Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipad pro tappar wifi ofta

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har en ipad pro 2017. Den tappar signalen med wifi och blir tvungen att starta om paddan för att få den igång igen. Det kan hända ca 3-4 ggr /vecka.
Har en asus router och har kopplat 3 mobiler och lite philips hue lampor. Ifall det kan störa.
Jag kan dela nät från min mobil genom bluetooth men inte wifi. Och så här ser wifi knappen ut (skickar bild)

Har uppdaterat til senaste ios.
Snälla nån som vet svaret på mitt dilemma.

Med vänlig hälsning,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-07 17:01

Det som hjälpt mig med iOS-strul är faktiskt omstart.
Men du kan även testa att återställa nätverksinställningar på iOS.

Glöm inte att uppdatera din routers FM.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-12-07 20:47

En hard reset är väl steg ett, sedan återställning av nätverksinställningar som @iSweden föreslår som steg två.

Jag har återställt nätverksinställningar flera gånger och även startat om paddan utan att få wifi. Kan inte heller få wifi knappen ”på” så jag kan se alla nätverk som finns. Har säkert startat om den 10-15 ggr.
Den vill bara inte koppla upp sig längre mot wifi.
Kan inte heller göra en fabriks återställning då den säger ”fel uppstod vid anslutning till apple ID servern”
Kan inte sånt fel gå på reklamation?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-12-08 22:08

Om du har en dator med iTunes kan du testa med att ladda om iPadOS helt.

@mattiL. Det gick inte det heller ?. Börjar bli trött på skiten. Ska testa med att skicka in den på lagning hos nån firma som kan det. Kan vara att wifi kretsen är defekt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-09 13:08
Ursprungligen av Eddi84:

Hej.
Har en ipad pro 2017. Den tappar signalen med wifi och blir tvungen att starta om paddan för att få den igång igen. Det kan hända ca 3-4 ggr /vecka.
Har en asus router och har kopplat 3 mobiler och lite philips hue lampor. Ifall det kan störa.
Jag kan dela nät från min mobil genom bluetooth men inte wifi. Och så här ser wifi knappen ut (skickar bild)

Har uppdaterat til senaste ios.
Snälla nån som vet svaret på mitt dilemma.

Med vänlig hälsning,

På bilden du visar så har du ju WiFi avstängt, inte konstigt att du inte kan ansluta då

Dvs, det är inte bara att du har tappat anslutningen mot ditt hemnätverk och inte längre är ansluten utan WiFi är helt avstängt på din enhet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-09 13:15
Ursprungligen av Eddi84:

@mattiL. Det gick inte det heller ?. Börjar bli trött på skiten. Ska testa med att skicka in den på lagning hos nån firma som kan det. Kan vara att wifi kretsen är defekt.

Vad får du för felmeddelande från iTunes när du ansluter din iPad Pro via USB och gör återställning? Och har satt iPad Pro i DFU-läge förstås.

Ursprungligen av zinned:

På bilden du visar så har du ju WiFi avstängt, inte konstigt att du inte kan ansluta då

Dvs, det är inte bara att du har tappat anslutningen mot ditt hemnätverk och inte längre är ansluten utan WiFi är helt avstängt på din enhet.

Jo det vet jag. Den går inte att få den ”på”. Knappen Är helt låst. Det är inte första ipad eller iphone jag skaffar mig. Lite kunskap har jag. Men inte när det kommer till detta fel som nu

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-12-09 15:55
Ursprungligen av Eddi84:

Hej.
Har en ipad pro 2017. Den tappar signalen med wifi och blir tvungen att starta om paddan för att få den igång igen. Det kan hända ca 3-4 ggr /vecka.
Har en asus router och har kopplat 3 mobiler och lite philips hue lampor. Ifall det kan störa.
Jag kan dela nät från min mobil genom bluetooth men inte wifi. Och så här ser wifi knappen ut (skickar bild)

Har uppdaterat til senaste ios.
Snälla nån som vet svaret på mitt dilemma.

