Eftersom det inte fanns någon tråd här om garageportsöppnare så kommer jag med ett litet tips.
Jag beställde en iSmartGate Lite från Elgiganten och kopplade in den igår på min motordrivna garageport. Installation på en kvart och den funkar perfekt i HomeKit.
https://ismartgate.com/

Bra support från iSmartGate kan jag också meddela. Dom har en lång lista på enheter som är kompatibla och med inkopplingsinstruktioner. Men min modell fanns inte med så jag mailade och inom en dag så hade dom svarat och lagt upp min modell i listan inkl. instruktion. Bra jobbat tycker jag.

Tidigare har jag tänkt att jag bara behöver ett relä som jag kan styra från telefonen men fördelen med en riktig öppnare är att den också har en givare som klistras fast på insidan av porten så man kan få status på om den står öppen eller stängd. Så även om jag öppnar/stänger med en gamla väggkontrollen eller fjärren så får jag notis i mobilen.

Inte för att min bil kan köras in i garaget men jag kände att jag inte riktigt levde upp till prylnörd-epitetet när man inte kan säga åt klockan på armen att öppna garaget...