Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Maps blir smidigare för dig som åker i kollektivtrafiken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har i det tysta gjort livet lite enklare för användare som varje dag krigar i kollektivtrafiken.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-17 09:12
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har i det tysta gjort livet lite enklare för användare som varje dag krigar i kollektivtrafiken.

Läs hela artikeln här

Ser likadant ut i Malmö.

Ursprungligen av zinned:

Ser likadant ut i Malmö.

Härligt! Får se om någon från GBG kan skriva här också så vet vi om det även har nått lilla London!

Det ser ut ungefär (har en liten SE) så där för mig också och jag bor söder om Borås. Men jag har inte kollat hur det ser ut under färd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-17 10:52
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Härligt! Får se om någon från GBG kan skriva här också så vet vi om det även har nått lilla London!

Kollektivtrafik i Apple Maps har funnits i Göteborg - och i de flesta svenska orter - sedan ett år. Jag tror faktiskt detta är en icke-nyhet där vi blir lurade av att det poppar upp twitter-rapporter att det nu finns i några större europeiska städer som tidigare saknat det. Jämför listan i denna tidigare 99-nyhet. Och Apples lista över kart-tjänster.

Jag har åtminstone sedan i höstas fått upp Siri-förslag om när jag bör ge mig av till spårvagnen för att hinna till kalenderhändelser baserad på kollektivtrafikens realtidsinfo.

Sedan är det svårt att sätta fingret på om det skett någon designförändring, men jag tror faktiskt inte det. Kartor är något jag inte använder på hemmaplan, och på resa blir det av gammal vana oftast Google Maps. Realtidsinfon för lokaltrafik är lika i båda, och designen en smaksak, med det lite förvånade tillägget att Apple Maps ju faktiskt funkar nu

Ursprungligen av IngoX:

Kollektivtrafik i Apple Maps har funnits i Göteborg - och i de flesta svenska orter - sedan ett år. Jag tror faktiskt detta är en icke-nyhet där vi blir lurade av att det poppar upp twitter-rapporter att det nu finns i några större europeiska städer som tidigare saknat det. Jämför listan i denna tidigare 99-nyhet. Och Apples lista över kart-tjänster.

Jag har åtminstone sedan i höstas fått upp Siri-förslag om när jag bör ge mig av till spårvagnen för att hinna till kalenderhändelser baserad på kollektivtrafikens realtidsinfo.

Sedan är det svårt att sätta fingret på om det skett någon designförändring, men jag tror faktiskt inte det. Kartor är något jag inte använder på hemmaplan, och på resa blir det av gammal vana oftast Google Maps. Realtidsinfon för lokaltrafik är lika i båda, och designen en smaksak, med det lite förvånade tillägget att Apple Maps ju faktiskt funkar nu

Vi höll på och dividera kring detta också innan artikeln skrevs och vi kom iaf fram till att det som är nytt är att det nu visas hur man tar sig till stationen och att man direkt i maps kan se avgångarna och om det är förseningar. Men jag ska nog maila Apples PR och dubbelkolla om det faktiskt är nytt. Vi är inte heller frekventa användare av Maps

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-17 11:09
Ursprungligen av Marcus Attefors:

och vi kom iaf fram till att det som är nytt är att det nu visas hur man tar sig till stationen och att man direkt i maps kan se avgångarna och om det är förseningar.

Ja, jag noterade att det nu markeras med en liten pil hur man ”tar sig in” även till spårvagnshållplatsen. Svårt säga när detta kom till, det är nog inte en information jag någonsin sökt efter.

Ursprungligen av IngoX:

Ja, jag noterade att det nu markeras med en liten pil även hur man ”tar sig in” till spårvagnshållplatsen. Svårt säga när detta kom till, det är nog inte en information jag någonsin sökt efter.

Haha!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-17 11:18

Lite orelaterat, men jag har först nu noterat att DuckDuckGo.com valt att använda Apple Maps.
https://www.theverge.com/platform/amp/2019/1/...

Ursprungligen av IngoX:

Kollektivtrafik i Apple Maps har funnits i Göteborg - och i de flesta svenska orter - sedan ett år.

Kan meddela att även Karlstad har kollektivtrafik i Apple Maps sedan ett bra tag. Men visst kan det finnas små, små bra ändringar som är subtila, dvs man märker dem knappt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-19 09:07

Fint med små tips i vardagen. Jag tar med semaforflaggorna!

1
Bevaka tråden