Med vänlig hälsning,

Har du provat ett annat wi-fi för iPaden?
Ändra lösen för ditt wi-fi och logga in på nytt med din iPad?
Vilken typ av säkerhet kör du på routern?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-09 16:10
Ursprungligen av Eddi84:

Jo det vet jag. Den går inte att få den ”på”. Knappen Är helt låst. Det är inte första ipad eller iphone jag skaffar mig. Lite kunskap har jag. Men inte när det kommer till detta fel som nu

Ok.

Om den inte ens går att slå på så skulle min gissning vara att nätverkskortet är dött i enheten. Det blir liksom inte tal om att diskutera att man tappar förbindelse med ett visst WiFi-nät när det inte ens går att slå på. Det är min gissning.

Ursprungligen av zinned:

Ok.

Om den inte ens går att slå på så skulle min gissning vara att nätverkskortet är dött i enheten. Det blir liksom inte tal om att diskutera att man tappar förbindelse med ett visst WiFi-nät när det inte ens går att slå på. Det är min gissning.

Tror tyvärr samma sak med. ?

Ursprungligen av Eddi84:

Tror tyvärr samma sak med. ?

Utveckla gärna vad som gick snett med återställningen i iTunes.

  • Medlem
  • 2019-12-10 07:19

Which security does your router use? WEP, WPA or WPA2? If WEP, change it to WPA or WPA2.. It prevents regular disconnects

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-10 09:10
Ursprungligen av VeraP:

Which security does your router use? WEP, WPA or WPA2? If WEP, change it to WPA or WPA2.. It prevents regular disconnects

That doesn't matter if the NIC can't be turned on at all.

På nått sätt startades wifi igång en stund och då kunde jag göra en återställning på enheten genom itunes. Och inga fel meddelande kom fram.
Men när återställningen var klar och jag skulle börja ställa in alla inställningar jag vill göra som språk osv i början så kom den fram till wifi där jag skulle välja ett nätverk att koppla upp mig på. Men den listan var helt tom. Jag valde att göra detta senare. När jag var klar och kom fram till huvudsidan så var samma problem tillbaka. Wifi knappen var avslagen och går inte att få den på så den kan börja söka efter nätverk. Det som om touchen inte alls funkar om ni förstår. Nu har det varit så i 2 dagar och startat om den flera ggr och samma problem kvarstår. Knappen är helt av och går inte att trycka på den så den tänds. Så jag tror inte det är modemets fel. Utan nått i paddad som gör att wifi inte vill slå på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-10 15:30
Ursprungligen av Eddi84:

På nått sätt startades wifi igång en stund och då kunde jag göra en återställning på enheten genom itunes. Och inga fel meddelande kom fram.
Men när återställningen var klar och jag skulle börja ställa in alla inställningar jag vill göra som språk osv i början så kom den fram till wifi där jag skulle välja ett nätverk att koppla upp mig på. Men den listan var helt tom. Jag valde att göra detta senare. När jag var klar och kom fram till huvudsidan så var samma problem tillbaka. Wifi knappen var avslagen och går inte att få den på så den kan börja söka efter nätverk. Det som om touchen inte alls funkar om ni förstår. Nu har det varit så i 2 dagar och startat om den flera ggr och samma problem kvarstår. Knappen är helt av och går inte att trycka på den så den tänds. Så jag tror inte det är modemets fel. Utan nått i paddad som gör att wifi inte vill slå på.

Inget av det du har presenterat tyder på att det är någonting annat än ett dött NIC så jag förstår inte hur du resonerar där. Oavsett vilket, ta in din iPad till en Apple Store eller auktoriserad verkstad så du kan få hjälp med den.

Jo det har jag förstått till slut min vän. Men det va många frågor som folk hade ställt och jag tänkte bara skriva upp vad som har hänt.
Och det kommer tyvärr bli att jag får skicka in den till apple så får dem lösa det.

1
Bevaka tråden