Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: AirPods Pro - Som AirPods borde varit från start

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi minns nog alla hur internet fullkomligt exploderade av memes och roliga bilder när Apple hade lanserat AirPods. De jämfördes med tandborsthuvuden och nu några år senare är AirPods i öronen lika vanligt som att sätta på sig skor när man går ut.

Läs hela artikeln här

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-11-04 09:02

Alperna i bakgrunden på översta fotot? ?

Ursprungligen av Esse:

Alperna i bakgrunden på översta fotot? ?

Nästan! Sollentunaskogen bakom mitt hus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-04 10:33

Bra recension! Tack!! Sedan håller jag inte med om rubriken: ” AirPods Pro - Som AirPods borde varit från start”. Hade de varit så här från start hade jag troligen inte köpt några(det är iofs en lögn då jag aldrig skulle kunna motstå köptrycket..?). Har inte hittat några in-ear som passar mig. Och den vanliga är fantastiskt bra i många situationer. Inte minst då de släpper igenom då mycket ljud.

En jämförelse jag skulle uppskatta är med BestsX. In-ear med fint chip och ”samma” tillverkare/företag.

Ursprungligen av xms67:

Bra recension! Tack!! Sedan håller jag inte med om rubriken: ” AirPods Pro - Som AirPods borde varit från start”. Hade de varit så här från start hade jag troligen inte köpt några(det är iofs en lögn då jag aldrig skulle kunna motstå köptrycket..?). Har inte hittat några in-ear som passar mig. Och den vanliga är fantastiskt bra i många situationer. Inte minst då de släpper igenom då mycket ljud.

En jämförelse jag skulle uppskatta är med BestsX. In-ear med fint chip och ”samma” tillverkare/företag.

Tack! Ja det beror nog på hur vanliga AirPods sitter, jag har gått och drömt om in-ear sedan de första visades upp

Vi har lite nya hörlurar från Beats på ingång så det kommer att komma mer videos och recensioner där vi kommer jämföra dem!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-11-04 14:18
Citat:

så vi även kan ta en simtur med AirPods

Det här dyker upp lite då och då.

Problemet är inte bara att ha vattentäta lurar, vatten är dessutom väldigt effektivt på att blockera radiovågor.
Jag har testat med vattentäta BT-lurar till apple watch, så fort klockan gick under vattenytan tappades signalen.
Man kanske kan lägga telefonen på bassängkanten istället, men då blir räckvidden ändå ett problem, för att inte prata om stöldrisken.

Tack för recensionen! Då vet jag att jag inte ska köpa dessa. Frånvaro av ’duttande’ gör att dessa dessvärre går bort för mig. Det är ju väldigt smidigt när man är kladdig om händerna att bara ’dutta’ till luren med en ren knoge eller liknande. Samma sak när det är kallt ute och man har mössa och
handskar. Då vill man ju inte hålla på att ta av handsken för att klämma till hörluren.

Ursprungligen av Filipower:

Tack för recensionen! Då vet jag att jag inte ska köpa dessa. Frånvaro av ’duttande’ gör att dessa dessvärre går bort för mig. Det är ju väldigt smidigt när man är kladdig om händerna att bara ’dutta’ till luren med en ren knoge eller liknande. Samma sak när det är kallt ute och man har mössa och
handskar. Då vill man ju inte hålla på att ta av handsken för att klämma till hörluren.

Hej Siri löser det problemet

Då finns det inget annat alternativ än att skaffa egen pool. Apple har säkert någon under tillbehör/övrigt
???

Ursprungligen av Json_81:

Det här dyker upp lite då och då.

Problemet är inte bara att ha vattentäta lurar, vatten är dessutom väldigt effektivt på att blockera radiovågor.
Jag har testat med vattentäta BT-lurar till apple watch, så fort klockan gick under vattenytan tappades signalen.
Man kanske kan lägga telefonen på bassängkanten istället, men då blir räckvidden ändå ett problem, för att inte prata om stöldrisken.

