Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar AirPods Pro

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ryktena stämde och idag har Apple visat upp en Pro-version av sina omåttligt populära hörlurar.

Läs hela artikeln här

Beställda!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-28 17:53

3195 kr.
Hmm.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-10-28 17:53

Äger inte ett par Airpoda idag, men sambon gör och hon fullkomligt älskar sina. Blir till att köpa dessa i julklapp åt henne.

Ursprungligen av mattiL:

3195 kr.
Hmm.

Känns faktiskt rimligt med tanke på allt som dessa faktiskt innehåller till skillnad från förra modellen Bra ljud kostar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-28 18:07

Jaha, då dök det där köpsugen upp igen…:innocent:. Verkar väldigt spännande. Sedan kanske de inte riktigt passar mig då jag aldrig fått några in-ear att kännas bra. Men dessa skulle jag verkligen vilja prova. De känns ju fullmatade med teknik. Ska bli intressant att se vad folk tycker om ljudet. Jag kommer aldrig att kunna kontrollera mitt köpsug om det kommer bra recensioner av ljudet.

Årets absolut lättaste köp! Speciellt med tanke på att jag hör till dom som har öron som inte riktigt till 100% är kompatibla med vanliga AirPods. Har dock kört skumgummi-tricket sedan jag köpte dom, vilket funkar bra.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-28 19:09

Beställt.

Gillar mina Sony WH-1000XM3 men är nyfiken på dessa

Får se om leverans onsdag 30 oktober verkligen stämmer...

  • Medlem
  • 2019-10-28 19:21

Gillar verkligen mina Powerbeats Pro men dessa låter ju spännande... Powerbeats Pro sitter nog bättre vid löpträning men ANC är ju bra.

Ursprungligen av iller:

Beställt.

Gillar mina Sony WH-1000XM3 men är nyfiken på dessa

Får se om leverans onsdag 30 oktober verkligen stämmer...

Du fattar att du MÅSTE återkomma med en objektiv jämförelse på dessa två va!? Ligger på köpknappen på Sony, men måste invänta Apples nu...

?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-28 19:38
Ursprungligen av carlsson:

Du fattar att du MÅSTE återkomma med en objektiv jämförelse på dessa två va!? Ligger på köpknappen på Sony, men måste invänta Apples nu...

?

Objektiv blir svårt men skall försöka senare i veckan

Nuvarande AirPods använder jag om dagarna när jag talar i telefon.
Medan Sony-lurarna används när man pendlar till och från jobb.

Ursprungligen av iller:

Beställt.
Får se om leverans onsdag 30 oktober verkligen stämmer...

Varifrån beställde du? Jag fick 4 nov hos Apple.

  • Medlem
  • 2019-10-28 19:47

Blev en beställning ändå, sitter de riktigt bra behåller jag dem.

beställde nyss hos Apple ...)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-28 20:04
Ursprungligen av Sperious:

Varifrån beställde du? Jag fick 4 nov hos Apple.

Apple.se

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-28 20:14

Småsugen fast jag har version 2, men storleken på caset är 60x45 mm, 15 mm bredare än nuvarande.
Jag är tveksam.
https://www.apple.com/airpods-pro/specs/

Ursprungligen av iller:

Apple.se

Jag beställde också på apple.se. Kl 18.29. Står 4e nov i min bekräftelse. Men jag kan inte hitta beställningen nu när jag ska kolla i appen/på webben. Jag var kanske inte inloggad när jag beställde. Går det att beställa utan att vara inloggad med ett Apple ID? Märkligt detta...

Edit: Lade till den till mitt Apple ID nu. Men står fortfarande 4 nov. ? Får man sämre leveranstid om man inte är inloggad vid beställning tro?

Ursprungligen av Hjopekk:

beställde nyss hos Apple ...)

Jag beställde 1,5 timme innan på samma ställe och får leverans 4 nov. Story of my life.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-28 20:46

Råkade beställa ett par nyss, leverans den 1/11

Tydligen mitt postnummer som orsakar leveranstiden. Byter jag postnummer till en mil härifrån så får jag leverans 30 okt istället för 4 nov. Verkar skumt. Får se hur det blir.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-28 20:57
Ursprungligen av Sperious:

Tydligen mitt postnummer som orsakar leveranstiden. Byter jag postnummer till en mil härifrån så får jag leverans 30 okt istället för 4 nov. Verkar skumt. Får se hur det blir.

