Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisera belysning i samband med filmvisning på AppleTV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis tagit klivet över till HomeKit och det är ju galet smidigt när man väl lyckats integrera alla prylar. Alla i familjen är väl inte lika impade av att t.ex. kunna styra motorvärmaren via Siri, men jag är barnsligt förtjust

En fråga däremot som jag inte lyckats googla mig fram till något svar på:

Går det att sätta upp automationer som t.ex. dimmar ner och/eller släcker belysningen i ett rum när man startar en film på AppleTV och tänder upp igen när man pausar och/eller stänger av?

/Jonas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-12 09:06
Ursprungligen av jonas.pavletic:

Hej!

Har precis tagit klivet över till HomeKit och det är ju galet smidigt när man väl lyckats integrera alla prylar. Alla i familjen är väl inte lika impade av att t.ex. kunna styra motorvärmaren via Siri, men jag är barnsligt förtjust

En fråga däremot som jag inte lyckats googla mig fram till något svar på:

Går det att sätta upp automationer som t.ex. dimmar ner och/eller släcker belysningen i ett rum när man startar en film på AppleTV och tänder upp igen när man pausar och/eller stänger av?

/Jonas

Nej, det kan du inte. Inte än så länge.

Däremot kan du ju starta just detta, t ex via Siri, när du själv väljer att starta/pausa/stänger av.

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Hej!

Har precis tagit klivet över till HomeKit och det är ju galet smidigt när man väl lyckats integrera alla prylar. Alla i familjen är väl inte lika impade av att t.ex. kunna styra motorvärmaren via Siri, men jag är barnsligt förtjust

En fråga däremot som jag inte lyckats googla mig fram till något svar på:

Går det att sätta upp automationer som t.ex. dimmar ner och/eller släcker belysningen i ett rum när man startar en film på AppleTV och tänder upp igen när man pausar och/eller stänger av?

/Jonas

Gör en shortcut för det bara - jag trycker te.x på min och då släcks vissa lampor och så väcker ATV:n min TV m.m.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-08 11:35
Ursprungligen av RStolpe:

Gör en shortcut för det bara - jag trycker te.x på min och då släcks vissa lampor och så väcker ATV:n min TV m.m.

Det kan man göra men det var inte det är något helt annat än det han frågade efter

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-02-06 20:49

Du kan det om din TV har Homekit stöd.

Ursprungligen av reboot81:

Du kan det om din TV har Homekit stöd.

Fast inte när man spelar upp eller pausar media. Men trevligt ändå att automatisera vid start och avstängning av TVn.

1
Bevaka tråden