Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera appar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan i måndags kan jag inte uppdatera några appar i min iPhone 7. I App Store ser jag att det finns appar att uppdatera, men när jag tappar på "Update" så visas "snurran" snabbt och sen återgår det till att stå "Update" bredvid apparna igen.

Dett har jag testat:
- avslutat App Store genom att svepa upp.
- avslutat App Store hårt.
- loggat ut och in i App Store.
- startat om telefonen.
- startat om telefonen hårt.
- uppdaterat till senaste iOS, 13.2.3.
- återställt alla nätverksinställningar.
- säkerställt att jag har utrymme kvar (>5 GB).
- säkerställt att jag inte har någon restriction som blockar mig.
- säkerställt att Apple inte har några problem med sina services.
- säkerställt att min klocka går rätt och synkar mot internet för rätt tidszon.
- testat att uppdatera appar på 4G samt olika wifi.
- testat att slå på automatisk uppdatering av appar.

Min enda idé kvar att prova är att göra en backup och fabriksåterställa telefonen, men är glad om jag slipper det mecket ?

Är det någon som upplevt och löst samma? Eller någon som har något ni tycker jag borde prova? Känner mig väldigt öppen för förslag ?

Senast redigerat 2019-11-21 11:23

Det har hänt mig vid ett par tillfällen. Brukar funka om jag uppdaterar en app åt gången - och inte väljer "Uppdatera alla". Och ofta krävs det flera försök på varje app innan det funkar.

Problemet brukar försvinna efter ett par dagar.

Tack för kommentaren Jesper!

Har testat både ”Update all” och att separat uppdatera en app i taget. Blir ingen skillnad. Har säkert testat att uppdatera vissa appar mer än 20 gånger vid det här laget utan resultat. Får hoppas att tiden läker detta såret ? om ingen annan har någon idé att prova såklart?

Haha, du hade helt rätt Jesper! ? Imorse fungerade det plötsligt utan att jag testat eller ändrat något mer. Hoppas någon annan hittar den här tråden i ren förtvivlan längre fram och känner att de kan slappna av och bara ge det några dagar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-24 17:51

Konstigheter för mig oavsett app jag ska uppdatera. Går helt enkelt inte.

Ursprungligen av zinned:

Konstigheter för mig oavsett app jag ska uppdatera. Går helt enkelt inte.

Exakt sådär såg det ut för mig med. Låter helt sjukt, men vänta några dagar så kommer det säkert lösa sig automagiskt.

1
Bevaka tråden