Mitt postnummer är hemma i Örnsköldsvik, ganska centralt

  • Medlem
  • 2019-10-28 21:01
Ursprungligen av Sperious:

Tydligen mitt postnummer som orsakar leveranstiden. Byter jag postnummer till en mil härifrån så får jag leverans 30 okt istället för 4 nov. Verkar skumt. Får se hur det blir.

Det stämmer, Apple brukar lägga till en arbetsdag om det är "en bit bort" från Stockholm. Dels för att DHL (eller den leverantör som nu används) inte hinner dit innan arbetsdagen är över, eller om en annan leverantör/åkeri ansvarar för den sista delen av transporten. Hos mig står det också 4 november men oftast brukar de hinna ändå, dagen innan. Så det beror på! Om man kopplat sitt Apple ID till ordern eller inte påverkar inte leveranstiden.

Ursprungligen av mattiL:

Mitt postnummer är hemma i Örnsköldsvik, ganska centralt

Jag är i Nykvarn, fyra mil från Stockholm. Ändrar jag till Södertälje, tre mil från Stockholm, så får jag leverans tre arbetsdagar tidigare. Det tar inte tre dagar att transportera ett paket en mil, så vi får se hur det slutar.

Hur är det förresten med leverans från Apple? Jag brukar alltid hämta i Täby. Apple levererar till dörren va? Vad händer om man inte är hemma?

  • Medlem
  • 2019-10-28 21:15
Ursprungligen av Sperious:

Jag är i Nykvarn, fyra mil från Stockholm. Ändrar jag till Södertälje, tre mil från Stockholm, så får jag leverans tre arbetsdagar tidigare. Det tar inte tre dagar att transportera ett paket en mil, så vi får se hur det slutar.

Hur är det förresten med leverans från Apple? Jag brukar alltid hämta i Täby. Apple levererar till dörren va? Vad händer om man inte är hemma?

Oftast får man ett sms från DHL där du själv får välja om du vill ha paketet hemlevererat eller till närmaste postombud. Är du inte hemma lämnar de en lapp och gör ett nytt försök dagen därpå. De gör totalt tre leveransförsök, sedan returneras paketet till Apple. Men innan det brukar de skicka ett sms där de ber dig ringa in för att försöka lösa leveransen.

Ursprungligen av WiFi:

Oftast får man ett sms från DHL där du själv får välja om du vill ha paketet hemlevererat eller till närmaste postombud. Är du inte hemma lämnar de en lapp och gör ett nytt försök dagen därpå. De gör totalt tre leveransförsök, sedan returneras paketet till Apple. Men innan det brukar de skicka ett sms där de ber dig ringa in för att försöka lösa leveransen.

Utmärkt, tack!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-28 21:28

Får be frun ta emot paketet då...

Var det bara beats som har för färger? Vore gött med dessa i svart..

  • Medlem
  • 2019-10-28 21:55
Ursprungligen av D_Odell:

Var det bara beats som har för färger? Vore gött med dessa i svart..

Inte ett dugg förvånande att de bara finns i vitt trots alla rykten som sa motsatsen.

De vita lurarna signalerar ”Apple” för den som ser dessa i öronen på någon och den effekten är nog inget Apple vill ta bort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-28 23:21

Satt och hovrade över köp-knappen men undrar om det inte än bättre att låta bli och istället besöka Apple Store på Emporia i Malmö på onsdag.

Vad tror ni?

Ursprungligen av Ljung:

Inte ett dugg förvånande att de bara finns i vitt trots alla rykten som sa motsatsen.

De vita lurarna signalerar ”Apple” för den som ser dessa i öronen på någon och den effekten är nog inget Apple vill ta bort.

Vad Apple vill går inte helt ihop med egen vilja. Men såklart de vill ha en färg som bara förknippas med deres produkt. Synd!

Bevaka tråden