Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skickar ut uppdatering till AirPods Pro

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Användare runt om i världen började klaga förra året när Apple skickade ut en uppdatering till AirPods Pro som gjorde brusreduceringen avsevärt sämre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-05-05 21:40

Vem vågar installera först? ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-05-05 21:58

Uppdaterat nyss, fungerar men kommer testa mer i morgon med hur ANC fungerar nu.

Tyvärr så bjöd denna uppdatering på absolut noll förbättring, riktig besvikelse.

Så jag som har version 2B588, kommer få sämre ANC med denna uppdateringen då?.. :-/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-05-05 23:29
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tyvärr så bjöd denna uppdatering på absolut noll förbättring, riktig besvikelse.

Sjukt tråkigt att höra! Väntat i flera flera månader och så är de inte ens förbättrade

Inte fått ner updaten själv ännu men som vanligt så kryllar Reddit och Mac forums med motsatta uppfattningar om dennas effekt. Vissa hävdar ingen skillnad, andra att både ANC och ljudkvalitet kraftigt förbättrats mot 2C54.

Jag är en stor Apple-fantast, men om Apple inte löst dessa problem i denna update så blir jag uppriktigt förbannad.

Enbart Apple kan komma undan med att släppa en produkt med pris i absoluta premiumsegmentet, en produkt som hyllas av i princip alla recensenter och av oss som köpte den tidigt, för att sedan fullständigt förstöra produkten genom en firmware-uppdatering som man också drar tillbaka helt utan kommentar eller förklaring och helt utan möjlighet att nedgradera till senaste godkända firmware.

Normalt erkänd och seriös webbsajt återtestar ANCn och MÄTER sig fram till att den är försämrad. Fortfarande ingen kommentar från Apple som sedan väntar fyra månader (!) med att ersätta den firmware dom dragit tillbaka.

Under tiden går alltså vi kunder runt med en tillbakadragen firmware under vad som kanske är 15-20% av produktens förväntade livstid.

Ingen kommentar från Apple, ingen kompensation.

Och nu sägs det av bland annat 99.se att inte heller denna firmware löser problemen. En class action lawsuit är på sin plats isåfall. Det får inte gå att komma undan med att sälja på konsumenter svindyra hörlurar, förstöra dom efter bara någon månad så att etablerade recensenter ändrar sina betyg, och sedan bara låtsas som att det regnar.

Det här är den absolut sämsta sidan av Apple. Jag hatar att hata det företag jag älskar.

Ursprungligen av Sledde:

Så jag som har version 2B588, kommer få sämre ANC med denna uppdateringen då?.. :-/

Samma sits här. Uppdateras de bara när de är kopplade med lightningsladd eller även med QI? Om bara med sladd så får man väl köra med endast QI-laddning tills vidare...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-06 09:04
Ursprungligen av Sperious:

Wall of text

Jag har skrivit exakt samma sak vid några tidigare tillfällen gällande andra scenarion och det är rakt av för jävligt. Riktigt URUSELT av Apple samt så fruktansvärt frustrerande hur utelämnad man blir som konsument.

Hoppas ansvariga får ett par bakvända Anderslövare och skaffar sig ryggrad.

Ursprungligen av Sir N.:

Samma sits här. Uppdateras de bara när de är kopplade med lightningsladd eller även med QI? Om bara med sladd så får man väl köra med endast QI-laddning tills vidare...

Mina var uppdaterade imorse även fast de inte har laddats. Så det är nog svårt att hindra uppdateringen någon längre tid.

  • Medlem
  • Köping
  • 2020-05-06 12:31

Mina lurar blev uppdaterade i morse, men vet inte om jag kan påstå att jag upplever någon som helst skillnad på upplevd ANC på tåget imorse...

Ursprungligen av Sir N.:

Samma sits här. Uppdateras de bara när de är kopplade med lightningsladd eller även med QI? Om bara med sladd så får man väl köra med endast QI-laddning tills vidare...

Och nu har mina lurar uppdaterats. Har bara QI-laddat dem så det verkar omöjligt att undgå uppdateringen.

Mina är uppdaterad och visst har anc blivit bättre. Fläktarna i bilen hörs iaf inte för min del vilket dom gjorde innan uppdateringen, om en väldigt lite men nu är de tyst ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-06 13:50
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Mina är uppdaterad och visst har anc blivit bättre. Fläktarna i bilen hörs iaf inte för min del vilket dom gjorde innan uppdateringen, om en väldigt lite men nu är de tyst ??

Jag får verkligen hoppas att det inte är du som sitter vid ratten när du använder detta

Ursprungligen av zinned:

Jag får verkligen hoppas att det inte är du som sitter vid ratten när du använder detta

Haha nejdå ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-05-06 16:06

Tydligen uppdateras dem utan att behöva laddas. Antagligen uppdaterades dem automatiskt igår när jag sent igårkväll ville se vad jag hade för firmwareversion.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-05-06 16:06
Ursprungligen av Sledde:

Mina var uppdaterade imorse även fast de inte har laddats. Så det är nog svårt att hindra uppdateringen någon längre tid.

Samma här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-05-06 16:52

Går nära havet nu och det blåser som fanken. Har annars aldrig kunna höra vågorna alls vid såna tillfällen. Nu hör jag dem jättetydligt, som om jag har transparens igång. Jag kan lika gärna sälja dessa och behålla endast mina vanliga AirPods.

Helt subjektivt och utan någon form av mätning så skulle jag nog ändå säga att ANC blev något bättre igen i och med denna uppdatering. Dock inte i nivå med originalfirmware.

Jag sitter och kör tåg hela dagarna så jag har lurarna i öronen i exakt samma bakgrundsbuller i ett antal timmar varje dag och jag är som sagt relativt säker på att en förbättring skett. Om inte så är jag nöjd med placeboeffekten.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-05-08 13:46

Jag märker ingen nämnvärd förbättring av ANC, däremot verkar den tycka att passformen förändrats, jag får gul status på höger öra i bland.
Apple har kommit ut med en KB om hur man handhar lurarna avseende rengöring, de verkar försöka förklara ANC-problem och annat med smuts i mikrofongallren.

Jag är tveksam..

1
Bevaka tråden