Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad - lite större, lite bättre, lite smidigare

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPad 7:e generationen är här och den har växt till sig en aning och till sist fått stöd för Smart Keyboard.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 13:21

Så bildredigering fungerar bra på denna?
Använde ni apples bilder app eller någon tredjepartare?

Ursprungligen av bjorsi:

Så bildredigering fungerar bra på denna?
Använde ni apples bilder app eller någon tredjepartare?

Testat med både Bilder-appen, Adobe Photoshop Express samt Pixelmator och alla fungerar kalas. Testade även lite videoredigering med Luma Fusion och det orkade den även med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 14:01
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Testat med både Bilder-appen, Adobe Photoshop Express samt Pixelmator och alla fungerar kalas. Testade även lite videoredigering med Luma Fusion och det orkade den även med

Å f*n. Som min tråd i bubblan är jag i valet och kvalet till sambon om det ska bli en iPad 10.2 128gb eller iPad Air 64 gb för hennes fotoredigering (använder mestadels bilderappen idag).
Detta gör det ännu svårare haha.

Ursprungligen av bjorsi:

Å f*n. Som min tråd i bubblan är jag i valet och kvalet till sambon om det ska bli en iPad 10.2 128gb eller iPad Air 64 gb för hennes fotoredigering (använder mestadels bilderappen idag).
Detta gör det ännu svårare haha.

Haha förlåt! Värt att tänka på är att Air kommer med A12-processorn vilket är nyare så den lär hålla prestandan i topp lite längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 14:40
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha förlåt! Värt att tänka på är att Air kommer med A12-processorn vilket är nyare så den lär hålla prestandan i topp lite längre.

Precis, dessutom bättre skärm (om man nu märker det med blotta ögat).
Men jag har börjat tro att hon skulle klara sig med en 32gb och då är det rätt stor prisskillnad mellan iPad 10.2 och iPad Air.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-10-30 18:56

Och det är hon inte värd?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-30 20:48

Funderar och väljer mellan denna nya iPad 10.2 eller iPadPro 12.9.

iPad Air känns inte direkt prisvärd/vettig (tycker jag).

Kanske skall vänta på om någon ny Pro kommer innan jag bestämmer mig. Någon som hört något om den?

  • Medlem
  • 2019-10-30 20:54
Ursprungligen av omartint:

Funderar och väljer mellan denna nya iPad 10.2 eller iPadPro 12.9.

iPad Air känns inte direkt prisvärd/vettig (tycker jag).

Kanske skall vänta på om någon ny Pro kommer innan jag bestämmer mig. Någon som hört något om den?

Ny iPad Pro? Till våren någon gång. Kanske ett event i mars. De 2018-modeller som finns räcker väl till och det finns ingen anledning till någon uppgradering nu.

Tror jag

Ursprungligen av omartint:

Funderar och väljer mellan denna nya iPad 10.2 eller iPadPro 12.9.

iPad Air känns inte direkt prisvärd/vettig (tycker jag).

Kanske skall vänta på om någon ny Pro kommer innan jag bestämmer mig. Någon som hört något om den?

Den senaste Pro-modellen visades upp i oktober men känns som det tåget har gått så även jag gissar på att det kommer en ny först i mars

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-31 14:08

Tack Ljung och Marcus för info!

Då får jag se om det blir en ny iPad (10.2) nu innan jul, eller om jag väntar på nya Pro-modeller i mars månad.

Ursprungligen av omartint:

Tack Ljung och Marcus för info!

Då får jag se om det blir en ny iPad (10.2) nu innan jul, eller om jag väntar på nya Pro-modeller i mars månad.

Nuvarande iPad Pro är inte ett alternativ då? Jag har den som daily driver och skriver nästan allt på 99mac och Teknikveckan på min iPad Pro. Fantastisk lite maskin, men samtidigt förstår jag dig, det tar emot att köpa något så dyrt när en refresh kan vara nära

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-31 22:49
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nuvarande iPad Pro är inte ett alternativ då? Jag har den som daily driver och skriver nästan allt på 99mac och Teknikveckan på min iPad Pro. Fantastisk lite maskin, men samtidigt förstår jag dig, det tar emot att köpa något så dyrt när en refresh kan vara nära

Jo då, har varit riktigt sugen på den!

Var faktiskt extremt nära att köpa en för 1-2 månader sedan (hade den i shoppingkarten på apple.se och redo att trycka på köp-knappen), men så läste jag om rykten att en ny Pro-version var på gång (och tidigare ryktades det om eventuell redan nu under oktober). Egentligen är det just en Pro som jag suktar efter och nog vill ha.

Men som du är lite inne på så överväger jag att kanske vänta med köpet en 5-6 månader om en ny är på gång (trots att jag inte väntar mig några revolterande förändringar, utan förmodligen en mer inkrementell förbättring av nuvarande modell).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-01 13:05
Ursprungligen av kenjon:

Och det är hon inte värd?

Det är hon som pyntar för den så hon får själva bestämma vad hon är värd :).
Men blir en iPad 10.2 32 gb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-01 13:06
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nuvarande iPad Pro är inte ett alternativ då? Jag har den som daily driver och skriver nästan allt på 99mac och Teknikveckan på min iPad Pro. Fantastisk lite maskin, men samtidigt förstår jag dig, det tar emot att köpa något så dyrt när en refresh kan vara nära

Vilken size kör du, 11 eller 12,9?
Jag börjar känna mer och mer att min iPad Pro 12,9 är overkill i storlek men även prestanda för min del

Ursprungligen av bjorsi:

Vilken size kör du, 11 eller 12,9?
Jag börjar känna mer och mer att min iPad Pro 12,9 är overkill i storlek men även prestanda för min del

12,9" hade gärna sett en ännu större

1
Bevaka tråden