Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netatmo lanserar HomeKit Secure Video

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väntan är äntligen över för alla som har en Smart Indoor Camera från Netatmo för idag lanserar de HomeKit Secure Video.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-25 11:50

Jag är inte tillräckligt påläst men innebär detta att man inte behöver abonnera på lagringsyta hos Netatmo för att lagra video utan att allt lagras i iCloud?

Ursprungligen av zinned:

Jag är inte tillräckligt påläst men innebär detta att man inte behöver abonnera på lagringsyta hos Netatmo för att lagra video utan att allt lagras i iCloud?

Korrekt! Så allt är krypterat och härligt direkt via iCloud där allt lagras

Edit: Skrev lite om det här:
https://www.99mac.se/artikel/12609-allt-du-be...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-02-25 12:35

Inget lagras hos Netatmo. Du behöver betala för iCloud med 200 GB för en kamera, och 2 TB för upp till fem kameror, inspelningarna räknas inte in i det utrymmet om jag förstått rätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-25 13:04
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Korrekt! Så allt är krypterat och härligt direkt via iCloud där allt lagras

Edit: Skrev lite om det här:
https://www.99mac.se/artikel/12609-allt-du-be...

Ursprungligen av Gäddnos:

Inget lagras hos Netatmo. Du behöver betala för iCloud med 200 GB för en kamera, och 2 TB för upp till fem kameror, inspelningarna räknas inte in i det utrymmet om jag förstått rätt.

2TB i iCloud har jag redan så det är lugnt.

Ska kolla närmare på dessa när lite fler tillverkare ger sig in i leken.

Jag har både Netatmo Welcome och Logitech Circle 2 (wired) och kan väl konstatera att jag gillar videokvalitén betydligt mer hos Logitech men kamerans design hos Netatmo gör att frugan till och med låter den placeras synligt hemma, något som inte är vanligt med allt tekniskt dravel jag drar hem. Ansiktsigenkänningen hos Welcome är också trevlig (även om det i dagsläget inte fungerar i HSV). Så vad jag säger är att jag egentligen skulle vilja ha Logitech Circle 2 i Netatmo Welcomes kropp. Typ.

1
Bevaka tråden