Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här köper du iPhone 11 och iPhone 11 Pro billigast

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu kan du börja beställa iPhone 11 och iPhone 11 Pro från Apple, operatörer och övriga återförsäljare. Om du använder nedanstående länkar får vi på 99mac en slant som går vidare till verksamheten.

Läs hela artikeln här

Tack för pristabellen! Så stor prisskillnad mellan olika. väntar på telias....

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-13 15:12
Ursprungligen av calinou:

Tack för pristabellen! Så stor prisskillnad mellan olika. väntar på telias....

Telias är absolut dyrast, Totalpris: 19 475 kr och då med endast 6 GB data.

Ursprungligen av Esse:

Telias är absolut dyrast, Totalpris: 19 475 kr och då med endast 6 GB data.

? då är det dags att byta till någon annan
Förresten är det privat abonnemang eller företag som listan visas?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-13 16:10
Ursprungligen av calinou:

? då är det dags att byta till någon annan
Förresten är det privat abonnemang eller företag som listan visas?

Privat!

Ursprungligen av Redaktionen:

Låser Tre fortfarande telefonerna?
Eller kan jag använda annat simkort?

  • Medlem
  • 2019-09-13 16:37
Ursprungligen av Fantomen81:

Låser Tre fortfarande telefonerna?
Eller kan jag använda annat simkort?

Från 1 september 2018 säljer vi endast olåsta mobiler från Samsung och Apple. De kan användas med SIM-kort från andra operatörer direkt.

https://www.tre.se/support/alla-kategorier/mi...

Ursprungligen av Ljung:

Från 1 september 2018 säljer vi endast olåsta mobiler från Samsung och Apple. De kan användas med SIM-kort från andra operatörer direkt.

https://www.tre.se/support/alla-kategorier/mi...

Tack.

Klippte en iPhone 11 64gig på 3 och fick då ett par AirPods på köpet för 499kr/mån obegränsad surf. Första gången någonsin jag tecknat ett mobilabonnemang där jag inte känner mig lurad. Ska bli skönt att äntligen slippa Vimla.

  • Medlem
  • 2019-09-13 22:25
Ursprungligen av SethCohen:

Klippte en iPhone 11 64gig på 3 och fick då ett par AirPods på köpet för 499kr/mån obegränsad surf. Första gången någonsin jag tecknat ett mobilabonnemang där jag inte känner mig lurad. Ska bli skönt att äntligen slippa Vimla.

Skönt! Har Vimla just nu och visst är det billigt, men kundservicen är ju under all kritik. Absolut sämst. Kollar också på alternativ och tycker 3 är lockande.

Jag tänkte köra med mStores variant ”Smartbuy”. Där kostar en 11 Pro 64gb inkl AppleCare+ ca 500kr/mån i 24 månader + en uppläggningsavgift på 500kr så i slutändan betalar jag 12500kr ??

Ursprungligen av SethCohen:

Klippte en iPhone 11 64gig på 3 och fick då ett par AirPods på köpet för 499kr/mån obegränsad surf. Första gången någonsin jag tecknat ett mobilabonnemang där jag inte känner mig lurad. Ska bli skönt att äntligen slippa Vimla.

Låter för bra för att vara sant. Jag betalar samma pris hos Tele2 idag för obegränsad data, men får varken iPhone eller AirPods. Tyvärr verkar även 3 ha insett detta för att några AirPods skulle ingå går inte att finna idag.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-14 16:55
Ursprungligen av Sperious:

Låter för bra för att vara sant. Jag betalar samma pris hos Tele2 idag för obegränsad data, men får varken iPhone eller AirPods. Tyvärr verkar även 3 ha insett detta för att några AirPods skulle ingå går inte att finna idag.

De följer med enligt kundtjänst - men syns inte på grund av problem med webbsidan: https://www.facebook.com/3Sverige/posts/10157...

Ursprungligen av Esse:

De följer med enligt kundtjänst - men syns inte på grund av problem med webbsidan: https://www.facebook.com/3Sverige/posts/10157...

Tack, Peter. Fick tag på kundtjänst. Dom säger samma sak. Detta måste vara bästa iPhone-dealen nånsin. Månadskostnaden blir LÄGRE än att köpa telefonen kontant hos Apple utan abonnemang. Och då ingår obegränsad surf och Airpods. Haha.

Har 3 bra täckning jämfört med dom andra?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-14 17:58

Vid köp från t.ex. danmark slipper man både kemikalieskatt och Copyswedeavgifter, det är rätt många pengar.

Ursprungligen av calinou:

Har 3 bra täckning jämfört med dom andra?

