Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyskland kan tvinga Apple att öppna upp NFC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En nytt lagförslag i Tyskland kan göra att Apple tvingas öppna upp NFC i sina telefoner så det går att använda andra betaltjänster genom att blippa sin telefon.

Läs hela artikeln här

Jag kan väl känna att det här är positivt. Fattar att Apple inte vill ha konkurrens inom betallösningar men som konsument så borde det vara upp till mig att välja hur jag vill betala så länge företag så som Google och Samsung är beredda att erbjuda tjänsten. Förhoppningsvis så innebär då det här att Google Pay kommer fungera fullt ut med iOS någon gång under 2020.

Ursprungligen av sextontio:

Jag kan väl känna att det här är positivt. Fattar att Apple inte vill ha konkurrens inom betallösningar men som konsument så borde det vara upp till mig att välja hur jag vill betala så länge företag så som Google och Samsung är beredda att erbjuda tjänsten. Förhoppningsvis så innebär då det här att Google Pay kommer fungera fullt ut med iOS någon gång under 2020.

Jag kan också se det positiva i det men om det på något sätt skulle tumma på säkerheten så får det vara känner jag. Men visst hade det varit trevligt med alternativ.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag kan också se det positiva i det men om det på något sätt skulle tumma på säkerheten så får det vara känner jag. Men visst hade det varit trevligt med alternativ.

Jag har lite svårt att se hur det skulle tumma på säkerheten.

Ursprungligen av sextontio:

Jag har lite svårt att se hur det skulle tumma på säkerheten.

Japp jag med, men det låter ju som Apple ser något.

Apple kanske har stängt av NFC eftersom de vet att det har brister?

Ursprungligen av Zeugma:

Apple kanske har stängt av NFC eftersom de vet att det har brister?

Ja det känns egentligen som att det finns två alternativ. Antingen så kan det finnas en säkerhetsbrist genom att släppa in andra eller så är det ett strategiskt val. Vad som faktiskt gäller lär vi nog aldrig få reda på

1
Bevaka tråden