Får inte igång visual voicemail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-03 07:44

Har Tele2 som operatör.
Aktiverade under gårdagen ”telefonsvararen plus” som skall ge mig visual voicemail på min iPhone.

Har vid två tillfällen bekräftat med kundservice hos Tele2 att tjänsten är aktiv och ett sms fick jag dessutom i samband med aktiveringen.

Dock vägrar min telefon inse att jag har funktionen.

Har följt stegen i Apples supportdokument.

Och provat andra tips från nätet.

Alltså:

Nollställt nätverk under inställningar.
Inaktiverat och aktiverat Siri.
Provat flygplansläge en kvart.
Avslutat alla appar.
Hård/mjuk omstart.

Har någon andra tips?

Länkar jag läst.
https://support.apple.com/sv-se/HT201436
https://gadgetswright.com/fix-call-voicemail-...
https://www.iphonefaq.org/archives/976525

Kolla med Tele2 igen. Skulle tippa på att det är där felet sitter.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-03 19:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla med Tele2 igen. Skulle tippa på att det är där felet sitter.

Jag gjorde det och de tog bort tjänsten och lade till den igen på nytt.

Inte gjorde det någon skillnad

Ursprungligen av iller:

Jag gjorde det och de tog bort tjänsten och lade till den igen på nytt.

Inte gjorde det någon skillnad

Testat en annan iPhone? Kolla även att du har minst v 19.1 av operatörsinställningarna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-03 21:08

Har inte tillgång till annan iPhone i nuläget.
Men det är trots allt bästa alternativet.

Min iPhone X har iOS 13.1.2 och Tele2 operatörsinställningar ver. 38.0.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-06 14:39

Uppdatering i ärendet.

Har provat med en fabriksåterställd iPhone 8 och fick exakt samma problem.
Samma iOS 13.1.2 och Tele2 operatörsinställningar v.38.

Efter ytterligare felsökning av operatören kunde de konstatera att jag hamnat i limbo och telenumret mitt inte hoppar över korrekt i deras system för funktionen. Så ärende till deras tekniker är skapat och nu väntar jag på återkoppling.

Ursprungligen av iller:

Uppdatering i ärendet.

Har provat med en fabriksåterställd iPhone 8 och fick exakt samma problem.
Samma iOS 13.1.2 och Tele2 operatörsinställningar v.38.

Efter ytterligare felsökning av operatören kunde de konstatera att jag hamnat i limbo och telenumret mitt inte hoppar över korrekt i deras system för funktionen. Så ärende till deras tekniker är skapat och nu väntar jag på återkoppling.

Som jag trodde i inlägg #2 då Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-07 10:19

Och nu på morgonen är jag med i rätt lista hos operatören och visuell röstbrevlåda fungerar som den skall.

1
Bevaka tråden