Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skapa någon form av genväg

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja att google translate samt anteckningar m fler finns permanent på framsidan dvs första sidan när man bläddrar bakåt. Hur gör man det? Har kollat appen genvägar men förstår inte riktigt hur det fungerar där.

Tack för länken! då heter detta widgetar. Alla appar finns tyvärr inte att välja via + tecknet. Var är dom andra apparna? Dessutom kan man undra varför dessa läggs under "siri-appförslag?"

Ingen som kan råda mig hur man gör detta? Varför finns inte alla appar i listan?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-01-18 20:50
Ursprungligen av calinou:

Ingen som kan råda mig hur man gör detta? Varför finns inte alla appar i listan?

Det är upp till app-tillverkaren om dom vill göra en widget, kontakta dom direkt och fråga när dom tänker ge appen stöd för en widget.

Ursprungligen av calinou:

Ingen som kan råda mig hur man gör detta? Varför finns inte alla appar i listan?

Nyfiken på vad du vill uppnå... Vad är vinsten med att ha just de apparna som widgetar, jämfört med att ha dem på hemskärmen (första sidan med appar).

Dra apparna till dock?

Ursprungligen av erro67:

Dra apparna till dock?

Läs; iOS

Ursprungligen av barbapappa_86:

Läs; iOS

Vad menar du nu? iOS har också en dock.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du nu? iOS har också en dock.

Sant! Dock ett mer begränsat utrymme, speciellt på iOS.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nyfiken på vad du vill uppnå... Vad är vinsten med att ha just de apparna som widgetar, jämfört med att ha dem på hemskärmen (första sidan med appar).

Det är mer praktiskt och effektivt att bläddra inom samma skärmsida uppåt och nedåt samt tydligt med separerade rubrikerna ovanför såsom: News, väder, podcast, påminnelser samt den översta "siri appförslag" - vilket samband har det med siri-appförslag är för mig en gåta....Att Rubriken swish har hamnat där förstår jag inte heller. Den är ju inte väldigt viktig. Skulle vilja ha en som heter fotorelaterad med önskade appar där under.
Den översta skulle vara praktiskt att ha flera appar att lägga in men synd då ifall det inte finns möjlighet.

Ursprungligen av erro67:

Dra apparna till dock?

Jag kan bara lägga 4 st i dock.

Ursprungligen av calinou:

Jag kan bara lägga 4 st i dock.

Exakt, dina 4 viktigaste. Övriga får du nå på annat sätt.

Ursprungligen av calinou:

Det är mer praktiskt och effektivt att bläddra inom samma skärmsida uppåt och nedåt samt tydligt med separerade rubrikerna ovanför såsom: News, väder, podcast, påminnelser samt den översta "siri appförslag" - vilket samband har det med siri-appförslag är för mig en gåta....Att Rubriken swish har hamnat där förstår jag inte heller. Den är ju inte väldigt viktig. Skulle vilja ha en som heter fotorelaterad med önskade appar där under.
Den översta skulle vara praktiskt att ha flera appar att lägga in men synd då ifall det inte finns möjlighet.

Du kan ju skapa mappar. Dra en app över en annan så skapas en mapp. Så gör jag. En mapp kallad "Foto" för fotorelaterade appar, "Ekonomi" för ekonomi/bank-appar, "Musik" för musik-appar o.s.v.

Ursprungligen av erro67:

Du kan ju skapa mappar. Dra en app över en annan så skapas en mapp. Så gör jag. En mapp kallad "Foto" för fotorelaterade appar, "Ekonomi" för ekonomi/bank-appar, "Musik" för musik-appar o.s.v.

Ja har också så. Men jag hade önskat lägga in "kamera" "bilder" samt div relaterade appar under en widgetar. Men det verkar inte finnas den variant.

Skulle t ex vilja lägga in egna appar där under siri-appförslag samt att dessa är konstanta. Dessa appar som finns på skärmdumpen varierar hela tiden. Kan man inte styra detta själv?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-01-19 20:00
Ursprungligen av calinou:

Skulle t ex vilja lägga in egna appar där under siri-appförslag samt att dessa är konstanta. Dessa appar som finns på skärmdumpen varierar hela tiden. Kan man inte styra detta själv?

Kan du styra Siri? Vad tror du själv? Om det heter Siri förslag så är det självklart styrt utifrån användarmönster.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-01-19 20:05

Siri-förslagen baseras på appar som du använder oftast t.ex. runt just den aktuella tidpunkten och platsen. Vissa förslag kan baseras på vad andra människor använder på den platsen. T.ex. om du är ute på stan vid någon sevärdhet där många tar en bild med Instagram, då prioriteras den appen upp lite för att du kanske också vill ta en bild just där.

Ursprungligen av Gäddnos:

Siri-förslagen baseras på appar som du använder oftast t.ex. runt just den aktuella tidpunkten och platsen. Vissa förslag kan baseras på vad andra människor använder på den platsen. T.ex. om du är ute på stan vid någon sevärdhet där många tar en bild med Instagram, då prioriteras den appen upp lite för att du kanske också vill ta en bild just där.

Det hade jag inte någon aning om att det är så. Hoppas dom kommer att utveckla den biten så att man själv kan påverka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-20 14:00

Du kan ju lägga 4 mappar i Dock, som innehåller många appar vardera. Mycket lättare och mer överskådligt, tycker jag, än att ha dem som "fasta" Siri-förslag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-01-20 15:53
Ursprungligen av calinou:

Det hade jag inte någon aning om att det är så. Hoppas dom kommer att utveckla den biten så att man själv kan påverka.

Det kan du redan idag i viss mån. Kolla under ”Siri och sökning” i Inställningar.

Ursprungligen av kenjon:

Du kan ju lägga 4 mappar i Dock, som innehåller många appar vardera. Mycket lättare och mer överskådligt, tycker jag, än att ha dem som "fasta" Siri-förslag.

Vilken super idé att ha som mappar!?

1
Bevaka tråden