Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay går som tåget

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förespås att stå för var tionde kortbetalning inom en snar framtid och redan nu låter ett företag dig scanna ditt kvitto likt en konduktör.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-02-14 14:25

Nu går det ju att betala på de flesta ställena, men banker och kreditkort ligger efter.
Dock väldigt praktiskt när man åkt ifrån plånboken att kunna betala med klockan

Ursprungligen av Json_81:

Nu går det ju att betala på de flesta ställena, men banker och kreditkort ligger efter.
Dock väldigt praktiskt när man åkt ifrån plånboken att kunna betala med klockan

Ja, nu känns det verkligen som de kommit ifatt lite här hemma. Men är som sagt flera banker och kreditkort som drar ut på tiden...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-14 16:10

Har i princip slutat att använda kortet.

Ursprungligen av Innis:

Har i princip slutat att använda kortet.

Samma här. Numera lämnar jag korten hemma...

Ja, dåligt stöd från banker och kortutgivare, men det har ändå blivit ganska okej nu tycker jag. Största problemet just nu är att det inte går att ha körkortet digitalt, så jag måste ändå släpa med mig den där förbaskade plånkan.. även om jag inte använder den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 20:00

Sedan Swedbank aktiverade Apple Pay så har jag använt det vid alla kortbetalningar sedan första dagen det släpptes!
Makalöst bra. Har aldrig strulat.
Jag är hyllar inte Swedbank, men Apple Pay är numera ett krav från mig så jag hänger kvar ett tag till hos dem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 20:07

Men Swedbank finns fortfarande inte med på Apples lista.
https://support.apple.com/sv-se/HT206637
Trots att både Curve och iCard tillkommit efteråt.

Jag håller med i kören, använder bara Apple Pay via Swedbank. Jag vill så gärna lämna plånboken hemma helt och hoppas att digitalt körkort blir verklighet snart. Även SL-kortet sen är man hemma och kan kasta alla plastkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-16 10:19

För de som inte har rätt bank finns Curve både gratis- och betaltjänst.
Curve ApplePay för icke ansluta kort

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-17 08:37
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag håller med i kören, använder bara Apple Pay via Swedbank. Jag vill så gärna lämna plånboken hemma helt och hoppas att digitalt körkort blir verklighet snart. Även SL-kortet sen är man hemma och kan kasta alla plastkort.

Kan du inte betala bussresan med Apple Pay?

Ursprungligen av zinned:

Kan du inte betala bussresan med Apple Pay?

Nepp SL har inget stöd än.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-17 09:20
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nepp SL har inget stöd än.

Jisses, den dagen trodde jag inte skulle komma när Skånetrafiken ligger före någon annan...

Ursprungligen av zinned:

Jisses, den dagen trodde jag inte skulle komma när Skånetrafiken ligger före någon annan...

Haha ja Peter och Thor har berättat hur långt fram ni ligger där nere jämfört med SLs lastgamla teknik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-17 09:35
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha ja Peter och Thor har berättat hur långt fram ni ligger där nere jämfört med SLs lastgamla teknik.

Ja, när det gäller betalningen...funktionen för att bussen ska komma när den ska, eller komma alls, ligger fortfarande nere sedan många år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 11:48
Ursprungligen av zinned:

Ja, när det gäller betalningen...funktionen för att bussen ska komma när den ska, eller komma alls, ligger fortfarande nere sedan många år.

Ni har mycket ballare buss, den dubbelledade Superbussen för 150 personer.
Vår blå ledbussar tar bar 124 resenärer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 12:06

Fast hos SL kan man ju scanna en robot-spya (QR-kod) och bli insläppt.

Använder själv Movingo-appen på telefonen. Ibland då jag visar robot-spyan för SL-spärren aktiveras Apple Pay automagiskt, som om jag ville betala. Så nåt stöd har de??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-18 12:43
Ursprungligen av ne100:

Ni har mycket ballare buss, den dubbelledade Superbussen för 150 personer.
Vår blå ledbussar tar bar 124 resenärer.

Mjo, som går en enda sträcka

Åker aldrig den själv.

1
Bevaka tråden