Har haft 3 tidigare men bytte till Vimla (Telenors nät) samtidigt som jag köpte iPhone 7 för tre år sedan och skulle säga att jag ”alltid” har lägre hastigheter jämfört med 3. Frun har 3 så har jämfört med henne när jag tyckt att det gått onödigt långsamt. Sen så är 3s fördel att de kopplar på wi-fi-samtal när täckningen lider. En klar fördel. Har kollegor som har Telia och de blir förbannade varje dag på jobb.

Jobbar i Malmö och bor en bit utanför så du får ta det som en högst personlig åsikt utan några egentliga bevis på det ena eller det andra.

Ursprungligen av Gäddnos:

Vid köp från t.ex. danmark slipper man både kemikalieskatt och Copyswedeavgifter, det är rätt många pengar.

Apples hemsida eller har du nån länk?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-14 18:40
Ursprungligen av CekariYH:

Apples hemsida eller har du nån länk?

Vanliga stora elektronikwebshoppar, allt måste inte köpas från Apple. Computersalg brukar sälja iPhone till bra priser, men har inga 11 i systemet än, där köpte jag min Xs. Proshop kanske också.

Ursprungligen av Gäddnos:

Vanliga stora elektronikwebshoppar, allt måste inte köpas från Apple. Computersalg brukar sälja iPhone till bra priser, men har inga 11 i systemet än, där köpte jag min Xs. Proshop kanske också.

Ah, att jag inte tänkte på Proshop, dom är super att ha att göra med och bra priser.

Nu beställde jag en Watch 5 från svenska Apple, men en iPhone 11 Pro Max blir nog från just dom när den finns i Produktion Red färgen.

Kollar 11 max pro och eftersom 3 sänkte företags abb till 250 flatrate rätt nyss och mitt abb inte har omförhandlats så skulle jag om jag köper telefonen via dom få marginell höjning av det jag betalar idag för bara abbonemangen men ink telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-15 10:15
Ursprungligen av SethCohen:

… Ska bli skönt att äntligen slippa Vimla.

Vad är det för fel på Vimla? Vem ringer supporten? Jag har själv Telenor, men funderar på att byta till Vimla.

Ursprungligen av iSweden:

Vad är det för fel på Vimla? Vem ringer supporten? Jag har själv Telenor, men funderar på att byta till Vimla.

För mig är det 80% täckning. Sedan är det det där med ”sparad surf”. Visst du får spara surf men det finns problem med deras upplägg som berör och skulle säga är missvisande i deras marknadsföring. Läs mer här: https://support.vimla.se/articles/article/sah...

Slutade med att all min extrasurf jag fått brände inne.

Ursprungligen av calinou:

Har 3 bra täckning jämfört med dom andra?

Jag kör dual sim (Jobb o privat) både Telenor och tre i min telefon. Täcknings staplarna visar i alla fall i stort sett alltid ungefär likvärdig teckning mellan de två.

Tre funkar betydligt bättre än telia för mig men jag bytte från telia för 5 år sedan så telia har säkert fått upp fler master hos mig nu.

Rör mig främst i Västergötland o Dalsland. Har hört att Tre suger i vildmarken men det är inget jag provat.

Ursprungligen av Sperious:

Tack, Peter. Fick tag på kundtjänst. Dom säger samma sak. Detta måste vara bästa iPhone-dealen nånsin. Månadskostnaden blir LÄGRE än att köpa telefonen kontant hos Apple utan abonnemang. Och då ingår obegränsad surf och Airpods. Haha.

Mediamarkt hade en lite bättre Deal, exakt samma som Tre hade, med deras abonnemang + 1000kr i presentkort. Men en engångsavgift på 250kr som man slapp hos Tre.

Det verkar som hallon har bäst pris. Men då har dom inga av senaste iPhone. Om jag inte har fel så kör dom på telias nät? http://www.mobilabonnemang.nu/jamfor-mobilabo...

  • Medlem
  • 2019-09-16 22:14
Ursprungligen av calinou:

Det verkar som hallon har bäst pris. Men då har dom inga av senaste iPhone. Om jag inte har fel så kör dom på telias nät? http://www.mobilabonnemang.nu/jamfor-mobilabo...

Hallon (vem kom på detta namn?) är väl ett varumärke inom Tre (kineserna alltså) och har knappast något med Telia att göra.

Ursprungligen av Ljung:

Hallon (vem kom på detta namn?) är väl ett varumärke inom Tre (kineserna alltså) och har knappast något med Telia att göra.

Som det ser ut så ägs 40 % av investor.

Missade de Telia i artikeln eller var totalsumman så hög att den inte fick plats?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-20 01:36
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Jag tänkte köra med mStores variant ”Smartbuy”. Där kostar en 11 Pro 64gb inkl AppleCare+ ca 500kr/mån i 24 månader + en uppläggningsavgift på 500kr så i slutändan betalar jag 12500kr ??

Men inte äger en iPhone efter 24 månader utan måste byta in den mot en ny, trots att du betalat som för en till fullt pris?

Bevaka tråden