Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio Units v3 i macOS?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag slänger ut en fråga här för att försöka bringa klarhet i situationen för ljud- och musikprogram på de senaste versionerna av macOS. Jag kör själv Sierra till musikprogrammen och vi hoppar över den obligatoriska frågan om varför tack.

Använder musikprogrammen det som kallas för Audio Units v3 på senaste macOS eller är det fortfarande så att man kör med s.k. "components", d.v.s. separata insticksfiler som läggs i en mapp i Biblioteket?

Jag läser om hur Audio Units v3 har ett helt nytt installationsförfarande men det verkar som det enbart används i iOS än så länge? Eller? Enligt Apples egen dokumentation skall Audio Untis v2 (d.v.s. components) bort från systemet snart.
https://developer.apple.com/library/archive/d...

Det är väl mer upp till din DAW?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är väl mer upp till din DAW?

Ja, att acceptera AUv3 är kanske upp till DAW:en men det som kanske inte framgick av frågan är alltså om det finns AudioUnits v3 ute på marknaden att installera i OS X? Det är det jag undrar.

Jag har aldrig sett några och formatet AUv3 introducerades vad jag förstår 2016 så det är lite konstigt att Apple skriver att det format som används (v2) är "outdated" men det samtidigt, fyra år efter introduktionen av AUv3, inte verkar finnas några plugins i det nya formatet tillgängliga.

1
Bevaka tråden