Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så får du ett års Apple TV+ kostnadsfritt den första november

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det inte långt kvar tills Apple lanserar sin största satsning på länge och beger sig in i streamingkriget med Apple TV+.

Läs hela artikeln här

Härligt, tror detta är ett bra sätt att få igång folk till att titta på en nystartad tjänst utan så mycket innehåll från start.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-23 12:23

Apple får se till att släppa en ny ATV så man får anledning att haka på

det blir billigare att teckna ett helårsabonnemang (708:-) än att köpa en ny applepryl.

Men om man tänkt teckna ett helårsabonnemang ändå, så kan man ju se det som att man får 708kr i rabatt på sin nya ?produkt ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-23 15:00
Ursprungligen av Sledde:

Men om man tänkt teckna ett helårsabonnemang ändå, så kan man ju se det som att man får 708kr i rabatt på sin nya ?produkt ?

Exakt så, om man ändå har tänkt köpa en ATV så sparar man ju direkt 708 kr för helårsabonnemanget av AppleTV+

...utöver det det faktumet att man ökar på i sin "prylpark" och som vi alla vet - flest prylar när man dör vinner

Nu säger jag inte att någon ska göra detta och det bryter säkert mot regler. Men man kan altså köpa en Ipad och sedan nyttja öppet köp så har man gratis Apple + ett år. Eller behöver enheten fortsätta vara kopplad mot kontot?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Nu säger jag inte att någon ska göra detta och det bryter säkert mot regler. Men man kan altså köpa en Ipad och sedan nyttja öppet köp så har man gratis Apple + ett år. Eller behöver enheten fortsätta vara kopplad mot kontot?

Man får väl nollställa paddan om man säljer eller lämnar tillbaka den?

Det finns gränser för hur snål jag orkar vara...

  • Medlem
  • 2019-10-23 20:34
Ursprungligen av Jonatatatan:

Nu säger jag inte att någon ska göra detta och det bryter säkert mot regler. Men man kan altså köpa en Ipad och sedan nyttja öppet köp så har man gratis Apple + ett år. Eller behöver enheten fortsätta vara kopplad mot kontot?

Skulle tro att Apple löser det på något sätt, någon begränsning lär de ju ha med i villkoren så att man förlorar tillgången till TV+.

Läste någonstans att ett par studenter hade försökt beställa flera MacBooks för att få flera Beats-hörlurar ”gratis”, men den kostnaden drogs ju av på återbetalningen. Brukar inte gå att lura Apple.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns gränser för hur snål jag orkar vara...

var det menat mot mig? Jag kommer inte göra detta var bara nyfiken på om Apple hade tänkt på det. Vill jag se något hyr jag det per film eller serie.

Det beteendet jag nämnde är ganska vanligt för att nyttja kampanjer och det lär vara rätt omständligt för återförsäljare.

Ursprungligen av WiFi:

Skulle tro att Apple löser det på något sätt, någon begränsning lär de ju ha med i villkoren så att man förlorar tillgången till TV+.

Läste någonstans att ett par studenter hade försökt beställa flera MacBooks för att få flera Beats-hörlurar ”gratis”, men den kostnaden drogs ju av på återbetalningen. Brukar inte gå att lura Apple.

Bra då har de säkert tänkt på detta med.

Ursprungligen av Jonatatatan:

var det menat mot mig? Jag kommer inte göra detta var bara nyfiken på om Apple hade tänkt på det. Vill jag se något hyr jag det per film eller serie.

Det beteendet jag nämnde är ganska vanligt för att nyttja kampanjer och det lär vara rätt omständligt för återförsäljare.

Det var ett svar på din tanke. Jag sa inte att du är snål.

Rent allmänt, om vi lägger ut tankar och ideer så får vi räkna med att andra personer svarar på dem. Detta är trots allt ett diskussionsforum.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det var ett svar på din tanke. Jag sa inte att du är snål.

Rent allmänt, om vi lägger ut tankar och ideer så får vi räkna med att andra personer svarar på dem. Detta är trots allt ett diskussionsforum.

Klart du får svara och jag ville ha svar.
Men du citerade inte så jag frågade om det var menat till mig och passade även på att förtydliga att jag inte tänkte göra på det viset.

Kan ju inte utgå ifrån att alla läser inläggen i tråden innan de skriver nya. Kunde lika gärna varit menat mot nyheten, att du tyckte det var snålt att nyttja kampanjen.

Det gäller att spara bandbredd med kortare inlägg

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-10-26 15:33
Ursprungligen av zinned:

Apple får se till att släppa en ny ATV så man får anledning att haka på

Vad skulle du vilja se på en ny ATV? Har nämligen tänkt tanken själv, dvs att det kommer en ny ATV, men samtidigt så har ju den nuvarande alla specs jag vill ha för tillfället tex 4K och Dolby Vision.

Med tanke på satsningen på Apple Arcade så känns det motiverat med en kraftfullare atv, men till film så behövs det ju inte mer prestanda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-28 23:23
Ursprungligen av Hoya:

Vad skulle du vilja se på en ny ATV? Har nämligen tänkt tanken själv, dvs att det kommer en ny ATV, men samtidigt så har ju den nuvarande alla specs jag vill ha för tillfället tex 4K och Dolby Vision.

Vet faktiskt inte. Hoppas att Apple kan hitta på något spännande Jag har två st ATV men det är gen 4 utan 4K. Har dock ingen 4K-tv i nuläget så det kan ju kvitta

Nu är det första november. Var är allt?

Skämt åsido, någon som hört/sett något om när det kommer igång?

Edit. Ok någon timme kvar då

Några timmar till...

Senast redigerat 2019-11-01 06:01

Nu är det igång.

1
Bevaka tråden