Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple råkar visa upp sin nya MacBook Pro 16 tum

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har ryktats om en MacBook Pro med 16 tumsskärm länge och nu har de första riktiga bevisen för att datorn existeras dykt upp av ingen mindre än Apple själva.

Läs hela artikeln här

Kanske svårt att bära med sig när man kommer upp till sådana storlekar/40 cm diagonalt. ?

Ursprungligen av calinou:

Kanske svårt att bära med sig när man kommer upp till sådana storlekar/40 cm diagonalt. ?

Skulle väll vara lika stor som 15” med mindre kant?

Ursprungligen av ibeardtech:

Skulle väll vara lika stor som 15” med mindre kant?

Missade att det var skärmytan som utökats. Men den blir större i alla fall.

Ursprungligen av calinou:

Kanske svårt att bära med sig när man kommer upp till sådana storlekar/40 cm diagonalt. ?

Inte allt för länge sedan hade vi ju rent av 17” från Apple. Min farsa var relativt irriterad över att det inte gick att köpa den storleken fortfarande när han blev tvungen att välja en 15” om han skulle köpa en ny MBP.

Storleksmässigt är det ingen skillnad du märker, fick t o m plats med hans gamla 17” MBP samt min ”nyare” 15” MPB i min datorväska som egentligen var specificerad att hålla enbart en 15” laptop.

Edit: korrigerade stavning

Senast redigerat 2019-10-19 18:06
Ursprungligen av ibeardtech:

Skulle väll vara lika stor som 15” med mindre kant?

Om man tittar noga på bilden ser man att datorn faktiskt är lite bredare och högre än nuvarande 15-tum. Men den mindre kanten hjälper ju till att hålla storleken nere ändå.

Borde fortfarande inte vara så jobbigt att bära om man har rätt väska. 17-tum fanns ju tidigare och den var nästan dubbelt så tjock.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om man tittar noga på bilden ser man att datorn faktiskt är lite bredare och högre än nuvarande 15-tum. Men den mindre kanten hjälper ju till att hålla storleken nere ändå.

Borde fortfarande inte vara så jobbigt att bära om man har rätt väska. 17-tum fanns ju tidigare och den var nästan dubbelt så tjock.

Håller med, hade en 2009's 17" när det begav sig, upplevde inga problem att få med sig den i en vettig ryggsäck.
Törs nog gissa att den här kommer vara lite smidigare..

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-22 21:06

Trevligt att de i princip behållt formatet från nuvarande MBP 15. Min klara favorit gällande klassiska bärbara datorer!

Hoppas bara att de nu verkligen kastar ut de förhatliga sax-brytarna till något som liknar tangentkänslan på 2015 års MBP (som jag skriver detta på just nu - ett underbart tangentbord!).

  • Medlem
  • 2019-10-22 21:11
Ursprungligen av omartint:

Hoppas bara att de nu verkligen kastar ut de förhatliga sax-brytarna till något som liknar tangentkänslan på 2015 års MBP (som jag skriver detta på just nu - ett underbart tangentbord!).

Du menar nog att de ska kasta ut fjärilarna. Saxarna är ju det som många vill ha tillbaka.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-22 21:13
Ursprungligen av Ljung:

Du menar nog att de ska kasta ut fjärils-brytarna. Saxarna är ju det som många vill ha tillbaka.

Just så ja (var det jag menade)!

1
Bevaka tråden