Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper rättigheterna till Tom Hanks senaste film

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lagt vantarna på Tom Hanks senaste krigsfilm Greyhound och det blev inte helt gratis.

Läs hela artikeln här

Lite OT, men vad hände med två serierna See och For all mankind på Apple TV+? Liksom bara slutade :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-27 12:43
Ursprungligen av CekariYH:

Lite OT, men vad hände med två serierna See och For all mankind på Apple TV+? Liksom bara slutade :-/

Jag vete fan, fattar inte vad Apple sysslar med.

Ett är ju säkert iaf, någon förlängning på AppleTV+ blir det inte.

Jag tror de fick avbryta en massa inspelningar i och med Corona pandemin. Har aktiverat mitt gratisår. Så man får väl se hur Apple TV+ utvecklas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-28 08:59
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror de fick avbryta en massa inspelningar i och med Corona pandemin. Har aktiverat mitt gratisår. Så man får väl se hur Apple TV+ utvecklas.

Självklart är det inga problem med när man har gratisåret, det har jag aktivt också. Nu syftade jag på när detta tar slut för min del, dvs 1 november. Från lansering till nu har det i stort sett varit 100% dött på AppleTV+.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-28 10:44
Ursprungligen av zinned:

Självklart är det inga problem med när man har gratisåret, det har jag aktivt också. Nu syftade jag på när detta tar slut för min del, dvs 1 november. Från lansering till nu har det i stort sett varit 100% dött på AppleTV+.

Det stämmer ju inte. Har kommit ut mer material sedan lansering. Procentuellt har AppleTV+ släppt mer material än Netflix eftersom det nästan inte fanns något från början ??

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-28 10:48

Ganska så lång lista på kommande releaser.

https://www.macworld.com/article/3245534/appl...

Svårt att bygga ett bibliotek när man inte har någon backlogg som Netflix hade genom sin uthyrning.

Kollat alla avsnitt som fanns av Truth Be Told . Blir väl mer säsonger. Okej serie, men kanske inte en ny Sopranos eller Breaking Bad om man säger så. Finns lite annat naturligtvis.
Så nog är Apple TV+ rätt tunt, jag tror enda chansen för dem är att köpa upp filmer och andra TV serier. För att behålla dem som har fått sitt gratis år och locka lite andra från Netflix eller Disney+.
Bygga upp med eget material tar år. Rätt få TV serier blir riktiga hits också.

1
Bevaka tråden