Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

watchOS 6 - Apple Watch blir mer självständig

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bredvid iOS 13 till iPhone uppdateras även Apple Watch med watchOS 6 till de flesta modeller.

Läs hela artikeln här

Varför måste de urtavlor med många komplikationer se så röriga ut på själva klockdelen????

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 19:37

Någon som fått upp 6.0? Checkar ihärdigt utan resultat...

Ursprungligen av rk:

Någon som fått upp 6.0? Checkar ihärdigt utan resultat...

Nej, inte än.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-19 20:04

Nope, inte ännu....... (refreshing...)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 20:11
Ursprungligen av rk:

Någon som fått upp 6.0? Checkar ihärdigt utan resultat...

Nu så!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-19 20:13

Japp, laddar ner nu!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 20:26
Ursprungligen av mattiL:

Japp, laddar ner nu!

Bara sex timmar kvar nu

bara fem här...

Ursprungligen av Hjopekk:

bara fem här...

8 min...:D

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-19 22:07

Tog bara en halvtimme eller så för mig att uppdatera min fyra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 22:57

Gillar verkligen nya Watch facet “Meridian”

Fler sådana edge-to-edge faces och gärna med fler komplikationer.

Det är snyggt men jag förstår inte Apples lust att gödsla med "minutstreck" på sina analoga urtavlor. Det är bara California som har streck för minuter. Alla andra urtavlor verkar ha markerat halv minuter också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 10:22

Jag hittade vad jag tycker mig anse vara en bugg iaf.

1) Går in i App Store på klockan

2) Trycker på en app och sedan "Hämta"

3) Blir promptad om att jag måste logga in med mitt Apple-ID

4) Tänker inte mata in 20-30 tecken i klockans interface utan väljer tangentbordet så jag får det på telefonen

5) Väl i telefonen och ska mata in lösenordet så kan jag klicka på "Lösenord" längre ner. Händer inget. Noll.

6) Väljer att hoppa ur och gå in i 1Password för att kopiera lösenordet till urklipp

7) Initierar nerladdningen igen, kommer till att mata in lösenordet i fältet igen. Ingen möjlighet för paste. Varken via tap-n-paste eller via gestures.

Summering: Helt omöjligt att ladda ner en app via App Store på klockan om man inte kan memorera hela sitt långa lösenord för sitt Apple-ID.

Ursprungligen av zinned:

Jag hittade vad jag tycker mig anse vara en bugg iaf.

1) Går in i App Store på klockan

2) Trycker på en app och sedan "Hämta"

3) Blir promptad om att jag måste logga in med mitt Apple-ID

4) Tänker inte mata in 20-30 tecken i klockans interface utan väljer tangentbordet så jag får det på telefonen

5) Väl i telefonen och ska mata in lösenordet så kan jag klicka på "Lösenord" längre ner. Händer inget. Noll.

6) Väljer att hoppa ur och gå in i 1Password för att kopiera lösenordet till urklipp

7) Initierar nerladdningen igen, kommer till att mata in lösenordet i fältet igen. Ingen möjlighet för paste. Varken via tap-n-paste eller via gestures.

Summering: Helt omöjligt att ladda ner en app via App Store på klockan om man inte kan memorera hela sitt långa lösenord för sitt Apple-ID.

Måste man logga in separat på klockans App Store, räcker det inte med att du loggar inpå mobilens App Store (iTunes) först?

Ursprungligen av zinned:

Jag hittade vad jag tycker mig anse vara en bugg iaf.

4) Tänker inte mata in 20-30 tecken i klockans interface utan väljer tangentbordet så jag får det på telefonen

5) Väl i telefonen och ska mata in lösenordet så kan jag klicka på "Lösenord" längre ner. Händer inget. Noll.

Summering: Helt omöjligt att ladda ner en app via App Store på klockan om man inte kan memorera hela sitt långa lösenord för sitt Apple-ID.

Det lustiga är att tangentbordet dyker upp på min Ipad istället

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:18
Ursprungligen av CekariYH:

Måste man logga in separat på klockans App Store, räcker det inte med att du loggar inpå mobilens App Store (iTunes) först?

Ja, man verkar vara tvungen att logga in på klockan. Vilket jag tycker r helt absurt, då man redan har autentiserat mot telefonen när man tog på sig klockan.

För övrigt så måste ju kopplingen till Cloud Password (?) och 1Password fungera, speciellt eftersom GUI:t ger en möjligheten att hämta lösenordet därifrån. Det händer dock ingenting när man trycker på den knappen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-09-20 11:31
Ursprungligen av zinned:

Ja, man verkar vara tvungen att logga in på klockan. Vilket jag tycker r helt absurt, då man redan har autentiserat mot telefonen när man tog på sig klockan.

För övrigt så måste ju kopplingen till Cloud Password (?) och 1Password fungera, speciellt eftersom GUI:t ger en möjligheten att hämta lösenordet därifrån. Det händer dock ingenting när man trycker på den knappen.

Hmm skumt! Jag var redan inloggad...

Ursprungligen av zinned:

Ja, man verkar vara tvungen att logga in på klockan. Vilket jag tycker r helt absurt, då man redan har autentiserat mot telefonen när man tog på sig klockan.

