Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay har anlänt till Swedbank

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Väntan har varit lång men nu är dagen som många har väntat på äntligen här -Swedbank har nu stöd för Apple Pay

Läs hela artikeln här

Äntligen!

Har lagt till mitt kort i Wallet.
Ska bli kul att prova i butik.

Härligt! Har även lagt in mitt kort i Wallet!

Nu fattas bara stödet för Siri på Svenska i min HomePod!

Finally!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-04 12:28
Ursprungligen av The Real Viking:

Härligt! Har även lagt in mitt kort i Wallet!

Nu fattas bara stödet för Siri på Svenska i min HomePod!

Den biten kan jag fasen inte förstå.

Varför har Apple inte släppt HomePod i sverige än? Jag kan inte förstå detta.

Ursprungligen av zinned:

Den biten kan jag fasen inte förstå.

Varför har Apple inte släppt HomePod i sverige än? Jag kan inte förstå detta.

Jag håller med, det är svårt att förstå

  • Medlem
  • Luleå
  • 2019-12-04 12:41

1) WOOHOO!!
2) Kan rekommendera att verifiera med SMS, i alla fall när man lägger till i klockan. Försökte verifiera med appen "Plånbok" för klockans kort och det gick inte så bra... (kan vara tillfälligt i och för sig). Inget felmeddelande men verifieringen gick inte igenom.

Typiskt för mig när jag nyligen bytte bank...
Länsförsäkringar, nu är det eran tur!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-04 20:01

Äntligen!

Och med det blev min Apple Watch dubbelt så bra.

Enda haken är att jag känner mig som en nörd när jag blippar med klockan.

Ni vet att man kan ha mer än en bank?

Finns ju redan på Klarna, St1 och nån mer.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2019-12-04 21:25
Ursprungligen av ibish:

Äntligen!

Och med det blev min Apple Watch dubbelt så bra.

Enda haken är att jag känner mig som en nörd när jag blippar med klockan.

Jag har kört apple pay sen st1 fick stöd för det och jag har slutat blippa med klockan. Det är alldeles för ofta som blippen sitter på sidan av terminalen och då är det stört omöjligt att lägga klockan vid den utan att se ut som en idiot.
Så jag tar alltid upp mobilen och blippar. Skulle det vara så att blippen inte funkar på terminalen (vilket man blir informerad om alldeles för sent) så sitter korten på baksidan av telefonen så det går snabbt att avbryta processen och betala med kortet istället.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ni vet att man kan ha mer än en bank?

Finns ju redan på Klarna, St1 och nån mer.

Artikeln handlar om Swedbank.
Det är en nyhet då dom precis lanserat det.

Vi vet att andra banker har det redan och 99mac har skrivit om dom tidigare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-04 22:35
Ursprungligen av ibish:

Äntligen!

Och med det blev min Apple Watch dubbelt så bra.

Enda haken är att jag känner mig som en nörd när jag blippar med klockan.

Det är en fördel och inte en hake?

Ursprungligen av Freddef:

Artikeln handlar om Swedbank.
Det är en nyhet då dom precis lanserat det.

Vi vet att andra banker har det redan och 99mac har skrivit om dom tidigare.

Du fattade inte det men svaret kom alltså pga att Mackan tyckte det var tråkigt då han nyss bytt bank, lite som om man inte kunde vara kund hos flera banker samtidigt. Ett fullt legitimt svar på detta. Att du ger attityd tillbaka på detta är dock märkligt.

Ursprungligen av zinned:

Det är en fördel och inte en hake?

Du fattade inte det men svaret kom alltså pga att Mackan tyckte det var tråkigt då han nyss bytt bank, lite som om man inte kunde vara kund hos flera banker samtidigt. Ett fullt legitimt svar på detta. Att du ger attityd tillbaka på detta är dock märkligt.

Nej, jag missade det.
Det var inte skrivet med attityd.
Var tänkt som informativt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-04 22:47
Ursprungligen av Freddef:

Nej, jag missade det.
Det var inte skrivet med attityd.
Var tänkt som informativt.

Ok, då släpper vi det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-04 22:50
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ni vet att man kan ha mer än en bank?

Finns ju redan på Klarna, St1 och nån mer.

