Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mophie lanserar två nya laddplattor

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mophie meddelar idag att de kommer att lansera två nya laddplattor, där vi på den ena kan ladda två enheter och på den andra tre enheter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-11-20 14:06

Ser lovande ut! Sen får vi se vad det slutgiltiga priset blir med frakt, tull, moms, kemikalieskatt och eventuell straffavgift för kinapaket? Mophie är baserat i Californien, men jag antar att deras enheter produceras i Kina? Återstår att se om dom skicka från USA eller Kina.

Ursprungligen av Dalle:

Ser lovande ut! Sen får vi se vad det slutgiltiga priset blir med frakt, tull, moms, kemikalieskatt och eventuell straffavgift för kinapaket? Mophie är baserat i Californien, men jag antar att deras enheter produceras i Kina? Återstår att se om dom skicka från USA eller Kina.

Längst ned till höger på sidan kan du ändra till EU-Sweden och få svenska priser direkt

  • Medlem
  • 2019-11-20 14:22
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Längst ned till höger på sidan kan du ändra till EU-Sweden och få svenska priser direkt

Det hade jag helt missat. Tack!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-11-20 20:17

Vad är det för skillnad mellan 3-i-ett laddaren som Apple säljer från Mophie och denna nya?

Ursprungligen av Hoya:

Vad är det för skillnad mellan 3-i-ett laddaren som Apple säljer från Mophie och denna nya?

Den som Apple har säljs exklusivt på Apple Store och har en lite lyxigare finish, har för mig att den är pianolackad. Denna kommer finnas att köpa lite överallt och har istället något typ av tyg som finish. I övrigt är det inga skillnader vad jag kan se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-20 22:51

Om man handlar på Zagg.com så tillkommer moms o tull, eller?

Ursprungligen av xms67:

Om man handlar på Zagg.com så tillkommer moms o tull, eller?

Kolla kommentar ovan! Man kan ändra region till Sverige längst ned på deras hemsida

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-22 11:54

Jag blev spontant intresserad av trippelladdaren men det känns dyrt för en laddningsstation...

Ursprungligen av zinned:

Jag blev spontant intresserad av trippelladdaren men det känns dyrt för en laddningsstation...

50% den 28:e

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-26 09:19
Ursprungligen av Marcus Attefors:

50% den 28:e

Just det, ja. Nu när du påminde om detta så tänkte jag vara lite proaktiv så jag skapade ett konto hos zagg.com för att allt skulle vara klart. När jag hade skapat kontot och skulle ställa in leveransadress och debiteringsadress så upptäcker jag att Sverige/Sweden inte finns att välja bland länder.

Verkar som att de inte ens levererar till Sverige...?

Ursprungligen av zinned:

Just det, ja. Nu när du påminde om detta så tänkte jag vara lite proaktiv så jag skapade ett konto hos zagg.com för att allt skulle vara klart. När jag hade skapat kontot och skulle ställa in leveransadress och debiteringsadress så upptäcker jag att Sverige/Sweden inte finns att välja bland länder.

Verkar som att de inte ens levererar till Sverige...?

Skumt, de ska de göra!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-26 09:49
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Skumt, de ska de göra!

Det visar sig att det går inte att bara surfa mot zagg.com och skapa ett konto för att sedan lägga till en svensk adress. Man måste, innan man skapar ett konto, göra valet av land längst ner på deras site. Då får man siten på svenska och därefter kan man skapa ett konto och på detta sätta en korrekt svensk adress.

Om man skapar ett konto på den amerikanska sidan, dvs utan att först välja sverige som land, så kan man inte ens logga in med detta efter att man har valt "EU Swedish" längst ner på sidan.

Helknäpp site.

För övrigt så finns inte produkten tillgänglig i lagret just nu. Inte heller kostar den 1390 kr som artikeln gör gällande utan 1590 kr (!) och då exklusive eventuell fraktkostnad.

Ursprungligen av zinned:

Det visar sig att det går inte att bara surfa mot zagg.com och skapa ett konto för att sedan lägga till en svensk adress. Man måste, innan man skapar ett konto, göra valet av land längst ner på deras site. Då får man siten på svenska och därefter kan man skapa ett konto och på detta sätta en korrekt svensk adress.

Om man skapar ett konto på den amerikanska sidan, dvs utan att först välja sverige som land, så kan man inte ens logga in med detta efter att man har valt "EU Swedish" längst ner på sidan.

Helknäpp site.

För övrigt så finns inte produkten tillgänglig i lagret just nu. Inte heller kostar den 1390 kr som artikeln gör gällande utan 1590 kr (!) och då exklusive eventuell fraktkostnad.

Skumt jag får upp det andra priset.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Skumt jag får upp det andra priset.

Nvm såg nu att det var med UK-plugg. Ser ut som de har justerat priset faktiskt. I pressmeddelandet är det ett lägre pris.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-26 10:34
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nvm såg nu att det var med UK-plugg. Ser ut som de har justerat priset faktiskt. I pressmeddelandet är det ett lägre pris.

Och det är bara högblank som finns i lager men vem vill ha en sådan dammsamlare? Inte jag. Är det någon som är aktuell så är det den med filt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-27 09:24

Idag har priset på trippelladdaren återigen ändrats. Aktuellt pris är nu €140 istället för €150.

Filt-versionen är dock fortfarande slut på lagret.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-28 11:02

@Marcus Attefors

Var det inte 50% som du informerade om?

1
Bevaka tråden