Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åtkomst till mikrofon

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tackade av misstag nej till att tillåta ett program åtkomst till min mikrofon. Nu hittar jag inte något sätt att tillåta detta i efterhand. Enligt denna artikel på apple support https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-hel... ska jag gå till systeminställningar och sedan säkerhet och integritet och därefter integritet och sedan markera mikrofon och kryssa i för det program som jag vill tillåta åtkomst till mikrofon. Problemet är att när jag går till säkerhet och integritet finns inte alternativet integritet. Det finns ett alternativ som heter integritetsskydd men där finns inte mikrofon. Om någon har någon information om vad jag kan göra för att tillåta åtkomst till mikrofon vore jag väldigt tacksam. Jag har macOS Sierra Version 10.12.6.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-12 14:19

Appars tillgång till mikrofon och kamera flyttade in i inställningspanelen för Integritet först med macOS 10.14 Mojave, och troligen är din app anpassad för detta.

Det bör gå att återställa inställningen via terminalkommandot tccutil. Testa starta appen Terminal (finns i Program>Verktygsprogram) och skriv in

tccutil reset Microphone

och tryck retur. (observera stort M)

Källa: Reset TCC privacy policy decisiones

1
Bevaka tråden