Hej alla,
Det är som så att jag har en MBP 15" 2018 (touch bar) och den var som alltid kopplad till min Belkin Thunderbolt 3 Docka.
Skillnaden var att idag så märkte jag att den inte laddade genom att batteriet var på 95% och när jag klickade på batteriikonen uppe i menyn så stod det "Not Charging" och det gjorde så att jag började leta i systemreport och hittade att laddaren endast gav 15W enligt macOS.

Jag prövade att sätta kabeln i olika Thunderbolt 3 / USB-C uttag i datorn (har 4st) men det hjälpte inte. Jag prövade att koppla ur kabeln från både datorn och dockan för att sätta i kabeln igen och det hjälpte inte heller. Sedan efter jag hade kopplat ur och i kabeln ett par gånger så började det att fungera helt plötsligt och systemreport visade att datorn fick 85W.
Här är jag lite osäker fall om det började fungera igen efter jag hade kopplat ur och i strömmen till dockan igen eller inte. Likväl så är jag lite osäker på detta men jag har ett vagt minne av att jag kopplade in Apple Originalladdaren snabbt med och den fungerade som den skulle. Osäker på detta dock fall om jag gjorde det undertiden jag felsökte eller om det var tidigare. (Har varit en stressad dag)

Jag är lite osäker fall om detta problem är något att oroa sig över? Rent spontant så känns det som att jag borde köpa en ny Thunderbolt 3 kabel till dockan - den är så jäkla dyr bara 500kr för 0.8 meter. Och om problemet återkommer trots byte av kabel så är det väll dockan antar jag? För låter lite långsökt att det skulle vara min MBP med tanke på att ingen av portarna fungerade det på samt att MBP:n rapporterade att endast 15W kom från dockan och inte 85W som MBP:n behöver.

Enligt denna artikel så va min dator i "not charging" mode pga. den endast fick 15W ström vilket verkar rimligt.
https://support.apple.com/guide/mac-help/if-y...