Jag har klarna som drar automatiskt från mitt Swedbank-konto som jag snart byter ifrån.
Men det känns inte lika cleant som när pengarna dras från mitt konto direkt utan istället får jag vänta tre dagar och då dras pengarna med texten k*citygross.
Från och med januari har jag Länsförsäkringar och kommer fortsätta vidare på det sättet där med klarna.
Får hoppas att swedbanks intåg gör att det inte går att säga nej längre för dom andra bankerna.
Ska njuta av detta i en månad nu iaf ?

Senast redigerat 2019-12-05 02:21
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-12-05 07:23

SEB blir väl sist ut som vanligt! Tur för SEB att man har kunnat köra det via ST1, Klarna och Revolut, annars hade jag nog bytt bank vid det här laget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-12-05 08:38
Ursprungligen av Jedih:

SEB blir väl sist ut som vanligt! Tur för SEB att man har kunnat köra det via ST1, Klarna och Revolut, annars hade jag nog bytt bank vid det här laget.

Revolut är ju en annan bank. Du har ju också kunnat köra via Nordea hur länge som helst, det har jag gjort.

Äntligen säger jag bara ??????

Jag betalade med Apple Pay igår,
Det står ”Status: väntar” i Wallet

Vad innebär det?
Betalning såg ut att gå igenom och jag fick mina varor.

Inte bara Swedbank utan också associerade sparbanker? I alla fall Sparbanken Sjuhärad som min dotter har. Hon lade till sitt kort nu i eftermiddags.

Ursprungligen av Freddef:

Jag betalade med Apple Pay igår,
Det står ”Status: väntar” i Wallet

Vad innebär det?
Betalning såg ut att gå igenom och jag fick mina varor.

Vet inte vad det innebär, men de står lika på mitt senaste och just nu enda köp

Dom kunde vara ärliga iaf. ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Dom kunde vara ärliga iaf. ?

Länsförsäkringar ägs ju utav oss kunder så vill tillräckligt många ägare ha det så bör det införas. Exakt hur det skulle gå till rent praktiskt vet jag dock inte. Har haft LF ett antal år och jag har så aldrig känt mig som en ägare ?

Ursprungligen av suddgummi:

Länsförsäkringar ägs ju utav oss kunder så vill tillräckligt många ägare ha det så bör det införas. Exakt hur det skulle gå till rent praktiskt vet jag dock inte. Har haft LF ett antal år och jag har så aldrig känt mig som en ägare ?

Så är det. LF bedömer nog ganska rättvist att ägarna som kollektiv inte vill betala för Apples affärsmodell. Jag har LF och för mig duger det med kontaktlös betalning via kort. Men det är kanske som med bredbandsfiber förr i tiden. Vänta tio år så ska alla ha det.

Dom verkar inte fatta på Länsförsäkringar, se svar:
Apple har valt en modell som skiljer sig från andra Pay-lösningar på marknaden och vi kan inte ställa oss bakom den, så för närvarande har vi inga planer på att erbjuda Apple Pay.
Skulle förutsättningarna förändras kommer vi givetvis att erbjuda även den Pay-tjänsten. Önskar dig en fin dag!

Ursprungligen av Zeugma:

Så är det. LF bedömer nog ganska rättvist att ägarna som kollektiv inte vill betala för Apples affärsmodell. Jag har LF och för mig duger det med kontaktlös betalning via kort. Men det är kanske som med bredbandsfiber förr i tiden. Vänta tio år så ska alla ha det.

Men känns lite som att de kan avsluta lite kontrakt här och var om de vill satsa på Apple pay och de andra 100%.
Apples kostnad måste ju vara ganska liten mot många andra mellanhänder en bank får betala.
Man skulle ju kanske kunna ta bort dom fysiska korten till slut.
Det är ju inte många ören som Apple tar per betalning och när klarna, st1 osv kan erbjuda att vara mellanhand gratis så undrar man.
LF måste ju vara större än dom.

Ursprungligen av suddgummi:

Länsförsäkringar ägs ju utav oss kunder så vill tillräckligt många ägare ha det så bör det införas. Exakt hur det skulle gå till rent praktiskt vet jag dock inte. Har haft LF ett antal år och jag har så aldrig känt mig som en ägare ?

Jag tror att Swedbank ändrade sig när dom såg att det började bli massa betalningar överallt som börja med k*.
Bankerna måste ju förlora nåt på att man använder mellanhänder, typ sifferstatus vilket kort Sverige använder mest osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-12-07 19:36

hmm varför får jag svaret att Swedbank inte stöds?

Bevaka tråden