Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPhone SE 2

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den vanligtvis välinformerade Ming-Chi Kuo meddelar att iPhone SE 2 kommer dyka upp inom en snar framtid.

Läs hela artikeln här

Ska bli spännande och se vad de väljer för formfaktor, om de behåller samma design (iPhone 5) eller går på nåt åt iPhone 6/X hållet samt kommer hörlursutgången vara kvar?

Enligt MacRumors den 3/10 skall den ha en "similar form factor" som iPhone 8: https://www.99mac.se/forum/p/2377407 (japp – samma rykte från Ming-Chi Kuo). #gammaltnyhetstips

Men för min del får man gärna behålla samma form och storlek som 5/5S/SE...

Ursprungligen av johan_tanying:

Enligt MacRumors den 3/10 skall den ha en "similar form factor" som iPhone 8: https://www.99mac.se/forum/p/2377407 (japp – samma rykte från Ming-Chi Kuo). #gammaltnyhetstips

Men för min del får man gärna behålla samma form och storlek som 5/5S/SE...

Det tycker min fru också men det är nog kört...

För mig som relativt nyfrälst Apple nörd, vad innebär SE modellerna kortfattat, även gärna jämfört med flaggskeppen?

Ursprungligen av N_Micke:

För mig som relativt nyfrälst Apple nörd, vad innebär SE modellerna kortfattat, även gärna jämfört med flaggskeppen?

En googling bort: http://socialcompare.com/en/comparison/apple-...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Låt oss stänga ner forumet, allt är en googling bort! Tack för hjälpen.

Ursprungligen av N_Micke:

Låt oss stänga ner forumet, allt är en googling bort! Tack för hjälpen.

I vissa fall

Ursprungligen av N_Micke:

För mig som relativt nyfrälst Apple nörd, vad innebär SE modellerna kortfattat, även gärna jämfört med flaggskeppen?

”Steve edition”

Ursprungligen av N_Micke:

För mig som relativt nyfrälst Apple nörd, vad innebär SE modellerna kortfattat, även gärna jämfört med flaggskeppen?

Det är en budgetvariant. Tidigare även iPhonen med minsta formfaktorn. Kanske det iofs fortfarande blir, men den blir nog ändå större än nuvarande SE. Det var också apples sista lur med hörlursuttag. Ska bli intressant att se om även denna kommer ha det.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det är en budgetvariant. Tidigare även iPhonen med minsta formfaktorn. Kanske det iofs fortfarande blir, men den blir nog ändå större än nuvarande SE. Det var också apples sista lur med hörlursuttag. Ska bli intressant att se om även denna kommer ha det.

Tack! Då återstår att invänta 12an istället

Även sista iPhone som gick att använda med en hand.
Även sista iPhone som gick att ha i framfickan utan bendgate-syndrom. (Alt. "vad har du fickan, Jan"-syndrom).
Även sista iPhone med hyfsat billiga reservdelsglas.

(Tillägg: Nä, jag ä int bitter).

Ursprungligen av johan_tanying:

Även sista iPhone som gick att använda med en hand.
Även sista iPhone som gick att ha i framfickan utan bendgate-syndrom. (Alt. "vad har du fickan, Jan"-syndrom).
Även sista iPhone med hyfsat billiga reservdelsglas.

(Tillägg: Nä, jag ä int bitter).

Alla iPhones borde få billigare displayer nu när de skippar 3d-touch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-15 10:39

Om storleken blir ungefär samma som iPhone 5/SE är det också en bra storlek för en ung människas första mobil.

Ursprungligen av ne100:

Om storleken blir ungefär samma som iPhone 5/SE är det också en bra storlek för en ung människas första mobil.

Om prislappen blir rimlig så ser jag inget hinder där, annars kan man lika gärna gå för en bättre beg till en ”ung” människa.

Vad jag har läst verkar det inte bli en direkt efterträdare till SE. Snarare en ersättare till iPhone 6, 7 och 8. Den nyaste A 13 processorn men ett relativt lågt pris med Apples mått.

Tror det kan vara ett smart drag av Apple för att förhindra att kunder med äldre enheter köper en Android. Även för länder som Indien tror jag det kan få stor betydelse.

Givet köp för mig, OM / när den lanseras....

Ursprungligen av johnh3:

Vad jag har läst verkar det inte bli en direkt efterträdare till SE. Snarare en ersättare till iPhone 6, 7 och 8. Den nyaste A 13 processorn men ett relativt lågt pris med Apples mått.

Tror det kan vara ett smart drag av Apple för att förhindra att kunder med äldre enheter köper en Android. Även för länder som Indien tror jag det kan få stor betydelse.

Om man leker med tanken skulle man kunna kalla den 8S eller 11 mini kanske, beror givetvis på vad den får mer för specs utöver A13 cpu.
Hamnar denna runt 4-5000kr kan den nog slå bra, men men det är ju Apple vi pratar om de återstår att se.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2019-10-15 19:40
Ursprungligen av Laserturken:

Om man leker med tanken skulle man kunna kalla den 8S eller 11 mini kanske, beror givetvis på vad den får mer för specs utöver A13 cpu.
Hamnar denna runt 4-5000kr kan den nog slå bra, men men det är ju Apple vi pratar om de återstår att se.

Eller kanske kalla den "iPhone 9"?

Ursprungligen av gustavv:

Eller kanske kalla den "iPhone 9"?

Det vore ingen dum idé för att på ett någorlunda ”smidigt” sätt kunna skilja dem åt, men de skulle ändå inte spegla dess release ordning.

SE Max...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-17 10:57

Ingen telefon för mig, men antar att de pumpar volym i BNP-svaga länder? Det som överraskar mig är att de sätter i A13. Nu kanske den kommer så att den snarare jämförs med 12 än 11. Men ett sätt att ytterligare pressa pris och ändå kunna locka andra till de dyrare vore ju processorskillnad. Eller så är det promille av köparna som bryr sig om exakt vilken processor det är?

Ursprungligen av xms67:

Ingen telefon för mig, men antar att de pumpar volym i BNP-svaga länder? Det som överraskar mig är att de sätter i A13. Nu kanske den kommer så att den snarare jämförs med 12 än 11. Men ett sätt att ytterligare pressa pris och ändå kunna locka andra till de dyrare vore ju processorskillnad. Eller så är det promille av köparna som bryr sig om exakt vilken processor det är?

Tror inte processorn gör så mycket på priset faktiskt, dessutom kommer de ju den SE de släpper nu kunna säljas oförändrad i minst lika många år som dagens utan att kännas för klen. Om de nu kör med en A13. Inte helt omöjligt med tanke på att dagens SE fick samma processor som 6s som är dåtidens motsvarighet till iphone11

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-17 22:08
Ursprungligen av gustavv:

Eller kanske kalla den "iPhone 9"?

Tycker de kan kalla den iPhone Classic. Tänker att den i så fall ersätter 8:an som enda återstående telefon med hemknapp.

Elegantare än kryptiska SE. Och blinkning till iPod classic.

Ursprungligen av johan_tanying:

Men för min del får man gärna behålla samma form och storlek som 5/5S/SE...

iPhone 11 Pro i samma formfaktor som SE.. ???

Ursprungligen av Fantomen81:

iPhone 11 Pro i samma formfaktor som SE.. ???

Vilket är fysisk omöjlighet. Det går helt enkelt inte.

Tja, Apple har gjort saker (produkter) som slagit alla med häpnad, så varför inte?

1
Bevaka tråden