Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple kan utmana Sonos med nytt högtalarsystem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett patent som Apple nyss tog över skvallrar om det. Det tycks peka på ett helt hemmabiosystem och inte bara en uppdatering av HomePod. Vore inte det drömmen?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-28 20:22

Har slutat drömma.

Köpte två nya sonos one till vardagsrummet idag. Hade tänkt köpa redan för något år sedan, men avvaktade att HomePod skulle komma till Sverige. Hade en önskan om att köra Apple även gällande högtalarna i vardagsrummet.

Av någon anledning var det övermäktigt för världens rikaste företag att sälja högtalaren i Sverige. Jag bryr mig inte ens om röststyrning (antar att oförmågan har något med svenska Siri att göra). För mig räcker det att kunna skicka ljud med AirPlay.

Nu är jag för djupt investerad i sonos för att byta system på måfå kommande decenniet.

Det här ser jag fram imot

Det kan nog bli riktigt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-28 23:15

Klart intressant. Sedan beror min slutliga entusiasm på om Spotify(och liknande) kan hanteras smidigt eller om det blir som HomePod. Och likt HomePod, om det kommer till Sverige.

Dessutom tycker jag det är intressant att vi ser ökad aktivitet kring Apple och ljud. AirPod, AirPod Pro, HomePod och rykten om detta liksom om over-ear hörlurar. Jag tillhör de som inte tycker BT är tillräckligt bra, här kan Apple hitta en lönsam nisch. Vilket de redan iofs gjort, vilket leder till att det kanske är mer korrekt att säga att de kan utvidga den nischen.

Senast redigerat 2020-02-29 14:10
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-03-02 14:13

Helt klart intressant och blir det verklighet så kan jag äntligen göra mig av med Sonos-eländet som bara strular numera.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-03-02 16:00
Ursprungligen av Jedih:

Helt klart intressant och blir det verklighet så kan jag äntligen göra mig av med Sonos-eländet som bara strular numera.

Ja det verkar vara många som har problem med dom just nu. Har själv ett par Play1:or som peppar peppar ta i trä fungerar utan bekymmer. Har två HomePod som aldrig krånglat. Priset kommer säkert avskräcka för det kommer säkert ligga i Sonos nivå

Har också väntat på Homepod i många år. Investerade istället i ett gäng Sonos under Black Friday i höstas, men är inte imponerad. Har återigen börjat drömma om att köpa ett riktigt HiFi-system (igen).

- Om Apple löser diverse AirPlay-strul med ett riktigt grymt ljud är det intressant.
- Siri måste bli bättre för att jag ska bry mig om röststyrning.

1
Bevaka tråden