Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Gamla" iPad Pro 11" som begagnad, svindyrt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-02 14:10

Höll på att få en chock när jag kollade efter begagnade iPad 11". De kostar ju fortfarande nästan som en ny. Jag trodde prisfallet skulle vara igång. Har iofs aldrig köpt eller sålt en begagnad Applepryl. Tror ni man kan räkna med ett prisfall de närmsta veckorna när de nya börjar pumpas ut?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-04-02 14:41

Ne, jag tror faktiskt inte det. Tror väldigt få byter förra versionen mot den nya...jag vet att jag inte kommer göra det iaf.
Kameran använder jag aldrig och en marginellt uppdaterad processor lockar inte. Speciellt inte när jag inte har några prestandaproblem på den jag har idag haha.

Nya tangentbordet kommer jag nog köpa dock.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-04-02 16:05

Håller med föregående talare. Visst är det ny CPU, wifi6 och kamera med LIDAR. Och jo, 6GB Minne. Men ändå... Det är mycket bra prestanda som det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-02 20:32
Ursprungligen av kladda:

Ne, jag tror faktiskt inte det. Tror väldigt få byter förra versionen mot den nya...jag vet att jag inte kommer göra det iaf.
Kameran använder jag aldrig och en marginellt uppdaterad processor lockar inte. Speciellt inte när jag inte har några prestandaproblem på den jag har idag haha.

Nya tangentbordet kommer jag nog köpa dock.

Ursprungligen av frazze:

Håller med föregående talare. Visst är det ny CPU, wifi6 och kamera med LIDAR. Och jo, 6GB Minne. Men ändå... Det är mycket bra prestanda som det är.

Det ligger mycket i det ni säger, jag funderar på en begagnad av just det skälet, att det var en så försiktig uppdatering.

Har sett nu att vissa butiker sänkt priset så de i princip kostar lika eller lägre än begagnade.

Ursprungligen av xms67:

Det ligger mycket i det ni säger, jag funderar på en begagnad av just det skälet, att det var en så försiktig uppdatering.

Har sett nu att vissa butiker sänkt priset så de i princip kostar lika eller lägre än begagnade.

Eller gör som jag och håll utkik i Netonnet eller Elgigantens outlet. Jag fick 2000kr i rabatt på en helt ny 12,9 2020 256 Wi-Fi. Plasten var inte ens bruten. Såg en 11” 2018 för 7700kr där igår och det dyker upp nya hela tiden.

Är grymt nöjd men kunde lika gärna köpt en 2018 då vidvinkel kameran är så ljuskänslig att den inte går att använda inomhus. Så det är tillbaka till iPhone 6 nivå på den.

Lidar verkar i och för sig kul och jag ser fram emot lite roligare appar med den tekniken.

1
Bevaka tråden