Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV+ - våra första intryck

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lagt sig i skyttegraven och inlett en attack mot de redan erfarna jättarna HBO och Netflix genom att lansera sin nya streamingtjänst Apple TV+.

Läs hela artikeln här

Jag tror Apple har en klar strategi. De har inte allt innehåll ännu vilket är naturligt för en ny tjänst.
Men att man får gratis ett år Apple TV+ vid köp av div, Apple produkter betyder mycket.

Gissar att om ett år kommer Tim Cook stå på scenen och säga att de är nr.1 med prenumeranter på streamat innehåll. Rent matematiskt tror jag det blir så om alla som köper en Apple pryl aktiverar tjänsten. Plus alla andra som signar upp ett abonnemang pga att den ändå är relativt billig.

Ursprungligen av johnh3:

Jag tror Apple har en klar strategi. De har inte allt innehåll ännu vilket är naturligt för en ny tjänst.
Men att man får gratis ett år Apple TV+ vid köp av div, Apple produkter betyder mycket.

Gissar att om ett år kommer Tim Cook stå på scenen och säga att de är nr.1 med prenumeranter på streamat innehåll. Rent matematiskt tror jag det blir så om alla som köper en Apple pryl aktiverar tjänsten. Plus alla andra som signar upp ett abonnemang pga att den ändå är relativt billig.

Så är det absolut och det kan också vara en av anledningarna till att TV+ inte har en egen flik ännu, det är helt enkelt för lite innehåll än så länge. Men precis som du skriver tror jag också de kommer att gå om de flesta och att bjuda på första året är ett väldigt smart drag av Apple.

Ryktet på stan säger att Apple är ute efter att förvärva en katalog (hej Sony Pictures) men en sån deal skulle ta lång tid att förhandla fram. Men de kanske har det om ett år.

Ursprungligen av Code Red:

Ryktet på stan säger att Apple är ute efter att förvärva en katalog (hej Sony Pictures) men en sån deal skulle ta lång tid att förhandla fram. Men de kanske har det om ett år.

Då lär Spider Man dö på riktigt!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Då lär Spider Man dö på riktigt!

Nej, han går tillbaka till Marvel. Kan inte säljas vidare av Sony.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-11-07 18:25

Jag testade For All Mankind, men blev riktigt besviken (körde både på Macmini och på ATV3 med 1000Mbps fiber). Ibland inget ljud, ibland stannade filmen och man fick starta om den igen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-07 20:36
Ursprungligen av kenjon:

Jag testade For All Mankind, men blev riktigt besviken (körde både på Macmini och på ATV3 med 1000Mbps fiber). Ibland inget ljud, ibland stannade filmen och man fick starta om den igen.

Läste någonstans att det är väldigt hög bitrate på materialet och att andra också rapporterat om buffring.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-11-08 15:38
Ursprungligen av kenjon:

Jag testade For All Mankind, men blev riktigt besviken (körde både på Macmini och på ATV3 med 1000Mbps fiber). Ibland inget ljud, ibland stannade filmen och man fick starta om den igen.

Har inte sett något sådant, på någon av mina produkter.
Kör på ATV4K, ATV4, iPhone XR eller MacBook Air (13 tum, tidigt 2014) 100mb fiber som dock aldrig visat över 40mb vid test.
Sett alla släppta avsnitt av TMS, SEE och For All Mankind.

I vart fall har Apple bra timing. Disney+ kommer först den 30 mars 2020 till Europa.
Så de har tid på att finputsa tjänsten och få mer innehåll.

Jag tror nog det kommer att gå bra.

Rent innehållsmässigt så satt Morning Show rätt kletigt i arslet. Riktigt äckligt överspel och massa massa produktreklam. iPhone hit och dit osv. Nä riktigt uselt. Att de kan ge andra skapare stash e väll bra men detta var riktigt dåligt (med tanke på skådespelarna)...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-11-12 11:54

Upptäckte till min fasa att de nu har börjat med reklam, för sina andra program, före det valda avsnittet startar.
Först gången trodde jag att jag klickat fel.
Även om det än så länge går att spola förbi detta så gillar jag inte alls detta.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-12 12:11
Ursprungligen av MatsOlov:

Upptäckte till min fasa att de nu har börjat med reklam, för sina andra program, före det valda avsnittet startar.
Först gången trodde jag att jag klickat fel.
Även om det än så länge går att spola förbi detta så gillar jag inte alls detta.

Går att stänga av i senaste tvOS betan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-12 13:01
Ursprungligen av MatsOlov:

Upptäckte till min fasa att de nu har börjat med reklam, för sina andra program, före det valda avsnittet startar.
Först gången trodde jag att jag klickat fel.
Även om det än så länge går att spola förbi detta så gillar jag inte alls detta.

Gjorde samma upptäckt själv igår. Fet no-no på den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-11-13 08:24
Ursprungligen av Innis:

Går att stänga av i senaste tvOS betan

Låter bra. Får kolla det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-11-16 13:37

Sett ett par avsnitt på ATV+ och nu är det ingen reklam före, men jag har inte kopplat denna atv till betaprogrammet ännu.
Det är bra.

Ursprungligen av Innis:

Går att stänga av i senaste tvOS betan

Hur då? Jag har letat men inte hittat

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-16 16:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur då? Jag har letat men inte hittat

Borttaget nu. Fanns i förra betan. Inställningen fanns i Inställningar-Appar-TV

Ursprungligen av Innis:

Borttaget nu. Fanns i förra betan. Inställningen fanns i Inställningar-Appar-TV

Tack.

Jag misstänkte att det var där. Då hann jag uppdatera innan jag letade

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-16 16:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack.

Jag misstänkte att det var där. Då hann jag uppdatera innan jag letade

Men spelas det upp någon reklam? Jag tror att dom tog bort reklamen när dom tog bort möjligheten att stänga av den.

Ursprungligen av Innis:

Men spelas det upp någon reklam? Jag tror att dom tog bort reklamen när dom tog bort möjligheten att stänga av den.

Trailers?

Jag ser ingen skillnad mot tidigare. Tror aldrig att jag har sett en trailer när jag väl har valt att starta ett program.

Däremot så startat alltid avsnitt fyra av TMS med en trailer för For alll Mankind. Alltid. Och den delen är en del av avsnittet Inte en separat trailer. Det går att backa och se om

Senast redigerat 2019-11-16 18:12

Disney Plus var inte så imponerande som man först skulle kunna tro:
https://www.youtube.com/watch?v=NFl1Z0Npz-M

Så då känns Apples alternativ rätt prisvärt i perspektiv.

1
Bevaka tråden