Mina är verkligen ett lyft.

De fungerar förövrigt fint med mina vantar med.

Det känns inte som inear utan snarare som ett mellanting mellan airpods och beats. Dessa får flytta in och de andra får tyvärr inte stanna.

Mina QC2 hänger även de löst då jag sällan orkar packa med dem och aldrig åker kollektivt mer än en timme med flyg eller buss.

Båten tar i och för sig 4 timmar och switchen har ju inte BT så de kanske får bo kvar ändå. Då de faktiskt går att ansluta med sladd med.

Gällande Apples nya skimrande airpods PRO så är de lite som ringen för gollum.

Inear eller halva inne är inte egentligen min grej men ANC och de bättre ljudet sålde mig efter 4 timmars streamade. Och efter 4 timmar med 40% volym och ANC på så har jag 50% batteri kvar. Det är bättre än mina tidigare airpods och inte allt för långt efter beats. QC2 ligger dock långt före där och även en bit före vad gäller ANC.

Men de förvånar man slänger in de små plupparna i öronen och vips så blir det tystare än vad man trodde var möjligt och den där instängda känslan försvinner för mig när man slår på medhörningen.

Det här är mina lurar de kommande 3 åren. De kanske inte är bäst på något men de är väldigt bra på allt. Lite som Zlatan i MLS. De gör helt enkelt mer än man förväntar sig av allt utan att vara bäst på något.

Det enda som skiljer sig från jämförelsen ovan är att de är små och lätt går ner i en jeansficka samt att de till skillnad från Zlatan slutar låta när men lägger bort dem.

?

Ursprungligen av Filipower:

Tack för recensionen! Då vet jag att jag inte ska köpa dessa. Frånvaro av ’duttande’ gör att dessa dessvärre går bort för mig. Det är ju väldigt smidigt när man är kladdig om händerna att bara ’dutta’ till luren med en ren knoge eller liknande. Samma sak när det är kallt ute och man har mössa och
handskar. Då vill man ju inte hålla på att ta av handsken för att klämma till hörluren.

Apple pushar nu ut en Firmware-uppgradering till dessa (2B588) och det verkar ha löst problemen som jag (och andra) hade med att en AirPod markerades med rött utropstecken i grafiken som visas om man öppnar caset nära sin iPhone. Skönt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-15 16:01

Slängde precis iväg en beställning på Kjell & CO

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-11-15 16:53
Ursprungligen av Sperious:

Apple pushar nu ut en Firmware-uppgradering till dessa (2B588) och det verkar ha löst problemen som jag (och andra) hade med att en AirPod markerades med rött utropstecken i grafiken som visas om man öppnar caset nära sin iPhone. Skönt!

Jo det där ser jag ibland, blinkar till och med.
Klart irriterande, hoppas uppdateringen funkar!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vi har lite nya hörlurar från Beats på ingång så det kommer att komma mer videos och recensioner där vi kommer jämföra dem!

Powerbeats Pro Totally Wireless-hörlurar? Kostar 2791 kr och är jättestora ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-19 11:19
Ursprungligen av Sperious:

Apple pushar nu ut en Firmware-uppgradering till dessa (2B588) och det verkar ha löst problemen som jag (och andra) hade med att en AirPod markerades med rött utropstecken i grafiken som visas om man öppnar caset nära sin iPhone. Skönt!

Hur installeras den FW?

Ursprungligen av zinned:

Hur installeras den FW?

Görs automagiskt när hörlurarna tas upp ur fodralet och paras med luren

Ursprungligen av Pathfinder:

Powerbeats Pro Totally Wireless-hörlurar? Kostar 2791 kr och är jättestora ?

Yes dem har vi fått in i till redaktionen men även Solo Pro som förvisso är On-ear!

Ursprungligen av zinned:

Hur installeras den FW?

Tror jag får ge ett något annorlunda svar än Marcus på denna då jag antar att du redan parat dina AirPods med din telefon.

