Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple öppnar de flesta av sina butiker i Sverige igen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har stängt dörrarna till sina fysiska butiker i Sverige under en viss tid men nu är de redo att öppna igen - med vissa krav på oss besökare.

Läs hela artikeln här

Tuffa krav. Ansiktsmask och allt. Men undrar hur Apple butikerna klarar sig efter Corona krisen?
Deras e-handel känns stelbent. Hört eller läst att det enda fraktalternativet är att man måste vara hemma själv och ta emot paketet. De flesta andra har att man kan frakta till ett ombud och hämta paketet när det passar.

Senast redigerat 2020-05-27 16:54
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-05-27 19:31
Ursprungligen av johnh3:

Tuffa krav. Ansiktsmask och allt. Men undrar hur Apple butikerna klarar sig efter Corona krisen?
Deras e-handel känns stelbent. Hört eller läst att det enda fraktalternativet är att man måste vara hemma själv och ta emot paketet. De flesta andra har att man kan frakta till ett ombud och hämta paketet när det passar.

Dom skickar oftast med UPS eller DHL och båda erbjuder möjligheten att lägga in omdirigering direkt till servicepoint utan utkörning först. Fungerade bra när jag beställde mitt Logitech Combo Touch nyligen.

Ursprungligen av Gäddnos:

Dom skickar oftast med UPS eller DHL och båda erbjuder möjligheten att lägga in omdirigering direkt till servicepoint utan utkörning först. Fungerade bra när jag beställde mitt Logitech Combo Touch nyligen.

Ok, tack bra att veta.

Bor man i STHLM så har man i alla fall efter Corona nästa börjat förvänta sig att man ska få sin vara till dörren samma eller nästkommande dag med Budbee eller liknande.

Kan förstå att detta inte gället build to order saker men övriga sortimentet borde kunna levereras så kan jag tycka.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-05-28 07:47
Ursprungligen av johnh3:

Ok, tack bra att veta.

Visst är det. Men kommer du använda informationen till något?

Skapa dig konto redan nu hos delivery.dhl.com och ups.se så att du kan ställa in dina önskemål för framtida leveranser.

Ursprungligen av Gäddnos:

Visst är det. Men kommer du använda informationen till något?

Skapa dig konto redan nu hos delivery.dhl.com och ups.se så att du kan ställa in dina önskemål för framtida leveranser.

Det var när jag skulle köpa min iPhone SE som jag funderade på detta och kollade runt. Fast det blev Elgiganten istället som har Bring med olika ombud.
Bring har ett utlämningsställe rätt nära mig så det passade bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 08:45

Känns märkligt med dessa restriktioner i Apple-butikerna här. Förstår inte varför de ska ha dem.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-28 10:50
Ursprungligen av zinned:

Känns märkligt med dessa restriktioner i Apple-butikerna här. Förstår inte varför de ska ha dem.

Enklare att sätta samma restrektioner i hela världen än att låta respektive land bestämma.
Tänk hur det skulle låta om man INTE gjorde det. Och hur svårt är det att sätta på sig en mask när man går in och sen ta av sig den.

Handlade i en butik där personalen hade munskydd. Visst, säkert jättebra men hon stog och tog sig på skyddet hela tiden med händerna.

Ska inte alla kunder tvätta händerna och handsprita dom innan man går in och ”klämmer” på grejer då också?

1
Bevaka tråden