Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi-samtal med iPhone hos Hallon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med idag kan alla med operatören Hallon använda det trådlösa nätverket när det är annars är dålig mottagning på mobilnätet.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Från och med idag kan alla med operatören Hallon använda det trådlösa nätverket när det är annars är dålig mottagning på mobilnätet.

Läs hela artikeln här

Kul! Synd att Wi-Fi Calling på iPhone är svinigt dåligt. Vi har exempelvis svårt att få det att fungera optimalt med våra iPhones på landsbygden. Samtidigt så fort det kommer någon som har en Samsung S10 så fungerar det utmärkt på den enheten. Alla våra iPhones hoppar lite emellan att kämpa på till det vanliga mobilnätet och att acceptera att gå genom Wi-Fi.

Från och med idag för en månad sedan. Jag har Hallon och har haft Wi-Fi-samtal ett tag nu. Nu väntar jag bara på att kunna spärra inkommande utlandssamtal.

Ursprungligen av Zeugma:

Från och med idag för en månad sedan. Jag har Hallon och har haft Wi-Fi-samtal ett tag nu. Nu väntar jag bara på att kunna spärra inkommande utlandssamtal.

Ja, låt oss få en "min sida" (nästa alla har det) hos operatören med en spärrlista, där vi själva kan lista spärrade nummer (inkl. wild card tecken t.ex. "+252 *", då spärras samtliga samtal från det landet... Standardiserar men denna funktion kan Apple sedan bygga in iOS möjligheten att påverka listan hos operatören (oavsett vilken operatör man har) via sin egen iPhone. Likaså kan Android göra samma sak.

1
Bevaka tråden