Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SD-kortläsare iPhone vilken använder ni?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-25 19:05

Import video till iPhone.
SD-kortläsare iPhone vilken använder ni?

Har en som kopplar till gränssnittet iUSB med Lightning, funkar men inte mer än så.
Import fruktansvärt långsamt, plus svårförståeligt, går inte heller att välja vilken mapp man vill importer till eller så fattar jag inte.

Är det Lightning själv som är problemet eller är det iUSB som strular till det?
Är Lightning någon form av USB med egen kontakt eller någon Apple egen konstruktion?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-02-25 19:34

Vad är det som inte fungerar i den här beskrivningen? Vad är ”gränssnittet iUSB” på en iPhone - kan du berätta lite mer om vilka produkter/programvaror som du använder? Sammanhang? Var kommer SD-kortet ifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-25 22:20
Ursprungligen av frazze:

Vad är det som inte fungerar i den här beskrivningen? Vad är ”gränssnittet iUSB” på en iPhone - kan du berätta lite mer om vilka produkter/programvaror som du använder? Sammanhang? Var kommer SD-kortet ifrån?

Allt funkar, Lightning-till-SD-kortläsare (iUSB som min läsare heter), men det går väldigt långsamt att importera video och foton, med iUSB appen som hör till kortläsaren

IUSB-appen är en filhanteraren för SD-kortläsaren, med ett klumpigt gränssnitt.

Sen undrade jag vad andra använder för SD-kortläsare.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-02-26 02:58

Och om du kör med apples variant av import - hur långsamt går det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 08:49
Ursprungligen av frazze:

Och om du kör med apples variant av import - hur långsamt går det?

Tyvärr går det bara att komma åt materialet via iUSB appen,

Files-appen kommer inte åt filerna på kortet och import i Bilder reagerar inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-02-26 13:00

Att den inte är kompatibel med Apples egen import-funktion i iOS gör mig lite fundersam/orolig. Jag har hittat en på nätet från aliexpress som kör USB 2.0, men det är fortfarande upp till mjukvaran att hantera protokollet och därmed prestandan. Har du lust att berätta mer exakt vilken produkt som du använder?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 13:11
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-02-26 14:26

Och iUSB-läsaren? Enligt app-utvecklaren fungerar bara appen mot en specifik hårdvara/enhet (och ingen annan). Dock refererar utvecklaren inte till den i sin beskrivning. Vilken är den produkten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 17:11
Ursprungligen av frazze:

Och iUSB-läsaren? Enligt app-utvecklaren fungerar bara appen mot en specifik hårdvara/enhet (och ingen annan). Dock refererar utvecklaren inte till den i sin beskrivning. Vilken är den produkten?

Kort-läsaren heter iUSB ? och den kopplar upp snyggt med appen som det ska.
Så allt funkar men importen är plågsamt långsam och appen krånglig att använda.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-02-26 19:36

Jag kör med Apples Lightning till USB-kameradapter.
I den kopplar jag valfri minneskortsläsare med USB3, importerar till Filer/Dropbox/younameit.

Edit: läs mer om adaptern här.

Senast redigerat 2020-02-26 22:35
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 22:39
Ursprungligen av reboot81:

Jag kör med Apples Lightning till USB-kameradapter.
I den kopplar jag valfri minneskortsläsare med USB3, importerar till Filer/Dropbox/younameit.

Hade krångel med den i början, video gick inte att importer, men tror att det är fixat nu.

Försöker minska antalet grejor när jag är iväg, tittar efter en SD-kortsläsare med Lightning, USB-C (nya iPad Pro) och miniSD och SD slot.
Har lätt att glöm någon av attiraljerna, tycker också om små grejor som inte tar plats.

1
Bevaka tråden