Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd: EGPU till MacBook Pro (13 tum, 2017)

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag behöver era råd här. Jag är på jakt efter vad rubriken förtäljer en eGPU (chassi) + GFX + skärm och till detta har en ganska rejäl budget (förhållandevis). Jag har funderat, läst och fnulat på en möjlig kombo och hade tänkt mig detta.

Laptop (finnes redan): MacBook Pro (2018) 2,2 GHz 6-Core Intel Core i7, 16 Gb ram
eGPU: Razer Core X
GFX: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
Skärm: Här är det ganska blankt. Hade tänkt mig LG UltraFine 5K, men den verkar inte lira med en eGPU pga. endast TB3 kabel - inte i alla fall helt smärtfritt.

Har någon en liknande kombo enligt ovan och är nöjd med den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-26 14:16
Ursprungligen av primu[s]®:


Laptop (finnes redan): MacBook Pro (2018) 2,2 GHz 6-Core Intel Core i7, 16 Gb ram
eGPU: Razer Core X
GFX: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
Skärm: Här är det ganska blankt. Hade tänkt mig LG UltraFine 5K, men den verkar inte lira med en eGPU pga. endast TB3 kabel - inte i alla fall helt smärtfritt. …

Skärmar med endast TB3 är lockande, men de kan skapa problem. Jag hade undvikit dem.

Max Tech har bra filmer ang. dina frågor, ex.:

Mina favorit-chassin enligt specifikation är AKiTiO Node Pro och AKiTiO Node Duo. Har dock inte testat dem.

Bevaka tråden