Uppdatering sker lättast om du har dina AirPods i fodralet och kopplar in det senare på laddning genom kabel eller trådlöst. Se till att ha din iPhone fysiskt nära. Efter en stund är dom uppdaterade. Det finns tyvärr inget sätt att manuellt starta uppdateringen.

Ursprungligen av Sperious:

Tror jag får ge ett något annorlunda svar än Marcus på denna då jag antar att du redan parat dina AirPods med din telefon.

Uppdatering sker lättast om du har dina AirPods i fodralet och kopplar in det senare på laddning genom kabel eller trådlöst. Se till att ha din iPhone fysiskt nära. Efter en stund är dom uppdaterade. Det finns tyvärr inget sätt att manuellt starta uppdateringen.

Med para menade jag när de ansluter till telefonen vilket de gör antingen om man öppnar locket eller stoppar in dem i öronen.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Med para menade jag när de ansluter till telefonen vilket de gör antingen om man öppnar locket eller stoppar in dem i öronen.

Aha, då fattar jag! Men jag är fortfarande av motsatt åsikt. Enligt min mening kan dom inte uppdateras så länge dom sitter i öronen. Dom behöver sitta i caset.

Ursprungligen av Sperious:

Aha, då fattar jag! Men jag är fortfarande av motsatt åsikt. Enligt min mening kan dom inte uppdateras så länge dom sitter i öronen. Dom behöver sitta i caset.

Ja det verkar faktiskt vara så nu när jag Googlar, mina måste ha uppdaterat sanslöst snabbt för har inte gjort just den proceduren. Har bara öppnat caset, plockat ur dem direkt och jag kör senaste uppdateringen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-19 13:56
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ja det verkar faktiskt vara så nu när jag Googlar, mina måste ha uppdaterat sanslöst snabbt för har inte gjort just den proceduren. Har bara öppnat caset, plockat ur dem direkt och jag kör senaste uppdateringen

Men hur ser du att de är uppdaterade då? Kan man se versionsnummer någonstans?

Ursprungligen av zinned:

Men hur ser du att de är uppdaterade då? Kan man se versionsnummer någonstans?

Inställningar > Allmänt > Om > AirPods

Men dom måste sitta i öronen för att det ska gå att se.

Senaste firmware är 2B588, då är dom up to date.

Ursprungligen av zinned:

Men hur ser du att de är uppdaterade då? Kan man se versionsnummer någonstans?

Japp bara att du går till inställningar - allmänt - om - AirPods Pro så står versionen där

  • Medlem
  • 2019-11-19 18:46

Mina fick åka tillbaka till Apple Store på Emporia idag efter tretton dagar hemma hos mig. Det var helt omöjligt att få till en bra försegling i örat och då blir det ju lite sådär med ANC och dessutom satt de lite sisådär med risk att ramla ut vilket aldrig hänt med mina AirPods.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-06-24 14:03

Ni som kört Pro lurar ett tag, är ni fortfarande nöjda med vad ni fått för 3000kr?

Ursprungligen av reboot81:

Ni som kört Pro lurar ett tag, är ni fortfarande nöjda med vad ni fått för 3000kr?

Ja. Aldrig ångrat mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-24 21:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja. Aldrig ångrat mig

Samma här.

Spelar det roll vad man köper? varför är det så stor skillnad på priset? telia t ex tar APPLE AIRPODS PRO MED LADDNINGSETUI 3195 Medans prisjakt börjar på 2299 kr.

Senast redigerat 2020-06-30 13:41
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-07-01 18:04
Ursprungligen av calinou:

Spelar det roll vad man köper? varför är det så stor skillnad på priset? telia t ex tar APPLE AIRPODS PRO MED LADDNINGSETUI 3195 Medans prisjakt börjar på 2299 kr.

Slog mix oxå att priset skiljer så mycket, från 2400 och upp till Apples 3200. (Butiken som säljer för 2299kr, där är inte någon moms medräknad!)

Bevaka tråden