Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddare MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min laddare till min MacBook Pro 13” 2017 har slutat fungera. När jag kopplar in den står det laddar inte på batteriindikatorn. Jag har testat andra datorer och andra uttag med samma resultat. Apple tar som bekant ockerpriser på sina laddare så jag tänkte höra om någon här kan tipsa om någon tredjepartsladdare som fungerar bra via USB-C.

Har hört historier om brända portar och moderkort. Är detta skrämsel eller något som gör att man faktiskt bör betala för en original Apple laddare?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-25 20:41

Har du köpt datorn privat eller som företagare?

Du har nämligen 3 år konsumentköplag och kan reklamera det mesta.

Ursprungligen av iller:

Har du köpt datorn privat eller som företagare?

Du har nämligen 3 år konsumentköplag och kan reklamera det mesta.

Den är köpt privat. Ringer till Apple och kollar!

Ursprungligen av sk61bulldog:

Hej,

Min laddare till min MacBook Pro 13” 2017 har slutat fungera. När jag kopplar in den står det laddar inte på batteriindikatorn. Jag har testat andra datorer och andra uttag med samma resultat. Apple tar som bekant ockerpriser på sina laddare så jag tänkte höra om någon här kan tipsa om någon tredjepartsladdare som fungerar bra via USB-C.

Har hört historier om brända portar och moderkort. Är detta skrämsel eller något som gör att man faktiskt bör betala för en original Apple laddare?

Hur löste det sig för dig? Ironiskt nog fick jag samma problem idag men inte med Apples laddare utom med min dock som jag brukar ladda igenom.
Jag har läst mig till att det med största sannolikhet beror på att kabeln är trasig eller själva laddar klumpen - vilken var det som inte fungerade för dig?

Än så länge har det inte löst sig. Det är den typ av frustrerande fel som kommer och går. När jag gick förbi apples serviceverkstad så valde laddaren att fungera. Jag har därefter åkt iväg på semester och har inte fått gjort någon ytterligare felsökning. Uppdatera gärna i tråden om du kommer fram till något

Jag upplever också laddproblem med min Macbook pro. Datorn avger ljudet att laddaren är ansluten men ibland så laddar den inte ändå. Upplever det som väldigt frustrerande när man vet att man behöver batteri. Har hänt med alla av dom 4 portarna på datorn. Laddar min ipad pro med samma laddare och då har den aldrig failat konstigt nog.

Ursprungligen av jurassic579:

Jag upplever också laddproblem med min Macbook pro. Datorn avger ljudet att laddaren är ansluten men ibland så laddar den inte ändå. Upplever det som väldigt frustrerande när man vet att man behöver batteri. Har hänt med alla av dom 4 portarna på datorn. Laddar min ipad pro med samma laddare och då har den aldrig failat konstigt nog.

Hoppas nya uppdateringen av Catalina löser problemet
Använder du dig av original laddaren? Både kabel och själva klumpen som du sätter i grenuttaget?

Ursprungligen av RStolpe:

Hoppas nya uppdateringen av Catalina löser problemet
Använder du dig av original laddaren? Både kabel och själva klumpen som du sätter i grenuttaget?

Japp original.

Dock har jag inte vågat uppdatera till Catalina än pga att det är en dator jag jobbar med. Känns Catalina stabilt nu?

Ursprungligen av jurassic579:

Japp original.

Dock har jag inte vågat uppdatera till Catalina än pga att det är en dator jag jobbar med. Känns Catalina stabilt nu?

Jag skulle våga säga att i och med uppdateringen igår så är det stabilt.

Ursprungligen av RStolpe:

Jag skulle våga säga att i och med uppdateringen igår så är det stabilt.

Känner ändå att det är lite risky att uppdatera. ?

1
Bevaka tråden