Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iJustine jämför iPhone 11 Pro Max mot Pixel 3a XL

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de största nyheterna i Apples kommande flaggskepp iPhone 11 är att telefonerna äntligen får ett nattläge.

Läs hela artikeln här

De ser ju lika bra ut, fast på olika sätt. Men det är omöjligt att avgöra i en *film*....

Skulle säga att iPhone vinner rejält med neutrala färger. Vill du Alta färgerna så gör det i efterhand.,,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 23:48

Jag tycker Apple "vann" klart. Sedan hänger det ju på hur lång exponering respektive bild har. Om Apple har längre så riskerar bilderna i verkliga situationer, handhållet, i praktiken bli sämre. Eller tvärt om, om Pixel har längre exponering så vinner Apple solklart.

  • Medlem
  • 2019-09-18 23:51

Såg The Verges recension och iPhone 11 Pro var nästan en solklar vinnare. Vill nästan köpa iPhone 11 Pro bara för kameran (och batteriet) men det får bli nästa års modell i stället.

Tycker att iPhone bilderna var mycket bättre för det mesta.
Bättre dynamik, inte utbrända ljusa partiet och bättre svärta, mer naturliga färger och framför allt mycket bättre skärpa.
Fanns dock 2 bilder där jag tyckte Pixel gjorde bättre men undrar om dom inte förväxlat just dom två.
Pixels bilder såg lite överexponerade ut och för grälla färger oftast.
Skulle helst vilja kunnat ladda ner bilderna för på en video är det kanske inte helt rättvist.

Promotar iPhonedo som alltid tar fram detaljer hos apples produkter som alla andra missar.

Ursprungligen av Mackan1984:

Promotar iPhonedo som alltid tar fram detaljer hos apples produkter som alla andra missar.

Det var rätt fantastiskt hur ljudinspelning följde vart man riktade kamera, men det som impa mest på mig var hur stabil videosnutten var jämfört med Note. Kändes inte som en handhållen filmsnutt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-19 12:09

Samtliga bilder i hennes test är väldigt överexponerade.

Det här gav en mycket bättre inblick i hur nattläget funkar tycker jag: https://iphone.appleinsider.com/articles/19/0...

Ursprungligen av jonasn:

Samtliga bilder i hennes test är väldigt överexponerade.

Det här gav en mycket bättre inblick i hur nattläget funkar tycker jag: https://iphone.appleinsider.com/articles/19/0...

Jo, hon är väl ingen fotograf, men jag jämförde bara mellan dom två mobilerna.
Dom på länken är ju mer som jag hade gjort med min systemkamera, utsökt fina bilder som visas.

Ursprungligen av Mackan1984:

Promotar iPhonedo som alltid tar fram detaljer hos apples produkter som alla andra missar.

Tack för tipset!
Side note: Inledningsbilden på videon visar en 11 Pro men rubriken säger 11. Jag förutspår således att samma namnblandning kommer att ske som har gällt Macbook och Macbook Pro genom åren.

Lite läsning om iPhone 11 från dpreview: https://www.dpreview.com/news/5627580639/tech...

Ursprungligen av Zeugma:

Tack för tipset!
Side note: Inledningsbilden på videon visar en 11 Pro men rubriken säger 11. Jag förutspår således att samma namnblandning kommer att ske som har gällt Macbook och Macbook Pro genom åren.

Ja i videon står det även iPhone 11 Pro Max.
Men du har nog rätt i vad serien kommer heta oavsett modell.

1
Bevaka tråden