Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikea Trådfri Hub och iOS 13

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 12:32

Är det någon mer än jag som behöver ta ut nätverkskabeln och stoppa in det igen i routern var och varannan dag för att Hem-appen ska hitta Trådfri-prylarna efter att ha uppdaterat till iOS 13?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-09 13:20
Ursprungligen av macki81:

Är det någon mer än jag som behöver ta ut nätverkskabeln och stoppa in det igen i routern var och varannan dag för att Hem-appen ska hitta Trådfri-prylarna efter att ha uppdaterat till iOS 13?

Vilken version kör du av iOS?
Jag upplevde i början med iOS13 att jag behövde slå på och av (läs tar ur strömkabeln) trådfri-hubben någon gång i veckan.
Senaste veckorna har det varit stabilt dock.
Senaste uppdateringen i Ikea-appen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 13:23
Ursprungligen av bjorsi:

Vilken version kör du av iOS?
Jag upplevde i början med iOS13 att jag behövde slå på och av (läs tar ur strömkabeln) trådfri-hubben någon gång i veckan.
Senaste veckorna har det varit stabilt dock.
Senaste uppdateringen i Ikea-appen?

Jag kör iOS 13.2.3 och allt i Trådfri är uppdaterat enligt Ikea Home Smart-appen och även Ikea Home Smart-appen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-09 13:26
Ursprungligen av macki81:

Jag kör iOS 13.2.3 och allt i Trådfri är uppdaterat enligt Ikea Home Smart-appen och även Ikea Home Smart-appen.

Vad kör du som hemhubb, testat att starta om hemhubben? Min trådfri kan behöva omstart när jag har startat om Apple TVn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-09 13:29
Ursprungligen av macki81:

Är det någon mer än jag som behöver ta ut nätverkskabeln och stoppa in det igen i routern var och varannan dag för att Hem-appen ska hitta Trådfri-prylarna efter att ha uppdaterat till iOS 13?

Det är Trådfri, resultatet av att Ikea inte riktigt tar sakerna på allvar och konstruerar vettiga prylar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 13:54
Ursprungligen av bjorsi:

Vad kör du som hemhubb, testat att starta om hemhubben? Min trådfri kan behöva omstart när jag har startat om Apple TVn.

Min iPad är min hemhubb, pga att jag min ATV alltid är avstängd.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 13:54
Ursprungligen av zinned:

Det är Trådfri, resultatet av att Ikea inte riktigt tar sakerna på allvar och konstruerar vettiga prylar.

Har du samma problem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-09 13:57
Ursprungligen av macki81:

Min iPad är min hemhubb, pga att jag min ATV alltid är avstängd.

Alltid avstängd? Drar du ur sladden?
Den kan vara i viloläge och agera hemhub ändå.
Min Apple TV är enbart igång när jag kollar TV, annars vila. Fungerar utmärkt som hemhubb.
Testa att byta till den istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-09 13:58
Ursprungligen av macki81:

Har du samma problem?

Zinned hatar Trådfri, hans råd kommer vara att kasta ut trådfri och köpa hue istället

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 14:00
Ursprungligen av bjorsi:

Alltid avstängd? Drar du ur sladden?
Den kan vara i viloläge och agera hemhub ändå.
Min Apple TV är enbart igång när jag kollar TV, annars vila. Fungerar utmärkt som hemhubb.
Testa att byta till den istället.

Apple TVn är kopplad till en reciever, när jag stänger av recievern så stängs även Apple TVn - helt.
Ska testa med Apple TVn som hemhubb istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-09 15:24
Ursprungligen av macki81:

Har du samma problem?

Inte "har" men "hade". Dock har jag löst det, permanent.

Jag använder mig inte längre av Ikeas undermåliga produkter från deras hobbyverksamhet vid namn Trådfri utan jag har kastat ut dessa produkter. Kör helt och hållet Philips Hue:s produkter.

Ursprungligen av bjorsi:

Zinned hatar Trådfri, hans råd kommer vara att kasta ut trådfri och köpa hue istället

Helt korrekt, allt för att hjälpa kompisarna här till en så problemfri tillvaro som möjligt

IKEA's grejer håller inte samma kvalitet som t.ex. Hue men det är som vanligt så att man får vad man betalar för.
Jag har en "Smart plug" av ett annat märke som automatiskt startar om IKEA-hubben 1 gång per dygn. Trist att det ska behöva vara så men det funkar bättre för mig nu i alla fall.

1
Bevaka tråden