i övrigt inga problem. Tror ni det blir sämre eller bättre om jag kör in 10.15.5?

Varken eller eftersom du har för gammal datorn för att få funktionen.

Har "alltid" haft min 2016 MBPr inkopplad, förutom dom gånger jag har haft med den ut vilket inte blir många månader på knappt 4 år men står Normal om den.
Battery Health 2 visar enl. bilden nedan:

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-05-27 20:46
Ursprungligen av Innis:

Varken eller eftersom du har för gammal datorn för att få funktionen.

Ah, ok. Hade inte fattat att inte alla modeller som stöder Catalina får funktionen. Tack!

Kollade även min MBP 2009 och MBPr 2012 som för det mesta är avstängda nu för tiden...

Apples batterier verkar vara av bra kvalitet:

1
Bevaka tråden