Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och bildsök...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har irriterat mig ett tag nu på att man bara får små skitbilder att titta på när man söker efter bilder i Safari på iPad.

Man googlar, väljer ”bilder” och får ett urval av bilder på skärmen, när man trycker på en bild så dyker den upp en aning större i den nu svarta högra halvan av skärmen och med flera små bilder under. Detta är drygt och dåligt tycker jag.

Tidigare vill jag minnas att den bild man tryckte på kom upp så den fyllde skärmen, och man kunde där svepa åt sidorna så man bläddrade mellan alla de tidigare föreslagna bilderna så de fyllde skärmen. Mycket trevligare på många sätt. Går det att ändra nån inställning så man får det uppförandet om man vill? Eller är man låst vid dagens minibilder och splittat skärm där höger halva blir svart och man måste gå in på varje enskild bilds bildlänk, alltså besöka varje sida som aktuell bild ligger på för att ev kunna se bilden i fullskärm eller fullformat...?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-05 12:13

Google som bestämmer över detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-05 12:55
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Tidigare vill jag minnas att den bild man tryckte på kom upp så den fyllde skärmen, och man kunde där svepa åt sidorna så man bläddrade mellan alla de tidigare föreslagna bilderna så de fyllde skärmen. Mycket trevligare på många sätt. Går det att ändra nån inställning så man får det uppförandet om man vill?

Har ingen iPad att testa med, men kan inte det vara skillnaden mellan mobil- och desktopversion av söksidan som du upplever? Och det går väl att välja i Safari på iPad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-05 13:04

Nu testat på iphonen iOS 13: klicka på aA först i adressraden, "Begär mobilversion" eller "Begär webversion". Det ändrar utseendet på en google-bildsök.

Ursprungligen av IngoX:

Nu testat på iphonen iOS 13: klicka på aA först i adressraden, "Begär mobilversion" eller "Begär webversion". Det ändrar utseendet på en google-bildsök.

Ah.... perfekt, det var så enkelt alltså. Nu är det som jag vill ha det, får stora bilder direkt och scrollar i sidled mellan dem, om man väljer Mobilversionen. Tackar

1
Bevaka tråden