För övrigt så måste ju kopplingen till Cloud Password (?) och 1Password fungera, speciellt eftersom GUI:t ger en möjligheten att hämta lösenordet därifrån. Det händer dock ingenting när man trycker på den knappen.

Ursprungligen av macki81:

Hmm skumt! Jag var redan inloggad...

Olika bud alltså, så jag antar att du zinned kanske måste göra dom vanliga åtgärderna som ofta krävs när det strular så här.
Logga ut och in på enheterna.
Starta om enheterna.

Lätt att glömma när man blir frustrerad

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:44
Ursprungligen av CekariYH:

Olika bud alltså, så jag antar att du zinned kanske måste göra dom vanliga åtgärderna som ofta krävs när det strular så här.
Logga ut och in på enheterna.
Starta om enheterna.

Lätt att glömma när man blir frustrerad

Hade gjort detta redan.

När jag nu lyckades memorera mitt lösenord och skrev in det i telefonen så laddades appen ner på klockan. Ny nerladdning efter detta kräver att jag dubbeltrycker på sidoknappen och därefter slår in min lösenkod, frågar inte efter lösenord till Apple-ID.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:48

Ny bugg:

Om jag i App Store trycker på "Sök" längst upp så får jag en lista över appar som "trendar". I denna lista finns en som heter "myradar noaa, weather radar". Om jag trycker på den så får jag fram "Inga träffar" och en Ok-knapp. Efter att jag har tryckt på Ok-knappen så kommer jag tillbaka till listan över trendande appar men då fungerar inte kronan app skrolla med längre. Står helt still och helt utan haptisk feedback också. Jag måste då döda App Store-appen i klockan för att sedan gå in igen.

Testa ni gärna också, se om ni har "myradar noaa, weather radar" i listan när ni trycker på "Sök".

EDIT: Jag behöver inte döda App Store-appen utan det räcker med att trycka på någon annan app i listan och på dess preview så går det att skrolla och när jag sedan går ut i listan så fortsätter skrollandet att fungera. Dock dör det varje gång jag går in på denna specifika app som inte "finns".

Ursprungligen av zinned:

Hade gjort detta redan.

När jag nu lyckades memorera mitt lösenord och skrev in det i telefonen så laddades appen ner på klockan. Ny nerladdning efter detta kräver att jag dubbeltrycker på sidoknappen och därefter slår in min lösenkod, frågar inte efter lösenord till Apple-ID.

Så det funkar inte med Face ID via iPhone ?

OT, vilken app var det du ladda ner ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:49
Ursprungligen av CekariYH:

Så det funkar inte med Face ID via iPhone ?

Nope.

Ursprungligen av zinned:

Nope.

Verkar som om Apple hastat ut med dessa uppdateringar och är nu lite glad att jag väntar på 13.1 etc

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:58
Ursprungligen av CekariYH:

Verkar som om Apple hastat ut med dessa uppdateringar och är nu lite glad att jag väntar på 13.1 etc

Som vanligt.

Det är länge sedan Apples uppdateringar började svajja i kvalité men det värsta är att den kurvan inte stannar av utan de usla uppdateringarna bara fortsätter och blir värre. Urusel hantering av Apple, på så många områden. Snart nog räcker det inte med att ha deras ekosystem som anledning att stanna kvar, känner jag. När den subjektiva gränsen har passerats så är de definitivt inte värda pengarna längre.

Ursprungligen av zinned:

Som vanligt.

Det är länge sedan Apples uppdateringar började svajja i kvalité men det värsta är att den kurvan inte stannar av utan de usla uppdateringarna bara fortsätter och blir värre. Urusel hantering av Apple, på så många områden. Snart nog räcker det inte med att ha deras ekosystem som anledning att stanna kvar, känner jag. När den subjektiva gränsen har passerats så är de definitivt inte värda pengarna längre.

Har nog slutat/omplacerats för många av dom noggranna killarna och tjejerna hos Apple verkar det som och är synd verkligen. jag menar att om nu Android strular med alla sina olika mobiltillverkare så borde ju Apple ha det förhållandevis enkelt i jämförelse.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 12:54

Läste någonstans att en var tvungen att logga in första gången på klockan men inte att det var så struligt.

Upptäckte en bugg i Urtavlan Moduler kompakt. Du kan inte välja Buller som komplikation men om du lägger till urtavlan på nytt och inte väljer något för den understa komplikationen så får du bullermätning på klockan.

Senast redigerat 2019-09-20 15:34
  • Medlem
  • 2019-09-20 19:43

Måste ändå säga att jag verkligen gillar Always On-displayen. Ska bli spännande imorgon och se hur bra Powerbeats Pro är.

  • Medlem
  • 2019-09-20 19:45

Trevligt. Nu kan man använda klockan för att låsa upp även stationära Macar. Om det har med AW5 eller WatchOS6 att göra har jag ingen aning om.

Ursprungligen av zinned:

Gillar verkligen nya Watch facet “Meridian”

Fler sådana edge-to-edge faces och gärna med fler komplikationer.

Vilket är det? Är för dum för att hitta

Bevaka tråden