Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lanseringen av iPadOS och iOS 13.1 kommer tidigare än planerat

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår släpptes watchOS 6 och iOS 13 och de två uppdateringarna bjöd på en rad nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Rätt märklig ordning. En ny .1-version fem dagar efteråt.

Ursprungligen av Zeugma:

Rätt märklig ordning. En ny .1-version fem dagar efteråt.

Kom iaf efter .0 versionen .-D

Ursprungligen av CekariYH:

Kom iaf efter .0 versionen .-D

I rätt ordning i alla fall!

Ursprungligen av Zeugma:

Rätt märklig ordning. En ny .1-version fem dagar efteråt.

Du kan ju vänta med att installera den till i november om det känns bättre.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du kan ju vänta med att installera den till i november om det känns bättre.

Tveksamt om IOS 13.1 ger några praktiska fördelar på min lilla SE.
Det synes mig som att det visuella riktar sig till iPhone med större skärmar. Och det är väl inte konstigt på något sätt.
Exempelvis får man plats med färre favoriter i Safari på en SE. Den fetade texten är mindre och därmed mer svårläst.
Svårare också att kunna hantera alla nya kontroller, exempelvis skärmdumpar.
Men jag inser att all kritik ska vara positiv. Så det gläder mig att alla andra är nöjda. Och eftersom de flesta har större skärmar så är det helt i sin ordning.

Jag undrar en sak angående tvOS 13. Om jag kör igång en public beta på min Apple TV, och när den riktiga släppa så stänger jag av beta, skriva de över? Eller behöver jag återställa hela Apple TV via mac för att få bort betan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 16:25
Ursprungligen av Zeugma:

Tveksamt om IOS 13.1 ger några praktiska fördelar på min lilla SE.
Det synes mig som att det visuella riktar sig till iPhone med större skärmar. Och det är väl inte konstigt på något sätt.
Exempelvis får man plats med färre favoriter i Safari på en SE. Den fetade texten är mindre och därmed mer svårläst.
Svårare också att kunna hantera alla nya kontroller, exempelvis skärmdumpar.
Men jag inser att all kritik ska vara positiv. Så det gläder mig att alla andra är nöjda. Och eftersom de flesta har större skärmar så är det helt i sin ordning.

Ska vara stora förändringar med bl a genvägar. Tillgång till automation t ex, även tillgång till NFC.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-23 16:44
Ursprungligen av ibeardtech:

Jag undrar en sak angående tvOS 13. Om jag kör igång en public beta på min Apple TV, och när den riktiga släppa så stänger jag av beta, skriva de över? Eller behöver jag återställa hela Apple TV via mac för att få bort betan?

När du får sista version som är en GM är det i princip skarp version. Räcker med att du väljer bort att få beta så är det klart. Behöver inte återställa alls

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 16:45
Ursprungligen av Innis:

När du får sista version som är en GM är det i princip skarp version. Räcker med att du väljer bort att få beta så är det klart. Behöver inte återställa alls

Jag brukar inte själv installera betor men har ju läst här när andra gör det, finns det inte någon form av certifikat som också måste tas bort?

Det blir väl vid 19 ikväll - som vanligt - med 13.1 och iPad ?
Får både iPhone 11 och AppleWatch 5 idag vid lunch. Blir lite logistikproblem. Vilket göra först. Installera 13.1 på nuvarande lur och sedan göra skiftet till nya - men den har förmodligen 13.0.....
Oavsett - göra allt detta innan man ger sig i kast med AppleWatch.

1
Bevaka tråden