Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple blockerar signering av iOS 13.3 för att stoppa jailbreakare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har i dagarna stoppat signering av uppdateringen iOS 13.3 och iPadOS 13.3, så har man uppdaterat till en nyare version så finns det ingen återvändo.

Läs hela artikeln här

Är det nån som jailbreakat en iPhone det senaste decenniet? Förutom den lilla krets som gör det bara för dom kan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-02-14 14:21
Ursprungligen av johan_tanying:

Är det nån som jailbreakat en iPhone det senaste decenniet? Förutom den lilla krets som gör det bara för dom kan.

Tveksamt. Men det finns fortfarande lite smågrejer som vore trevligt om Apple släppte på.
Hantering av ringsignaler och meddelandesignaler t ex.
Få placera appar fritt på hemskärmen.
Osv.

Ursprungligen av Json_81:

Tveksamt. Men det finns fortfarande lite smågrejer som vore trevligt om Apple släppte på.
Hantering av ringsignaler och meddelandesignaler t ex.
Få placera appar fritt på hemskärmen.
Osv.

Och slippa den här begränsningen (Swish):

Ursprungligen av johan_tanying:

Är det nån som jailbreakat en iPhone det senaste decenniet? Förutom den lilla krets som gör det bara för dom kan.

Jo, men finns visst endel som är kvar i det där träsket enligt uppgifter från Applebubblan!

Ursprungligen av johan_tanying:

Är det nån som jailbreakat en iPhone det senaste decenniet? Förutom den lilla krets som gör det bara för dom kan.

Bodde i Mellanöstern i 3 år, där köpte jag min iPhone. Den är spärrad för användning av FaceTime. Det är en anledning för mig att göra jailbreak. Det som behövs göras är en ändring i en konfigurationsfil, sedan kan Mail break tas bort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 19:56
Ursprungligen av Zeugma:

Och slippa den här begränsningen (Swish):

Den kan jag aktivera, men min iPhone 8 Plus har NFC.

Ursprungligen av iSweden:

Den kan jag aktivera, men min iPhone 8 Plus har NFC.

Jaså? Min SE har också NFC. Undrar varför det inte finns för min del. Beror det på vilken bank man har? Jag har Länsförsäkringar Bank som inte är ansluten till Apple Pay om det nu har betydelse.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 20:06
Ursprungligen av Zeugma:

Jaså? Min SE har också NFC. Undrar varför det inte finns för min del. Beror det på vilken bank man har? Jag har Länsförsäkringar Bank som inte är ansluten till Apple Pay om det nu har betydelse.

Så kan det vara. Jag har Apple Pay via Swedbank.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 20:50
Ursprungligen av Zeugma:

Jaså? Min SE har också NFC. Undrar varför det inte finns för min del.

Det krävs iPhone 7 eller senare för att tredjepartsappar ska kunna använda NFC-SDK.

Se tabell här
https://help.gototags.com/article/iphone-nfc-...

eller här
https://developer.apple.com/support/required-...

Ursprungligen av IngoX:

Det krävs iPhone 7 eller senare för att tredjepartsappar ska kunna använda NFC-SDK.

Se tabell här
https://help.gototags.com/article/iphone-nfc-...

eller här
https://developer.apple.com/support/required-...

Jaha, där ser man. Tack för informationen. Jag har alltså i praktiken ett värdelöst NFC-chip.

Ursprungligen av Zeugma:

Jaha, där ser man. Tack för informationen. Jag har alltså i praktiken ett värdelöst NFC-chip.

Då ansåg Apple att det krävdes den begränsningen för att göra betalningar säkert, den fungerar väl med Apple Pay?

Senast redigerat 2020-02-15 00:38
Ursprungligen av Zeugma:

Jaså? Min SE har också NFC. Undrar varför det inte finns för min del. Beror det på vilken bank man har? Jag har Länsförsäkringar Bank som inte är ansluten till Apple Pay om det nu har betydelse.

Ursprungligen av hummel:

Då ansåg Apple att det krävdes fen begränsning för att göra betalningar säkert, den fungerar väl med ApplePay?

Det du citerade hänvisade indirekt till det jag skrev tidigare i tråden.

1
Bevaka tråden