Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsbelysning tangentbord fungerar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sökt i forumet men inte lyckats hitta någon annan tråd om detta.

Jag har en MacBook Pro 16 inköpt i januari 2020. Har tidigare inte tänkt på att använda bakbelysningen på tangentbordet men nu när jag tänkte göra det fungerar det inte. Jag har knapparna på touch baren för att kunna justera ljusstyrka men det händer ingenting när jag trycker på dem. Enligt supporten på apples hemsida kan man gå till systeminställningar och kryssa i en knapp om bakgrundsbelysning men det saknas en sån knapp på min dator (se bild).
Vad jag kan se både på apples hemsida och återförsäljare så ska den här modellen ha ett bakgrundsbelyst tangentbord.

Någon som är kunnig på detta eller har råkat ut för samma problem?

Ha en bra dag!
Veronica

Från Apples hemsida: Tangentbord och styrplatta
Bak­belyst Magic Keyboard i full storlek med:
Så den har funktionen. Testat säker start, logga in och testa om det fungerar? Starta om igen och testa om det fungerar.

Ursprungligen av veronicamaria:

Hej!

Har sökt i forumet men inte lyckats hitta någon annan tråd om detta.

Jag har en MacBook Pro 16 inköpt i januari 2020. Har tidigare inte tänkt på att använda bakbelysningen på tangentbordet men nu när jag tänkte göra det fungerar det inte. Jag har knapparna på touch baren för att kunna justera ljusstyrka men det händer ingenting när jag trycker på dem. Enligt supporten på apples hemsida kan man gå till systeminställningar och kryssa i en knapp om bakgrundsbelysning men det saknas en sån knapp på min dator (se bild).
Vad jag kan se både på apples hemsida och återförsäljare så ska den här modellen ha ett bakgrundsbelyst tangentbord.

Någon som är kunnig på detta eller har råkat ut för samma problem?

Ha en bra dag!
Veronica

Ursprungligen av hummel:

Från Apples hemsida: Tangentbord och styrplatta
Bak­belyst Magic Keyboard i full storlek med:
Så den har funktionen. Testat säker start, logga in och testa om det fungerar? Starta om igen och testa om det fungerar.

Hej!

Tack för att du tog dig tid att svara !

Jag upptäckte pinsamt nog att jag inte hade den senaste uppdateringen av OS Catalina??‍♀️
Jag kommer låta den här tråden vara kvar ifall nån annan stöter på samma problem. Det räckte med att uppdatera till OS Catalina 10.15.4 och nu finns knappen som den ska!

1
Bevaka tråden