Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidnumrering i Pages

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har ett ganska stort dokument (290 sidor) som jag försöker få i ett sådant skick att jag skulle kunna få en dubbelsidig utskrift. Det förutsätter sidnumrering. Problemet är att jag inte kan räkna ut hur jag ska få Pages att placera sidnumret i övre ytterhörnet. Kan någon hjälpa – eller finns denna funktion inte?

Version av MacOS? Version av Pages?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Version av MacOS? Version av Pages?

Catalina 10.15.2
Pages 8.2.1

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-01-02 21:23

https://support.apple.com/sv-se/guide/pages/t...

Bocka i "Uppslag". Nu ser du uppslag, dvs vänster och höger sida på varsin sida.
Gå till avsnitt. Bocka i "Vänster- och högersida är olika".
Nu kan du lägga till sidfötter på varje ytterkant av uppslaget.

Tack för frågan, nu har man lärt sig något nytt! Lycka till med arbetet!

Senast redigerat 2020-01-02 21:34
Ursprungligen av reboot81:

https://support.apple.com/sv-se/guide/pages/t...

Bocka i "Uppslag". Nu ser du uppslag, dvs vänster och höger sida på varsin sida.
Gå till avsnitt. Bocka i "Vänster- och högersida är olika".
Nu kan du lägga till sidfötter på varje ytterkant av uppslaget.

Tack för frågan, nu har man lärt sig något nytt! Lycka till med arbetet!

Ursprungligen av Josabet:

Nu är jag där, men lyckas inte ändra från Fortsätt från föregående avsnitt till Börja på. Av någon obegriplig orsak är bägge punkterna under Numrering grå och alltså inaktiva. Annars har jag allt klickat som du anger. Jag har jobbat i Uppslag i kväll och har nu sidnumror på höger sida, inte på vänster sida. Om jag manuellt försöker skriva in t.ex. 2 på sidan 2 så blir det 2 på alla vänstersidor.

Ursprungligen av Josabet:

Nu är jag där, men lyckas inte ändra från Fortsätt från föregående avsnitt till Börja på. Av någon obegriplig orsak är bägge punkterna under Numrering grå och alltså inaktiva. Annars har jag allt klickat som du anger. Jag har jobbat i Uppslag i kväll och har nu sidnumror på höger sida, inte på vänster sida. Om jag manuellt försöker skriva in t.ex. 2 på sidan 2 så blir det 2 på alla vänstersidor.

Ha! Jag tar tillbaka allt. Det gick utmärkta bra att Infoga sidnummer. Tack för hjälpen!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-01-02 22:01

Varsågod och välkommen till forumet!

1
Bevaka tråden