Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Deep Fusion är här och vi är imponerade

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släppte Apple nya beta-versioner till Apple Watch, Apple TV, iPad och iPhone och då även den efterlängtade kamerafunktionen Deep Fusion.

Läs hela artikeln här

Jag äger inte själv en iPhone 11 men det ser ut som ni glömt av att stänga av Night Shift på den telefonen som inte uppdaterats än. Jag funderar på det då ikoner och allt som ska vara vitt på den telefonen är gulaktiga. Det är ju det som händer när night shift är påslaget. Det gör ju att bilderna inte är jämförbara. Hade varit bättre om ni lagt upp bilderna här så man kan jämföra.
Ha d gött!!!

Ursprungligen av Opera_of_Death:

Jag äger inte själv en iPhone 11 men det ser ut som ni glömt av att stänga av Night Shift på den telefonen som inte uppdaterats än. Jag funderar på det då ikoner och allt som ska vara vitt på den telefonen är gulaktiga. Det är ju det som händer när night shift är påslaget. Det gör ju att bilderna inte är jämförbara. Hade varit bättre om ni lagt upp bilderna här så man kan jämföra.
Ha d gött!!!

Edit, tog bort detta inlägg då det var fel. Ser ut som vänstra är vitare även utanför skärmen och den andra högra gulare... skumt...

Ursprungligen av Opera_of_Death:

Jag äger inte själv en iPhone 11 men det ser ut som ni glömt av att stänga av Night Shift på den telefonen som inte uppdaterats än. Jag funderar på det då ikoner och allt som ska vara vitt på den telefonen är gulaktiga. Det är ju det som händer när night shift är påslaget. Det gör ju att bilderna inte är jämförbara. Hade varit bättre om ni lagt upp bilderna här så man kan jämföra.
Ha d gött!!!

Jag antar att Deep Fusion på något sätt påverkar livevisningen också och att det är detta som vi ser. Annars så ser jag ingen anledning till att man visar telefonerna istället för de tagna bilderna.

Ursprungligen av Opera_of_Death:

Jag äger inte själv en iPhone 11 men det ser ut som ni glömt av att stänga av Night Shift på den telefonen som inte uppdaterats än. Jag funderar på det då ikoner och allt som ska vara vitt på den telefonen är gulaktiga. Det är ju det som händer när night shift är påslaget. Det gör ju att bilderna inte är jämförbara. Hade varit bättre om ni lagt upp bilderna här så man kan jämföra.
Ha d gött!!!

Inget nightshift påslaget

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-03 10:30
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Inget nightshift påslaget

Men den stora skillnaden i avfotograferingen av skärmarna är skillnaden i färgtemperatur över hela skärmen, och det är inte en Deep Fusion effekt. Utan vad detta snabbtest visar är skillnaden när man fotograferar av en OLED-skärm i 11 Pro Max och en LCD i iPhone 11.

Deep Fusion kan inte alls förhandsgranskas på skärmen. Det är mattematik där de bästa pixlarna för detaljer och belysning i olika delar av motivet väljs från upp till nio olika exponeringar, och beräkningarna kan ta så lång tid (någon sekund) att bilden inte är klar förrän du tagit nästa bild, beräkningarna slutförs i bakgrunden.

Citat:

The iPhone takes a referens photo that's meant to stop motion blur as much as possible. Next, it combines three standard exposures and one long exposure into a single "synthetic long" photo. Deep Fusion then breaks down the reference image and synthetic long photo into multiple regions identifying skies, walls, textures and fine details (like hair). Next, the software does a pixel-by-pixel analysis of the two photos -- that's 24 million pixels in total. The results of that analysis are used to determine which pixels to use and optimize in building a final image.

Apple says that the entire process takes a second or so to happen. But to allow to you to continue snapping shots, all of the information is captured and processed when your iPhone's A13 processor has a chance. The idea is that you won't be waiting on Deep Fusion before taking the next photo.

https://www.cnet.com/google-amp/news/iphone-1...

Men ser fram emot lite jämförande bildexempel från de två telefonerna, om ni har tid. Skillnaden är nog inte lika lätt att upptäcka som detta snabba kvällsexperiment antydde.

Den runda knappen för att ta kort har helt annorlunda färg (vit på vänstra, gul på höger). Det om nåt är bevis på att detta inte har nåt att göra med Deep Fusion.

Väldigt dåligt utfört experiment...

1
Bevaka tråden