Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: MacBook Pro 16" - datorn vi har väntat så länge på

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har de senaste åren varit kämpigt för Apple att få bukt på tangentborden i sina bärbara datorer men nu har de kommit så nära perfektion som det bara går, tror vi.

Läs hela artikeln här

Åhhhh. Nu puttrar min 15'' MBP från 2013 förvisso på utomordentligt bra, men jag har varit orolig under ett par år nu, att Apple inte erbjudit någon dator som jag velat köpa. Förrän nu, då. Smakar det så kostar det, men när det väl är dags att byta ut trotjänaren så vet jag åtminstone vad jag ska kika på. ❤️

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-01-12 17:14

Visst kostar 16” en del, men då ingår starka magneter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-12 17:18

Har precis bytt från en 15” i7 MBP sent 13 och är ganska besviken på att det inte var större märkbar prestandaskillnad. Jobbar mångsidigt med grafiska applikationer.

Ursprungligen av Manglobe:

Åhhhh. Nu puttrar min 15'' MBP från 2013 förvisso på utomordentligt bra, men jag har varit orolig under ett par år nu, att Apple inte erbjudit någon dator som jag velat köpa. Förrän nu, då. Smakar det så kostar det, men när det väl är dags att byta ut trotjänaren så vet jag åtminstone vad jag ska kika på. ❤️

Ursprungligen av acne:

Har precis bytt från en 15” i7 MBP sent 13 och är ganska besviken på att det inte var större märkbar prestandaskillnad. Jobbar mångsidigt med grafiska applikationer.

Ah, då behöver man inte jäkta med datorbytet ändå! Huvudsaken är att burken håller några år.

Inte för och vara den... Men rätt ska vara rätt, 17” MacBook Pro såldes ända fram till Juni 2012. Grafikkortet i ditt låneexemplar torde vara åtminstone ett AMD Radeon PRO 5500M. Och upplösningen på 15” MacBook Pro är såvitt jag vet 2880x1800?

Någon mer än jag som upplever mellanslaget på nya 16” som lite sladdrig. Den var mycket fastare på min gamla Retina från 2012?

Ursprungligen av Mr_Andersson84:

Inte för och vara den... Men rätt ska vara rätt, 17” MacBook Pro såldes ända fram till Juni 2012. Grafikkortet i ditt låneexemplar torde vara åtminstone ett AMD Radeon PRO 5500M. Och upplösningen på 15” MacBook Pro är såvitt jag vet 2880x1800?

Någon mer än jag som upplever mellanslaget på nya 16” som lite sladdrig. Den var mycket fastare på min gamla Retina från 2012?

Givetvis har du rätt i det! Stort tack har korrat nu! Hur menar du med sladdrig? När du trycker eller om du bara rör på den lite försiktigt? Min rör sig inget i sidled och jag upplever den inte alls som sladdrig (det är däremot space på min MBP 13" från mid -14. Återigen tack för punkterna du påpekade på!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Givetvis har du rätt i det! Stort tack har korrat nu! Hur menar du med sladdrig? När du trycker eller om du bara rör på den lite försiktigt? Min rör sig inget i sidled och jag upplever den inte alls som sladdrig (det är däremot space på min MBP 13" från mid -14. Återigen tack för punkterna du påpekade på!

Mellanslaget som rör sig olika ovan och under. Trycker man ner den så rör den sig snett nedåt. Istället för att gå rakt ner som alla andra tangenter.

Vill ha vill ha vill ha...!

Men har bestämt mig för att köpa först när Face ID kommer. Har trots allt en väldigt bra maxad MBP 15" från 2017 (Men varje gång jag använder det inbyggda tangentbordet kommer köplusten sakta – nä jag menar väldigt fort – krypande)...

Senast redigerat 2020-01-13 16:23

Fick precis min idag av jobbet
6core i7 / 512GB / 32GB ram duger super till mina arbetsuppgifter och jag älskar tangentbordet.

Pensionerar min ”gamla” 2018 15”

1
Bevaka tråden