Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail Kraschar konstant ???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Köpte mig en ny produktionsdator igår.
Macbook pro 16 tums i9 med 32 gb ram.
Gjorde uppdatering vid uppstart och allt verkar funka fint.
Lägger in mitt exchange konto på Mail appen, och den hittar allt och börjar synka fint.
Sen efter en stund så kraschar mail appen. om , om , om igen. Direkt vid uppstart. Jag lägger om kontot, startar om dator, gör step by step guider jag hittar online för att rensa nån com/apple/Mail mapp inne i library? Men inget funkar?

Nån som vart med om liknande och kan veta varför? Och vad man kan göra?

Testa med ett annat e-postprogram. Till exempel Thunderbird.

  • Medlem
  • 2020-02-26 13:17

Hur lägger du till kontot? Testa att lägga in det manuellt om du inte redan gjort det.

Får du någon kraschlog?

Testa att aktivera loggning under "Connection doctor" (vet ej vad det heter i svensk översättning) i Mail. I slutet av loggfilen kanske du får en ledtråd vad som kan vara fel.

Testa att köra Console i macos (vet inte heller vad den heter på svenska. Program->Verktygsprogram->Console) och välj att filtrera på process "Mail" i sökrutan.

Lägg in kontot på Apples egna Mail-program, fungerar det?

Ursprungligen av carlsson:

Lägg in kontot på Apples egna Mail-program, fungerar det?

Hej, det är precis det jag gör

Ursprungligen av jwg:

Hur lägger du till kontot? Testa att lägga in det manuellt om du inte redan gjort det.

Får du någon kraschlog?

Testa att aktivera loggning under "Connection doctor" (vet ej vad det heter i svensk översättning) i Mail. I slutet av loggfilen kanske du får en ledtråd vad som kan vara fel.

Testa att köra Console i macos (vet inte heller vad den heter på svenska. Program->Verktygsprogram->Console) och välj att filtrera på process "Mail" i sökrutan.

Hej, tack

Ja jag kan ju få upp en krashlog med 10000 sidor typ.
Men jag förstår inte så mycket av den,

När jag lägger till kontot manuellt, så verkar det funka bättre, Men då får jag inte med mig kalender/kontakter och min " todo"?

Ursprungligen av barnoandre:

Hej, det är precis det jag gör

Förlåt, jag läser ju inte ordentligt! :-/

Trixigt. Lite tankar:
- Starta om datorn med Shift nertryckt, då rensar du vissa cache-filer.
- Skapa sedan nytt konto och testa att installera kontot på det.
- Kan det vara Exchange-servern som behöver uppdateras?

1
Bevaka tråden