Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Satechi gör livet som Apple-användare ännu bättre

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple-produkter är bra snygga på egen hand men det finns en rad tillbehör som gör upplevelsen ännu bättre.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple-produkter är bra snygga på egen hand men det finns en rad tillbehör som gör upplevelsen ännu bättre.

Läs hela artikeln här

Köpte Satechi USB-C multiport Pro från Apple Store, vill varna för denna då den inte laddar iPad.

Ursprungligen av Snoopy:

Köpte Satechi USB-C multiport Pro från Apple Store, vill varna för denna då den inte laddar iPad.

Vilken iPad? Pro med USB-C eller Lightning?

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vilken iPad? Pro med USB-C eller Lightning?

iPad pro med USB-C

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple-produkter är bra snygga på egen hand men det finns en rad tillbehör som gör upplevelsen ännu bättre.

Läs hela artikeln här

Snyggt!
Undrar om du kan råda mig i ett problem. Har en iMac hemma. Nu, i och med Corona, så jobbar jag och frun hemma. Vi sitter växelvis i vårt arbetsrum vid iMac:en. Jag har med MacBook, frun har en Toshiba. De måste ju laddas vilket innebär att laddkabel måste ner på golvet och in i väggkontakt = kabelstrul på golvet.

Tanke:
Kan man ladda både Macbook och Toshiba via Satechi 108W PD? Macen tror jag går automatiskt via USB-C, men hur gör jag med Toshiba? Den har ju "vanlig" PC-laddare.

Ursprungligen av Snoopy:

iPad pro med USB-C

Är det version 1 eller 2 av multi-port du har?

Ursprungligen av Mellow73:

Snyggt!
Undrar om du kan råda mig i ett problem. Har en iMac hemma. Nu, i och med Corona, så jobbar jag och frun hemma. Vi sitter växelvis i vårt arbetsrum vid iMac:en. Jag har med MacBook, frun har en Toshiba. De måste ju laddas vilket innebär att laddkabel måste ner på golvet och in i väggkontakt = kabelstrul på golvet.

Tanke:
Kan man ladda både Macbook och Toshiba via Satechi 108W PD? Macen tror jag går automatiskt via USB-C, men hur gör jag med Toshiba? Den har ju "vanlig" PC-laddare.

Om Toshiban inte har USB-C blir det svårt men det hade nog inte gått oavsett då laddaren har en USB-C-port på 90W (för datorer) och den andra är på 18W (för surfplattor, telefoner).

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Om Toshiban inte har USB-C blir det svårt men det hade nog inte gått oavsett då laddaren har en USB-C-port på 90W (för datorer) och den andra är på 18W (för surfplattor, telefoner).

Det är bara en dator i taget som skall laddas.

Men kan det finnas någon ny laddkabel till Toshiban som har USB-C utgång?

Ursprungligen av Mellow73:

Det är bara en dator i taget som skall laddas.

Men kan det finnas någon ny laddkabel till Toshiban som har USB-C utgång?

Har du möjlighet och länka vilken Toshiba-dator det gäller?

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Har du möjlighet och länka vilken Toshiba-dator det gäller?

Toshiba Protégé Z930-16J

Ursprungligen av Mellow73:

Toshiba Protégé Z930-16J

Det är tyvärr kört att köra med Satechi och den där datorn. Den behöver USB-C för att det ska fungera.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det är tyvärr kört att köra med Satechi och den där datorn. Den behöver USB-C för att det ska fungera.

Trist! Så snygg set up du hade gjort! Men till min Macbook funkar det va? Det är väl bara att ta bort "klumpen" från sladden och köra in den i Satechin? Skulle det också funka med Satechis USB-C Aluminum Monitor Stand Hub?

Ursprungligen av Mellow73:

Trist! Så snygg set up du hade gjort! Men till min Macbook funkar det va? Det är väl bara att ta bort "klumpen" från sladden och köra in den i Satechin? Skulle det också funka med Satechis USB-C Aluminum Monitor Stand Hub?

Japp, har du en Macbook med USB-C så är det inga problem! Monitor stand fungerar med både USB-A och USB-C Det följer med en liten adapter i kartongen om datorn saknar USB-C.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Är det version 1 eller 2 av multi-port du har?

Hur vet man vilken version? I alla fall köpt nu i veckan och det står att Apple har ensamrätt på att sälja multiport.
Apple support sa att den inte laddade iPaden och det står på skärmen att ingen laddning sker, lät den stå på över natten och iPaden är fullt laddad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-28 15:44

Med tidigare iPad med lightningport så räckte inte en svag laddare om du också hade skärmen tänd. Men väl att du stängde den så började den ladda.

Edit: auto-correct...

Senast redigerat 2020-03-28 22:15
Ursprungligen av frazze:

Med tidigare iPad med lightningport så räckte inte en svag laddare om du också hade skärmen tänd. Men väl att du skänkte den så började den ladda.

Skulle kunna vara liknande här. Skickar tillbaka Satechi och beställer istället Apple Usb-c digital a/v multiport-adapter som skall fungera.

1
Bevaka tråden