Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så mycket kostar Mac Pro i Sverige

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-12-23 13:51
Ursprungligen av torbjorneklund:

Till datorn alltså, jag tänker mig att det säkert finns ett behov av dessa hjul men jag har inte klurat ut det än.

För 4000-tusen (trodde det seriöst därför var bilhjul det talades om)?

Ursprungligen av omartint:

Exakt!

Finns massor av olika varianter av skärmar som är avsedda för helt olika typer av användande och områden på den yrkesmässiga/entusiast-sidan (själv så fotar jag mycket, men filmar nästan inget).

Sedan så är det ju helt andra skärmar som är bäst för spel (hög Hz/FPS, variabel sync; FreeSync, G-sync, etc.) eller för att visa TV/film (HDR, Dolby Vision, etc.).

Extremt svårt (för att inte säga nästan omöjligt) att göra en skärm som är bra på allt och för alla. Kommer alltid att bli en rad olika typer av sämre kompromisser. Få som är villiga att acceptera de kompromisserna (om man är inne på ett av områdena som man bryr sig om).

Därav att vi för alltid kommer se an massa olika typer av skärmar som är inriktade på väldigt olika användare och områden.

Håller med dig i allt du skriver men vore intressant att veta vilka som Apple tänkt som kunder till sin monitor? Inte fotografer? bara dom som sysslar med rörligt? Det är ju det skärmen mest visats upp som.

Väntar på riktigt utförliga test. Ska bli kul att läsa.

Bevaka tråden