Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort appar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ifall man tar bort appar via krysset i hörnet vid apparna. Är dom borta eller kvar någon annanstans på iOs -enheterna?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-12-14 14:21

De är kvar i iCloud.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-14 15:53
Ursprungligen av Marco:

De är kvar i iCloud.

Nej, dom är verkligen borta. Det står ju det i info-rutan när du väljer att radera. Du kan däremot ladda ned appen igen från App Store. Det enda som vissa appar klarar av (på något sätt som jag inte hittat dokumentationen för ännu) är att spara viss användardata i icloud så att appen startar igen med rätt inställningar igen nästa gång som du laddar ned den.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-12-14 16:34
Ursprungligen av frazze:

Nej, dom är verkligen borta. Det står ju det i info-rutan när du väljer att radera. Du kan däremot ladda ned appen igen från App Store. Det enda som vissa appar klarar av (på något sätt som jag inte hittat dokumentationen för ännu) är att spara viss användardata i icloud så att appen startar igen med rätt inställningar igen nästa gång som du laddar ned den.

Varför ser det ut så här i Köpt Mina inköp i App Store då, samt att man inte behöver ange lösenordet för att ladda ner ner appen igen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-14 18:23

Men tänk så här: hur mycket onödig plats skulle det ta i apples icloud om alla nedladdade kopior av en applikation efter att dom raderades sedan sparades i unika kopior! Vore det inte smartare att det bara fanns en kopia i Apples App Store som du sedan kunde ladda ner igen?
Vad jag försöker att säga, och som jag vet att det står i apples support dokument för icloud och säkerhetskopior, är att det är bara dina unika dokument som sparas i ditt eget icloud medans apparna laddas ner igen från App Store. Man skulle möjligen önska att det var två olika moln-ikoner, men så är det inte idag.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-12-14 21:30

Ja så det såklart tänkte inte på det. Bra beskrivet. ?

Ursprungligen av frazze:

Men tänk så här: hur mycket onödig plats skulle det ta i apples icloud om alla nedladdade kopior av en applikation efter att dom raderades sedan sparades i unika kopior! Vore det inte smartare att det bara fanns en kopia i Apples App Store som du sedan kunde ladda ner igen?
Vad jag försöker att säga, och som jag vet att det står i apples support dokument för icloud och säkerhetskopior, är att det är bara dina unika dokument som sparas i ditt eget icloud medans apparna laddas ner igen från App Store. Man skulle möjligen önska att det var två olika moln-ikoner, men så är det inte idag.

Tack för svaret ?

1
Bevaka tråden